Musik i hjälmen : ljudet klipper vid lite aktivare åkning, någon som vet varför?

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Som rubriken säger, kör Spotify i hjälmen, men så fort det gasas lite/ blåser så klipper ljudet, någon som har en lösning?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Klipper som i dämpas av bruset? Kör du med pluggar? Datatrafiken hänger inte alltid med över 150 annars, har också märkt det. Kör offlinespellistor och återrapportera ;)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hur kör du Spotify i hjälmen? Limmat fast telefönen på utsidan hjälmskalet eller?

Hade du haft en äldre hoj så hade jag gissat på att det berodde på störningar från tändsystemet eller något. Men det borde inte vara något nämnvärt med en så ny maskin. Och det borde dessutom inte vara hastighetsberoende.

Är det någon automatisk volymjustering som anpassar volymen efter störande ljud i omgivningen? Så högre buller från ökad ljudvolym av fartvinden vid högre hastighet ger högre ljudvolym från spelaren.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ipod Nano 5 är fanimig den bästa ljudprylen jag köpt tror jag bestämt. Körde Sthlm - Uppsala - Borlänge/Touringbutikens gamla lokaler - Leksand/Clas Ohlson - Svedmyra/Lager 157 - Falun - Gävle - Sthlm på en o samma dag med bra tryck i lurarna.

  • Batteriet räcker i en halv evighet, ungefär
  • Det går fint att synka Spotify offlinelista eller vad det kan tänkas heta
  • Har den i innerfickan på skinnstället, tar noll plats och känns som att den spelar mindre roll vid en vurpa utan erfarenhet peppar peppar
  • Kan bokstavligen trycka paus/play med armbågen
  • Ruska lite på kroppen eller jämnfota över ett farthinder så byter den låt

Svinbra!
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Spotify offline... Har inte uppdaterat avataren, har en 3dgr gammal z1000 nu :) , vetifan, det jag menar med klipper, är att det blir som om det är glapp i pluggarna ( har bytt och testat olika). Kan det vara att det är just Spotify? Funkar ju klockrent i bil, men det är ju lite annan åkning...:gnissla
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Gör liknande och känner inte alls igen problemet.
Vad är det för utrustning du använder för att få fram ljudet ?
Blåtand ? kabel ? wifi ? modell och typ ?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Hur fort kör du när du blåser på? Jag har läst att kör man fortare än 30km/h kan man få blackouter. Säker på att du inte svimmar av lite emellanåt?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag hade ett par in-ear-pluggar som hade knappar på sladden, och när fartvinden blev tillräckligt styv räckte trycket för att jackan skulle trycka på knapparna, och börja pausa/spela upp och höja/sänka volym och sånt. Lät hyfsat likt problemet du beskriver.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Det där fenomenet kan uppstå när man lyssnar på musik man inbillat sig själv att man gillar, via yttre påtryckningar från s.k. vänner och polare.

Lösningen är som alltid att vara ärlig mot sig själv och lyssna på det man faktiskt gillar.

Du har ju en "skämsspellista" på Spotify, eller hur? Eller hur? Den där som inte skvallrar till facebook och polarna när du spelar låtar från den.

Kör den och jag garanterar dig att allt kommer funka perfekt.
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Har en iPhone 5 och JAY's lurar... Behöver inte gå så fort för att det ska ske, bytte lur nyligen, hade 4s innan, samma problem... Hoppades att det skulle vara bättre på 5:an. Strange! Tror inte på "fjärr" knapparna på sladden, haft olika lurar, olika märken.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Har en iPhone 5 och JAY's lurar... Behöver inte gå så fort för att det ska ske, bytte lur nyligen, hade 4s innan, samma problem... Hoppades att det skulle vara bättre på 5:an. Strange! Tror inte på "fjärr" knapparna på sladden, haft olika lurar, olika märken.

Bytlåna hoj med polarn och se om du har samma problem. Annars - byt hoj.
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Jag kan mycket väl tänka mig fjärrknapparna på sladden, det blir bra mkt mer tryck än man tror.
testa att lägga handflatan på och trycka där eller om du kan innesluta fjärrkontrollen i en låda.

Själv kör jag med Interphone F4 och tycker det fungerar superbra, speciellt om man pratar med någon.
Sjukt bra ljudfilter.
och beroende på ljudvolym omkring dig så höjer eller sänker den ljudet, vilket är bra mkt bättre än man först tänker sig.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Funderade på om trådskaparen använde sig av en portabel cd-spelare eller bandspelare när jag såg rubriken.

Man börjar bli gammal :rolleyes:

 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Jag testade att böka in fjärrkontrollen på sladden ordentligt, verkar lösa problemet, det svåra verkar vara att fp den "rätt". Försökte göra likadant igen efter ett stopp, men då ville det klippa igen, stannade till och bökade med sladden, försvann! Då vet jag iaf VAD det var! Tack ååålmajty sporthoj.com :-D:Bugar
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag testade att böka in fjärrkontrollen på sladden ordentligt, verkar lösa problemet, det svåra verkar vara att fp den "rätt". Försökte göra likadant igen efter ett stopp, men då ville det klippa igen, stannade till och bökade med sladden, försvann! Då vet jag iaf VAD det var! Tack ååålmajty sporthoj.com :-D:Bugar

Alltså va? Du har väl sladd och spelare innanför dina dubbla skinställ?? Vafaaan trodde du var på riktigt o ingen hobbygubbe? Kör du i flipflops med LR?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Alltså va? Du har väl sladd och spelare innanför dina dubbla skinställ?? Vafaaan trodde du var på riktigt o ingen hobbygubbe? Kör du i flipflops med LR?
Jag kör alltid med en sån här kille bak på kutsen. Då behöver man aldrig böka med kablar och han tar requests.

onemanband-1.jpg
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag testade att böka in fjärrkontrollen på sladden ordentligt, verkar lösa problemet, det svåra verkar vara att fp den "rätt". Försökte göra likadant igen efter ett stopp, men då ville det klippa igen, stannade till och bökade med sladden, försvann! Då vet jag iaf VAD det var! Tack ååålmajty sporthoj.com :-D:Bugar

Lösningen på problemet är ju såklart att skaffa lurar UTAN fjärr på sladden. Byta-låt-problemet löser man genom att inte lägga in skitlåtar i sin playlist så behöver man inte byta låt i farten.

Jårr wälkomm. :tummenupp
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Lite OT, men jag undrar hur ni andra löst problemet att en uppvevning av grammofonen bara håller typ en låt. Sidbyten är också jätteknepigt tycker jag, orkar inte stanna efter varje låt och vända och veva upp.

Hur gör ni?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Lite OT, men jag undrar hur ni andra löst problemet att en uppvevning av grammofonen bara håller typ en låt. Sidbyten är också jätteknepigt tycker jag, orkar inte stanna efter varje låt och vända och veva upp.

Hur gör ni?

Jag har kopplat den till beltdriven på tjåppern och har en svart kille som rappar medan han byter sida på stenkakorna så det aldrig nånsin är tyst, hemska tanke!!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top