Bulten 140419

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Micke™;6010021 skrev:
Ja allt är ju relativt..
Det är ju tex därför naturfotografer smyger omkring med zoomgluggar på 35-500mm eller?
Jag nämnde aldrig nåt om något pris. klart att en bra glugg är dyrare. och ska vi vara ärliga mot oss själva. amatörfotografer som vi är så märker vi ens nån skillnad faktiskt?. Nej det jag syftade på ang hastighet var faktiskt autofokus, vilket är en sjuk skillnad (nu kör jag canon o du nikon, så jag kan inte svara för hur nikon är på just den punkten). Helt klart att man klarar sig alldeles utmärkt med en zoomglugg, men vill man ha det där extra så ska man gå över på en fast glugg, vilket du säkert inte kommer att erkänna eisbaer. kan med all säkerhet plåta hojarna i kurvan med min sony nex 6 och förvåna vanligt folk som inte har en susning om kvalité.

Sen finns det ju billigare alternativ till orginalgluggarna som är sjukt bra... vilket du med all säkerhet vet som kör med ett sigma....

Inte för att vara den som är den, men...

Micke™;6009313 skrev:
För att nämna några saker:
Kvalite
pris
Vikt (den slutsatsen kan du nog dra själv)
Hastighet (generellt sett så är fasta gluggar snabbare 'n zoomgluggar, vilket inte är helt hundra, för det skiljer från glugg till glugg)
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Inte för att vara den som är den, men...

vad duktig du är, men jag har fortfarande inte nämnt något om nåt pris, varken dyrare eller blilligare. man behöver ju knappast vara raketforskare för att förstå att en bättre sak kostar mer.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
vill folk diskutera gluggar, priser, kvalité osv kan vi göra det i en annan tråd än just petes fototråd.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Jag tycker att eisbaer, vid det här laget, utförligt har bevisat att en zoom fungerar ypperligt...

400 f2.8 IS II kostar 95000kr...

motsäger absolut inte det. kan plåta med min gamla 30d och en 70-200 f4.0 zoom och uppnå häpnadsväckande resultat... men ska man som sagt syna bilderna in i detalj så lär det mesta falera.....
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Jag tycker att eisbaer, vid det här laget, utförligt har bevisat att en zoom fungerar ypperligt...

400 f2.8 IS II kostar 95000kr...

fast jag tror heller inte man släpar med sig en fast 400 till bulten kurvan.
Dels för att det inte finns någon ekonomisk vinst av det till skillnad från andra officiella sporter som man får bra pröjs för att stå och plåta på och sen så köper liksom inte en sån glugg för att stå och vara med i penismätartävlingen i kurvan, inte jga i alla fall .
Min erfarenhet av eisbaer glugg för Canon var att den var väldigt svajig fokusen, ibland satt den ibland ville den inte alls..har dock hört att det skall vara bättre till Nikon som jag gissar att eisbaer kör.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top