MotoGP videopass vs. Viasat Motor

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Brukar som regel ladda hem racen från RU men kollade den har helgen på både kval och race via BT sports streamen från #space. Funkade överraskande bra faktiskt. Helt okej kvalite, inte lika bra som HD-ripparna men tillräckligt bra för att tryckas upp på 50" utan att se ut som skit. Hände ett par gånger att den hackade till men inte mer än 1-1,5 sek.

Har kollat lite på ett videopass men känns väldigt ovärt att lägga dom pengarna på nånting som funkar sämre än gratislösningarna.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Man kan gå ihop några stycken om ett abonnemang; vi har provat att vara inloggade på tre olika IP-adresser utan problem.
Då blir kostnaden för ett år helt plötsligt 330 kr per person, vilket känns överkomligt. Även om man tvingas lyssna på Julian Ryder.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Man kan gå ihop några stycken om ett abonnemang; vi har provat att vara inloggade på tre olika IP-adresser utan problem.
Då blir kostnaden för ett år helt plötsligt 330 kr per person, vilket känns överkomligt. Även om man tvingas lyssna på Julian Ryder.
Hur kan Dorna vara så dumma så att dem inte spärrar sådant?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur kan Dorna vara så dumma så att dem inte spärrar sådant?

För att de gör det med mening? Har vaga minnen om att jag läst något om att det funkar att titta på på tre ställen simultant. Kan iofs ha blandat ihop det med något annat, mitt minne är rätt värdelöst. I varje fall är det trivialt att spärra så att varje konto bara kan se en ström i taget, så att de inte gjort det tror jag inte beror på inkompetens, utan på att de vill ha det så.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Du verkar ju ha grymt gott om tid över till att bara snacka skit, så varför inte lägga energi på att besvara frågan vilka de grymma engelska kommentatorerna på motogp.com är :7peta

inte fan vet jag vad dom heter eller är jag tvungen att veta det bara för att jag nämnde att jag tycker att de brittiska kommenatoterna på motogp:s sida är ljusår bättre än de svenska! jag har viasat men brukar köpa ett till två race under semestern då vi alltid befinner oss utomlands så det är inte så att jag har järnkoll på namnet men tycker dom förmedlar en helt annan inlevelse än de svenska helt enkelt så jag fattar inte riktigt vad du är ute efter:va du får sluta hänga i OT-forumet, inte bra för nerverna:7peta
 
Last edited:

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Man kan gå ihop några stycken om ett abonnemang; vi har provat att vara inloggade på tre olika IP-adresser utan problem.
Då blir kostnaden för ett år helt plötsligt 330 kr per person, vilket känns överkomligt. Även om man tvingas lyssna på Julian Ryder.
Ulvhamne skrev:
För att de gör det med mening? Har vaga minnen om att jag läst något om att det funkar att titta på på tre ställen simultant. Kan iofs ha blandat ihop det med något annat, mitt minne är rätt värdelöst. I varje fall är det trivialt att spärra så att varje konto bara kan se en ström i taget, så att de inte gjort det tror jag inte beror på inkompetens, utan på att de vill ha det så.

I. Use of account for the VideoPass. You have to follow the instructions in the Website in order to log in and visualize the videos (among other enter your user name and password). You are not allowed to share your account with any other person. Should your account be used by more than ONE IP address (or in exceptional cases the allowed number) at the same time, you forfeit your right and acknowledge that more than one person is using the same account. When we discover that your account is being used by more than the allowed number of IP addresses, we may issue you a new account or password, cancelling the previous one, or cancel your VideoPass immediately for infringing this Policy. The allowed number of connected IP addresses shall never be (unless otherwise established when purchasing or renewing) more than 1 simultaneously.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Kommentatorerna på motogp.com är verkligen värdelösa. De upprepar bara samma gamla klyschor om och om igen. Jag lyssnar nästan hellre utan ljud än att lyssna på deras sörja.

Teknikmässigt sett funkar det ok. Strul någon gång ibland samt att högsta upplösningen inte funkar trots bredband som räcker till 10 strömmar.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Jag tror att MotoGP.com precis har sänkt säsongs-videopasset från 99.95€ till 89.95€?
Köper man det nu så blir det cirka 4.50 SEK per dag fram till November.

Köper man ett månadspass så blir det cirka 7.50 SEK per dag.

Har haft Viasat Motor ända sedan Formel 1/Nascar/MotoGP flyttade dit. Jag köper alltid kanalerna de finns på.
Inga planer på att avbryta abbonemanget heller eftersom de tre sporterna är ett måste för mig.

Men nu precis investerade jag även i ett Videopass på mgp.com (1 månad för cirka 7.40 SEK / dag).
Väldigt lätt att köpa och banken tog ingen extra avgift konstigt nog. Handlar man på amazon eller ebay så tar banken alltid några kronor extra än vad varan kostar.

Har länge funderat på att skaffa ett videopass men aldrig fått tummen ur, det har räckt med Viasat.
Men efter att ha tittat på denna 'free video' kändes det som att det var dags. Väldigt proffsig video och
härligt med alla minnen.
http://www.motogp.com/en/videos/free+videos#Rossi+set+for+300th+GP+start

Har inte hunnit titta på fler videos än just den ovan, men jag hoppas att jag inte blir alltför besviken över de arkiverade racen (för korta highlights osv).



