Fartsyndare passa er!

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Jag låg och slösurfa lite och hitta en liten artikel med film om hur den viatmesiska polisen hanterar "street racers" som det står i artikeln. Denna finurliga lösning är som något tagen ur en tecknad film! Checka länken, filmen ligger längst ner på sidan!

Kanske något för svenska polisen inför nästa säsong, när alla skolats att hantera detta potentialt livsfarliga vapen ;) lämna gärna reflektioner :D

http://www.liveleak.com/view?i=885_1396512420

:näsblod
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Tänk o köra den på en hoj i 100 knyck ;) Tror det tar fler liv än vad de kan rädda i det här landet tyvärr, i filmen så var det ju i typ moppe hastigheter eller lägre
 

Benta01

Rikspucko
Gick med
19 Jun 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha MT-09 -2020
Tänk o köra den på en hoj i 100 knyck ;) Tror det tar fler liv än vad de kan rädda i det här landet tyvärr, i filmen så var det ju i typ moppe hastigheter eller lägre

För att inte tala om att det lär gå åt en skytt i klass med Franz Albrecht von Oettingen-Spielberg för att över huvud taget träffa en hoj som kommer sättandes i hundra blås, inte särskilt troligt ;)
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Man blir fan inte förvånad över något längre. Vilken jävla värld vi lever i alltså. :crash

Tur man är född i svedala och inte i något land där man skjuter ihjäl folk för politiska åsikter eller ett land där polisen skjuter omkull mopedister med något jävla hemmabygge till "spiderman gun"

Fan vad bra vi har det egentligen, men om 50 år har det säkert spårat här i norra europa också :tummenupp
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Inte polisens fel att en person väljer att braka genom fällda bommar och vidare ner i ett brofundament.
Vem skulle varit ansvarig om bron varit öppen för fartygspassage ? Bromaskinisten eller kanske kaptenen på fartyget ?

Spelar ingen roll vad personen var misstänkt för. Han gjorde ett antal dåliga val.
Hade han följt lagen skulle polisen inte vilja stoppa dem och han skulle inte känna sig tvingad att fly.
Hade han valt att stanna för polisen hade bägge varit i livet idag.
Hade han valt att stanna vid bommarna hade bägge varit i livet idag.
 

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Ort
knivsta
Hoj
zx6r -05
Dom tankade 300 spänn diesel på en mack i Uppsala i en avställd bil och stack har jag för mig....
 

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Ort
knivsta
Hoj
zx6r -05
Bensin var det tydligen såg jag nu när jag googlade, ja dom körde ihjäl sig för 300spänn+böteslapp
 

Hudik-Lars

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Hudiksvall
Hoj
2014, Suzuki Gladius 650
Funkar säkert bra i gång fart som på videon

Tror nog att folk kommer vurpa rejält om nån skulle använda det på en hoj, fast det är klart stopp blir det väl i alla fall

Sen tycker jag som många andra att det inte är snutens fel att nån kör ihjäl sig om dom väljer att försöka dra dom.

Men det är väl som vanligt i Sverige, det är så synd om gärningsmännen. Dom har blivit mobbad, inte haft nån fadersfigur *snyft* *snyft*

Fan skyll er själva, är ju bara tur såna där inte kör ihjäl vanligt folk på sina idiot försöka att blåsa snuten
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top