Manligt skägg mitt i ansiktet - tips, trix och skryt.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
uploadfromtaptalk1397652992440.jpg
Jag drog till med ett tomteskägg förra julen :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Fan rätt sjysst tråd asså, tJÄna!

2014-04-16%2020.53.05_zpsohr0fw3n.jpg



:glömdet
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Tricket är att göra det under den månad om året då man dricker vin varje dag, i mitt fall ca mitten av juli till mitten av augusti.

Ja det går över.

:fyllisar

Nu har ja inte läst hela tråden men... Blir de inte jobbigt me den större bysten å allt babbel/fnitter som vindrickadet bör föra me sej? :va
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag kan tyvärr inte läsa Aftonbladet då den är blockad i min router, men jag antar att nyheten du syftar på är denna:
Reaktionen från en ur Wu Tang Clan när han får veta att att han måste raka av sig sitt skägg.
http://www.expressen.se/noje..
:rolleyes:

Helskägg snart helt ute
Skägget är klippt! Eller åtminstone snart helt ute. Som trend i alla fall. Det tror forskare som kan konstatera att skäggtrenden påverkas av samma mekanismer som styr evolutionen.
Vad har guppyfiskar och (modemedvetna) män med helskägg gemensamt?
Ganska mycket. Åtminstone om du frågar en evolutionsbiolog.
Båda styrs nämligen av vad forskarna kallar för negativt frekvensberoende.
– Jag kan inte så mycket om skägg, men i naturen går detta fenomen ut på att om ens egen typ är vanlig så är man inte så anmärkningsvärd, men om man är ovanlig så klarar man sig bättre, säger Göran Arnqvist, professor i zooekologi vid Uppsala universitet, till TT.
Exempelvis varierar guppy-hanarnas färger hela tiden enligt denna princip, eftersom honorna föredrar ovanliga färgkombinationer. Om en hane är blå, innebär det en fördel. Men inte om alla hanar är det. I så fall är det bättre att vara röd.
Slätt är hett
Exakt samma sak gäller för trenden med manliga skägg, visar det sig.
Forskare vid University of New South Wales i Australien, som också hade reagerat på skäggtrenden, lät 1 453 kvinnor och 213 män ranka bilder på män med fyra olika typer av ansiktsbehåring, från helskägg till slätrakade.
Och mycket riktigt. Både kvinnor och män uppfattade skäggväxten som mer attraktiv när denna var ovanlig i förhållande till de andra bilder som visades, och vice versa.
På samma sätt ansågs män som var helt slätrakade som mindre attraktiva när de andra bilderna också visade slätrakade män.
The toppen is nådd?
Forskarna, som presenterar sitt resultat i den brittiska vetenskapsakademins tidskrift Biology Letters, tror nu att vi nått "peak beard". Att toppen är nådd, helt enkelt.
– Idén är att folk börjar kopiera George Clooney och Joaquin Phoenix och börjar bära dessa skägg, men när fler och fler hoppar på tåget så minskar samtidigt värdet av att vara med på samma tåg, så det kan mycket väl vara så att vi nu nått "peak beard", säger Rob Brooks, en av artikelförfattarna, till BBC News.
Återstår bara att gratulera alla slätrakade män. Ni är hetast! Just nu i alla fall.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Dags för #Skägg2014 snart...
Vem vill ni se skaffa ett redigt helskägg under 2014?

Jag tycker CB skulle passa bra med helskägg. Då kanske jänkarna äntligen skulle sluta kalla honom "Medium size dog with big dog attitude" :hihi
CB_4.jpg
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Hell

Nu måste jag trådlyfta lite.
Nu har jag sparat och sparat i 3-4v. Jäklar i min låda, blir ett bra helskägg det här. Rakat det jämnt 3 ggr under tiden.
Här växer det och frodas, kliet har typ försvunnit och nu njuter jag bara utav mitt fina skägg.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Mitt når numera naveln om jag drar i det.

Till nästa år satsar jag på punghöjd, vilket antagligen översätts till knähöjd...
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Mitt når numera naveln om jag drar i det.

Till nästa år satsar jag på punghöjd, vilket antagligen översätts till knähöjd...

Om du inte berättar hur långt skägget är i cm tror jag bara att du är vältränad inom fellati...eeh, att du är vig. Asså, jättevig :rodnar
 

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Xr 650R
Fan!Gnällde tidigare om ert jävla skäggolja...Idag var jag i staden och frågade efter nämnda skäggolja.Jag skämdes.Hamnade tillslut hos en frisör som inte hade enbart skäggolja,utan nått som kunde fungera,så ett provexemplar följde med hem.Hur gör man nu då?Vad använder ni för klet för ett mer vårdat skägg?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top