Och angående det som skrevs ovan;
The allowed number of connected IP addresses shall never be more than 1 simultaneously.
Jag bryter mot regler då och då som alla andra, men denna håller jag mig nog till. Skulle vara tråkigt att dela videopasset med någon och så får Dorna reda på det. Dem skriver att man för alltid kan bli portad att få köpa i framtiden.

Valmers, menar du att ni är tre som delar på det men ni är inte inloggade samtidigt?
Då är det ju inga problem, Dorna skriver ju inget om det. Det enda dem säger är ju att bara en får vara inloggad vid ett tillfälle.
Sedan spelar det ju ingen roll om man är vid olika datorer varje dag.


Eller menar du att ni är tre som är inloggade samtidigt?
I så fall driver du och polarna ju upp priserna och sabbar för oss andra. Om Dorna märker att fler och fler delar på passen och loggar in samtidigt, så kommer dem ju att antingen banna alla som gör det,
eller ändå mer troligt höja priserna.
 
Last edited:

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Försöker att köpa ett videopass på motogp.com i skrivande stund men det verkar inte fungera.
Provar och ser om någon här vet varför innan jag mailar Dorna.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Försöker att köpa ett videopass på motogp.com i skrivande stund men det verkar inte fungera.
Provar och ser om någon här vet varför innan jag mailar Dorna.



Kan vara klöddigt precis inatt då många abonnemang autoförnyas!
Kanske hård belastning,vänta ett par timmar och testa igen!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Är det bara jag eller är det fler som stör sig på MotoGP.com's kommentatorer? De missar konstant saker som händer på banan och blir "förvånade" över självklara saker. Senast igår missade de att Kent gjorde bort sig på sista varvet och tappade kontakten med Marq och det tar flera kurvor innan de märker något trots att alla i hela världen ser det. Den absolut mest viktiga händelsen på hela året på ett sätt, enda stället där ett av mästerskapen kan avgöras på sista varvet i sista racet, o då hänger inte kommentatorerna med? Sitter de o kollar på såpa samtidigt eller vad är grejjen?

Sedan vet jag inte riktigt hur många gånger per race man behöver säga att rossi är niofaldig världsmästare, eller att Marq är nuvarance mästare. Om det inte vore för inputen från pit under racet hade jag fan stängt av kommentatorerna.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Har haft MotoGP.com i år men tittat 3 gånger live typ. Sen tycker jag deras HD inte är speciellt HD. Ska nog testa Viasat Motor istället och lyssna på den polerade skallen, Niko. Om han nu jobbar kvar nästa år. Han har ju nystat in sig hos F1 nu :)
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Har haft MotoGP.com i år men tittat 3 gånger live typ. Sen tycker jag deras HD inte är speciellt HD. Ska nog testa Viasat Motor istället och lyssna på den polerade skallen, Niko. Om han nu jobbar kvar nästa år. Han har ju nystat in sig hos F1 nu :)

Håller helt med rörande deras sk. "HD". Den måste vara i det mest sparsamma läget. Ingen bitrate att skryta om direkt. Sen upplever jag även att det hackar en hel del när jag kör på tvn, men det kan vara mediaspelarens fel. (Kodi).

Så om man föredrar bildkvalité framför funktioner, tillgänglighet och rent ekonomiskt är det nog Viasat Motor HD som gäller.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Tänkte själv köra Moto GP videopass i år, men hur långt i efterhand kan man se loppen?
På Viaplay kan man alltid spola tillbaka sändningen 6 timmar (tror jag det var) via hemsidan, dock inte via appen vad jag vet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tänkte själv köra Moto GP videopass i år, men hur långt i efterhand kan man se loppen?
På Viaplay kan man alltid spola tillbaka sändningen 6 timmar (tror jag det var) via hemsidan, dock inte via appen vad jag vet.

Jag har legat och kollat igenom race från 2003 och framåt på sjukan senaste månaden. När man kommer för långt tillbaka finns bara highlights, om det inte är klassiska rejs, då finns hela rejsen.
Men, 11-12 år verkar iaf gå att vänta med att se rejsen. :hihi
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag har legat och kollat igenom race från 2003 och framåt på sjukan senaste månaden. När man kommer för långt tillbaka finns bara highlights, om det inte är klassiska rejs, då finns hela rejsen.
Men, 11-12 år verkar iaf gå att vänta med att se rejsen. :hihi

Jag tänkte mer på om man missar rejset på dagen om man kan se det senare på kvällen eller dagen efter.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tänkte mer på om man missar rejset på dagen om man kan se det senare på kvällen eller dagen efter.

Japp, missar man live kan man få vänta en liten stund efter att den släckts innan de lägger upp videon så man kan se i efterskott... Men under tiden det visas live kan man hoppa tillbaka, om man nu känner för det.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Japp, missar man live kan man få vänta en liten stund efter att den släckts innan de lägger upp videon så man kan se i efterskott... Men under tiden det visas live kan man hoppa tillbaka, om man nu känner för det.

Racet blir tillgängligt i sin helhet mer eller mindre omgående efter att live-sändningen avslutats, är min erfarenhet. Iaf inte mer än några minuters väntetid.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top