Står sporthoj.com för Lelles rabatter?

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
Jag såg i början på veckan reklam på denna sida om reklam för Lelles i Uppsala. Lelledagar 15% på allt även röda priser men på Lelles hemsida står inget. Är intresserad av en ny hjälm och därför skickar jag förfrågan i ett mail till Lelles med en printscreen bild av annonsen med tid och datum. Jag jobbar dagtid och därför är det svårt att ha tid att ringa. Annonsen fanns kvar tom igår men jag får inget svar och de ringer inte. Idag ringer jag för att fråga om de sett mitt mail och undrar om jag kan beställa hjälmen. Personen som svarar letar upp mailet och säger att den gäller inte längre trots annonsen. Jag frågar vänligt om de kan sälja hjälmen efter som jag skickat mailet och att de bör väl stå för sina annonser. Då får jag svaret att det är sporthoj.com som får stå för den rabatten med en ganska ovänlig och nonchalant ton. Jag tackar dock vänligt för beskedet men hör inget från andra ändan mer än att säljare lägger på luren...

Har Lelles blivit för stora i Sverige eftersom man har råd att vara ovänliga och nonchalanta? OK sporthoj.com var söker jag för att få rabatten?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Var likadant när jag bodde i Uppsala. För 10 år sen.

Köp hjälmen på nätet. Finns säkert någon vänlig själ här som hittar kanonpris åt dig om du lägger up modellen
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Lelledagarna har redan varit. Dom tog slut för 2-3 veckor sedan.
Dom svarar alltid när jag ringt, men det kan nog bero på när man ringer osv.
Mitt skinnställ är regält försenat. Men det beror på att Garage24 blivit uppköpta av Duells. Så alla återförsäljare som gar garage24 som leverantör har rejäla förseningar just nu...

Som lugn skrev så finns det andra återförsäljare med samma priser som Lelles vid 15% rabatt. Ett exempel är FC-Moto. Väletablerat bolag i Tyskland som har bra priser, god service & korta leveranstider.

Lycka till med hjälmen!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Har Lelles blivit för stora i Sverige eftersom man har råd att vara ovänliga och nonchalanta?

Du borde ha svarat att du kommer in för att prova ut rätt storlek - så att du kan beställa den någon annan stans...
 

Hudik-Lars

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Hudiksvall
Hoj
2014, Suzuki Gladius 650
Råkade ut för otrevligt bemötande via telefon, gällde ett annat företag, men jag åkte dit.
Kollade några saker i butiken och sa högt och tydligt, "Det var fan, det är 35% billigare om man beställer hos ***"

sen gick jag till två andra kunder som var på väg till kassan, och sa
"ursäkta om du vill kan jag kolla upp vad den kostar om du köper via nätet"

blev lite ilskna kommentarer från butikschefen eller om det var ägaren, som kom ut från kontoret
jag svarade bara "ja, när ni är otrevliga och ger dålig service via telefon så kommer jag hit och hjälper andra kunder, för ni verkar ju inte vara intresserade av att hjälpa er kunder"

sen blev det lite munhuggande och dom förlorade både mig och troligen dom två andra kunderna också

kanske lite sandlåda, men jag är trött på att vara en snäll och trevlig kunde när säljarna tror dom kan göra hur dom vill med oss
 

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
HJC R-PHA 10 Plus Hexagonal Carbon storlek M. Det hade kostat så lite att säga att ok annonsen är fel men eftersom den fortfarande var kvar och att vi(Lelles) inte svarat på mail efter tre dagar får du den för samma pris. Men nej vi säljer redan så mycket så bryr oss inte!:arsele

Har ni tips eller någon annan handlare i Sverige som kan ha en vänligare attityd?
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
HJC R-PHA 10 Plus Hexagonal Carbon storlek M. Det hade kostat så lite att säga att ok annonsen är fel men eftersom den fortfarande var kvar och att vi(Lelles) inte svarat på mail efter tre dagar får du den för samma pris. Men nej vi säljer redan så mycket så bryr oss inte!:arsele

Har ni tips eller någon annan handlare i Sverige som kan ha en vänligare attityd?

Mascot i Nässjö är alltid bra på bemötande (och allt annat)! Claessons i Bromölla har också fungerat bra.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
HJC R-PHA 10 Plus Hexagonal Carbon storlek M. Det hade kostat så lite att säga att ok annonsen är fel men eftersom den fortfarande var kvar och att vi(Lelles) inte svarat på mail efter tre dagar får du den för samma pris. Men nej vi säljer redan så mycket så bryr oss inte!:arsele

Har ni tips eller någon annan handlare i Sverige som kan ha en vänligare attityd?

Fc-moto ligger ju i tyskland annars ;) billigt o bra med bytesrätt o öppet köp
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Vill inte vara sån men 8veckor fick jag vänta på mina stövlar jag köpte på fc-moto så att det KAN ta tid där med....
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Varit in på Lelles en gång. :(
Kommer ALDRIG sätta min fot där igen om de så är sista handlaren i Sverige!
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
För ett par minuter sedan..
lelledump.jpg
Hoppsan, även här:D
lelledump2.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top