MotoGP videopass vs. Viasat Motor

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Racet blir tillgängligt i sin helhet mer eller mindre omgående efter att live-sändningen avslutats, är min erfarenhet. Iaf inte mer än några minuters väntetid.

Har varit med om en halvtimmes väntan nån gång, men jo, det brukar komma ganska fort. Tillräckligt fort för att det inte ska vara ett problem om man ändå missade live till att börja med.
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Jag startade den här tråden när jag stod i valet och kvalet. Bestämde mig för gppasset och det var helt rätt val. Det enda som irriterar mig (och inte så lite heller) är att appen inte har stöd för chromecast. Annars föredrar jag att köra appen.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag startade den här tråden när jag stod i valet och kvalet. Bestämde mig för gppasset och det var helt rätt val. Det enda som irriterar mig (och inte så lite heller) är att appen inte har stöd för chromecast. Annars föredrar jag att köra appen.

Ja, jag har svurit över liknande också.
Köpte en Androidbox till TV:n eftersom det funkade fint att se på min asgamla SGS2:a men boxen kunde inte spela någon annan stream än SVT Play verkar det som, inte ens Tv4 el. dylikt.

I julas fick Frugan en Apple-TV som jag hoppas mycket på och jag tyckte mig läsa här ovanför att någon kör så och det funkar bra? Eller?

Lyckas inte det heller blir det HTPC men helst inte. För brötigt om det ska vara prisvärt eller för dyrt om det ska vara tillräckligt tyst när jag funderat i de banorna.

Grymt irriterande att det ska vara så svårt att få upp en betalström på väggen.
Grymt irriterande också att man fortfarande inte kan titta via Windows Phone, jag vill ogärna ha jobbtelefonen bootad när jag är ledig.

För övrigt är jag nöjd med motogp.com, tittar oftast på någon gammal laptop.
Den ena kör Ubuntu, den andra Windows. Båda funkar bra. Ipad funkar också fint när jag lyckas slita den från någon av ungarna.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Gott. Tack för hjälpen.
Då får det bli att testa detta istället för viaplay.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Med airplay till äppletvn funkar videopasset från paddan.

Lite synd att videopass appen bara finns på paddan o inte telefonen :va
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Fan att det finns så många val.. Vi har dock inget internet i kåken men kör viasat, funkar mer än bra för oss.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Är inne på mitt andra videopass nu och jag kör både videopasset
och Viasat Motor (eftersom jag ser F1 också).

motogp.com hade mycket bättre layout på videopasset 2014 jämfört med
i år. Det var lättare att hitta saker då, nu är det bara grötigt.

f1.com och motorsport.com har också gjort sina sidor grötiga från och
med i år. :mad:

Med grötigt menar jag att det bara är en massa gif:ar och rullande bilder överallt.
För mycket krims krams och för lite text. Viktiga länkar såsom tabeller och scheman känns undangömda.

Det ska vara rent och enkelt enligt mig. Innan dessa sidors ändringar var allt väldigt bra
tyckte jag.


Men layouten till trots så är jag väldigt nöjd med videopasset.
Tror till och med att det var billigare att köpa i år jämfört med '14.
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Jag startade den här tråden när jag stod i valet och kvalet. Bestämde mig för gppasset och det var helt rätt val. Det enda som irriterar mig (och inte så lite heller) är att appen inte har stöd för chromecast. Annars föredrar jag att köra appen.

Lite sent svar, men ändå..

Du kan streama till Chromecasten via Chrome på datorn! Det är inte helt anpassat för detta men fungerar rätt bra tycker jag :)
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Tänkte göra slag i saken och säga upp Viasat ( gud va skönt att slippa Nico.... ), och köpa senaste Apple TV. Har prenumererat på Videopass på motoGP.com, så hoppas att allt skall funka smidigt för 2016 säsongen. Kör det på ipad just nu.

Någon som kör detta idag? Funkar det bra? Får man upp videopass-appen på AppleTV direkt?
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Inga som helst problem

Tänkte göra slag i saken och säga upp Viasat ( gud va skönt att slippa Nico.... ), och köpa senaste Apple TV. Har prenumererat på Videopass på motoGP.com, så hoppas att allt skall funka smidigt för 2016 säsongen. Kör det på ipad just nu.

Någon som kör detta idag? Funkar det bra? Får man upp videopass-appen på AppleTV direkt?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Nu är Apple TV 4 inköpt och installerad. Air Play av MotoGP videopass. :banana
Faan va nice! :yoparty
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Precis som vilket annat vårtecken så dyker den här upp i flödet :)
Nu är det bara att försöka hålla ut i två månader innan det drar igång igen...

I övrigt så kör jag videopass på min HTPC, har gjort det under flertalet år och det funkar utmärkt.
 

Insomnia

#76 R1000
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia RSV4, Yamaha Tracer 700
Har kört "MotoGP Video pass" på Windows HTPC (Intel NUC) i flera säsonger och tycker det funkar riktigt bra. Se ofta samtliga sändningar och har bara haft tekniskt strul något enstaka tillfälle.
Lyssnar nu på försäsongstesten på iPhone vid poolkanten i Thailand så även det är en nice feature. :)

Kanske aningen OT men börjar bli lite mätt på kommentatorerna på motogp.com och skulle gärna testa BTsport eller British Eurosport till denna säsongen. Någon som testat deras abonnemang i kombination med någon VPN-tjänst?
Menar inte någon skakig gratisstream utan ett äkta abonnemang.

Tacksam för erfarenheter. PMa om ämnet är känsligt.
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Kör motogp video pass och kör upp det på chrome-casten från en laptop. Funkar klockrent :tummenupp
Det finns dock ingen chromcast-symbol i själva motogp-videospelaren. Man måste köra googlechrome som webbläsare och installera chromecast som tillägg.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
MotoGP Videopass: Inte 100% övertygad om kommentatorernas förträfflighet - faan vad de babblar på. De är ju så speedade hela tiden! Och det är inte ens race.....
Måste de prata så fort och svälja halva orden? De borde väl fatta att vi inte är engelsmän hela bunten. :confused:

Dylan är helt klart bäst av dem. Han är tydlig och lätt att förstå. :tummenupp

Ja ja, man slipper ju Nico iallafall. :tummenupp
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Dav´s Viasat, kul Ni är här på MC mässan. Jag är intresserad att se MotoGP hemma på min TV, kan du ge mig ett pris? Enkelt eller hur - för mig blir det videopas...
IMG_0497.jpg
 

p0nta

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Köping
Hoj
Cb1000ra 2010
Någon som vet om man kan fixa motogp videopass direkt i sin smart-tv?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top