Bōsōzoku-tråden

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Xjell är för nybörjare som inte vågar gå hela vägen ut. En svensk företeelse i klass med att knyta näven i fickan och mumla svordomari kön till kassan bara för att 10 pers tränger sig före dig.

Jag tror ingen vågar bygga sig en äkta Bosozoku här i landet. Det längsta man vågar gå är en 70-tals haschmoppe baserat en jänke V-Twin, men inte ens det är galet nog tycker jag,
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Xjell är för nybörjare som inte vågar gå hela vägen ut. En svensk företeelse i klass med att knyta näven i fickan och mumla svordomari kön till kassan bara för att 10 pers tränger sig före dig.

Jag tror ingen vågar bygga sig en äkta Bosozoku här i landet. Det längsta man vågar gå är en 70-tals haschmoppe baserat en jänke V-Twin, men inte ens det är galet nog tycker jag,

Ja, sannolikt är det så. Det ser man ju på resonemanget här i tråden, att alla tar ämnet allt för seriöst ungefär som att de japanska hojbyggarna tror/tycker att det är snyggt. När dom antagligen bara har roligt åt vem som kan bygga mest komiskt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja något ska ju ta över efter kaffeskramlarna med felvända framdäck. En virago 535 kanske är ett bra utgångsämne?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja något ska ju ta över efter kaffeskramlarna med felvända framdäck. En virago 535 kanske är ett bra utgångsämne?

Poängen (om man kollar gamla dokumentärer om bikerkulturen i japan allmänt och Bosozoku i synnerhet) verkar ju vara att reta vanligt folk. Ska man ge sig in i det träsket kan man ju lika gäörna göra det ordentligt, ta ett utgångsobjekt som retar folk till max. En CBX1000 eller någon annan fin klassiker :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Poängen (om man kollar gamla dokumentärer om bikerkulturen i japan allmänt och Bosozoku i synnerhet) verkar ju vara att reta vanligt folk. Ska man ge sig in i det träsket kan man ju lika gäörna göra det ordentligt, ta ett utgångsobjekt som retar folk till max. En CBX1000 eller någon annan fin klassiker :D

Det är förvisso helt sant!
Fast, frågan är om man inte skulle reta fler med en gammal fin harley. :crash
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Stilen verkar inte ha dött ut än

UMC_18_41-hero.jpg


 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ducati! Det syns ju på färgen!
Ja jävlar, så är det ju såklart.
Lite lättad är jag ändå att ordningen är återställd och att jag alltså fortfarande inte hittat en Harley som fallit mig i smaken.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
ordningen är återställd och att jag alltså fortfarande inte hittat en Harley som fallit mig i smaken.
Jag höll på att falla för en upprensad wide glide i våras, den som har ankstjärt och skylten på rätt ställe. Den var såld när säsongen drog igång.

Föreställ dig en helröd flake, bortrensad passagerarsits och annat skräp där bak med smuttare sadel och bort med vindrutan och mer normalt styre. Hm, men så ser ju min Intruder ut! :hihi
maxresdefault.jpg

20210805_144917x1920.jpg
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag höll på att falla för en upprensad wide glide i våras, den som har ankstjärt och skylten på rätt ställe. Den var såld när säsongen drog igång.

Föreställ dig en helröd flake, bortrensad passagerarsits och annat skräp där bak med smuttare sadel och bort med vindrutan och mer normalt styre. Hm, men så ser ju min Intruder ut! :hihi
maxresdefault.jpg

View attachment 463617
Jag tycker du skall köra vidare på att modifiera Intrudern.
Det kan ju liksom inte bli fel.
Du kommer att synas vart du än kör ?

brink.jpg

Sen måste man ju ha rätt tidstypisk klädsel när man är ute och kör. Som plus så är ju munskydd i mode just nu, så det blir inget konstigt där liksom.

brink2.jpg
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag höll på att falla för en upprensad wide glide i våras, den som har ankstjärt och skylten på rätt ställe. Den var såld när säsongen drog igång.

Föreställ dig en helröd flake, bortrensad passagerarsits och annat skräp där bak med smuttare sadel och bort med vindrutan och mer normalt styre. Hm, men så ser ju min Intruder ut! :hihi
maxresdefault.jpg

View attachment 463617

Jo, jag generaliserar givetvis en del. Svågern har faktiskt en gammal storsida som är omåttligt tuff, så visst finns det Harleys som skulle kunna få en plats i garaget.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top