Poliser skjuter skarpt...

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
6 personer undanröjda under de senaste 15 månaderna.

Beror detta på att de inblandade poliserna skjuter sämre än förr?
Eller, siktar dom helt enkelt lite noggrannare numera?:va
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
De skjuter för sent oftast, iaf om man skall tro på den talesman från Polisen som uttalade sig om det i morse på P1. Jag är nog beredd att hålla med. Snabbare verkanseld ger bättre träffbild, även om snabbskott rensar ut i genpoolen.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
De skjuter för sent oftast, iaf om man skall tro på den talesman från Polisen som uttalade sig om det i morse på P1. Jag är nog beredd att hålla med. Snabbare verkanseld ger bättre träffbild, även om snabbskott rensar ut i genpoolen.

Varningsskott, pepparspray, skott i benet och det hjälper inte mot den jäveln. Tro fan man skjuter i huvudet. Riktigt njuter av tanken på hur polisens hålspetsammo trasar sönder den äckliga hjärnan så världen slipper den. Skulle de ha gjort för länge sen. Då hade Fadime fått leva sitt liv och ett antal andra offer fått ha liv utan ångest, rädsla och misstro.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Varningsskott, pepparspray, skott i benet och det hjälper inte mot den jäveln. Tro fan man skjuter i huvudet. Riktigt njuter av tanken på hur polisens hålspetsammo trasar sönder den äckliga hjärnan så världen slipper den. Skulle de ha gjort för länge sen. Då hade Fadime fått leva sitt liv och ett antal andra offer fått ha liv utan ångest, rädsla och misstro.
Jag kan se hur man tänker så men jag håller inte med.
Det känns som en lång radda tragedier som ledde fram till detta, måhända passande slut.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Är personligen inte för dödsstraff...men det går inte riktigt att känna någon ärlig ledsamhet över denna senaste "förlust".
Försöker vara lite pk men det går banne mig inte i detta fall...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fadimes-bror-skots-till-dods-av-polis/

Alltså vilket jävla svin. Det är såna som han som berättigar dödsstraff alternativt dödspatruller.

"Berättigar dödsstraff alternativt dödspatruller" :va

Om inte dina "upptriggade" fingrar slant på tangentbordet så fattar jag helt ärligt inte ett jota. Ser inte det uppenbara med dödspatruller. (och det kan säkert bero på att jag har huvudet i min egen röv ) men, förklara?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Menar du människor eller som i övningsskytte?
Eller båda?

Båda, men främst övningsmässigt. De borde lägga nån timma i veckan på instinktivskytte.
När du blir trygg med dig själv och ditt vapen, väntar du längre innan du använder det och gör det med ökad precision och färre skott.

Drillens betydelse
http://youtu.be/lLk1v5bSFPw
 
Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Båda, men främst övningsmässigt. De borde lägga nån timma i veckan på instinktivskytte.
När du blir trygg med dig själv och ditt vapen, väntar du längre innan du använder det och gör det med ökad precision och färre skott.

Drillens betydelse
http://youtu.be/lLk1v5bSFPw
Var tidigare en rätt aktiv pistolskytt och har sett hur "kollegorna" förde sig när de hyrde vår bana.
Maken till klantarslen har sällan skådats och då talar jag om en yrkesgrupp med en unik rätt/skyldighet att anbända sina vapen i tjänsten.
Uthyrningen fick vi ganska snabbt upphöra med då reparationer av bänkar och målspel blev en tråkig och dyr rutin efter dessa besök.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top