MP unplugged

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
http://www.dt.se/opinion/ledare/tra...e-kan-tvingas-avga-efter-krismote-i-riksdagen

Karin Svensson Smith (MP) går ut i SVT tidigare i år och säger att ett kinesiskt företag lämnat en offert på att bygga höghastighetsräls (på broar) genom sverige till ett väldigt bra pris. 25 miljoner under Trafikverkets egna beräkningar och dessutom färdigt inom 5 år. Men offerten var tydligen hemlig och låg inte längre på trafikutskottets bord utan på Sverigeförhandlingen. Men sen låg den inte där heller och nu går hon ut och ber om ursäkt därför att någon sådan offert finns inte.

Tydligen är det inte ens bestämt var sträckningen ska gå så det var ju lite konstigt att få en offert från början.

Haha, vad värdelösa de är.
Hade det varit SD så hade Expressen kört ut det på löpet, här sopas det under mattan, minsann. :lol
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Skatt på bredband. Ja, allt kan nog beskattas. Ja, utom kultur. Men vänta, vadå kultur, finns ju ingen svensk kultur. :gnissla
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
http://www.svt.se/kultur/utkast-miljopartiets-kulturpolitik
:fyllisar
Professionella kulturarbetare (vad är det? Hur blir man klassad som professionell?) är tydligen viktigare än oss "vanliga" knegare.
Kan man inte livnära sig på det man sysslar med så får man helt enkelt byta jobb och det förra "jobbet" får helt enkelt bli en hobby.
Men vad vet jag:lol

Undrar vad som krävs för att få ersättning som arbetslös musiker?
Jag har inte spelat på min gitarr på säkert 7-8 månader. Jag hade gärna tagit emot lite ersättning för min arbetslöshet :p
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Undrar vad som krävs för att få ersättning som arbetslös musiker?
Jag har inte spelat på min gitarr på säkert 7-8 månader. Jag hade gärna tagit emot lite ersättning för min arbetslöshet :p
Äh det där är väl inget.
Jag lärde mej aldrig spela gitarr och har inte rört den på flera år. Med andra ord är jag extra extra arbetslös musiker! Jag ska ha mer pengar än dej.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Äh det där är väl inget.
Jag lärde mej aldrig spela gitarr och har inte rört den på flera år. Med andra ord är jag extra extra arbetslös musiker! Jag ska ha mer pengar än dej.

Mjaaa fast jag har även ett munspel som jag aldrig använder. Så jag borde faktiskt få dubbel ersättning :fakta
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Mjaaa fast jag har även ett munspel som jag aldrig använder. Så jag borde faktiskt få dubbel ersättning :fakta
Det har jag också när jag tänker efter. Säkert några fler leksaksinstrument i någon låda på vinden hemma hos päronen.

Vidare har jag flera burkar färg och penslar. Jag är således även arbetslös konstnär.

Det här är fanimej perfekt, jag kommer bli miljonär med allt sammanräknat! Fan vad jag ska rösta MP vid nästa val!!!one!!1!!!
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Det har jag också när jag tänker efter. Säkert några fler leksaksinstrument i någon låda på vinden hemma hos päronen.

Vidare har jag flera burkar färg och penslar. Jag är således även arbetslös konstnär.

Det här är fanimej perfekt, jag kommer bli miljonär med allt sammanräknat! Fan vad jag ska rösta MP vid nästa val!!!one!!1!!!

Samma här! Och när jag är full så dansar jag som bara fan. Arbetslös dansare, det är jag det.
Och jag har både Word och penna o papper så visst fan är jag poet och författare också.


Jag börjar ana varför MP vill ha igenom det här förslaget.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
11220797_10153141264505686_654905232564580683_n.jpg


"Så styret i Sundbyberg spricker för att de gröna inte vill bygga i Kymlinge. Kymlinge ligger i den absoluta mittpunkten mellan Mehmet Kaplan och Gustav Fridolins hem.

Mer talande bild för svensk politik finns inte, vi har världsrekord i uppehållstillstånd, samtidigt som vi har världsrekord i bostadskö, samtidigt som ingen vill bygga.
"

//Hanif Bali (M)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag är förstås för byggnation på Järva, men det är trots allt en nationalpark. Var ska alla närboende odla kat, ordna kamphundstävlingar, bränna stulna bilar och plocka svamp om det byggs dyra villor?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
"Små länder kan inte göra allt."
//Valter Mutt, Miljöpartist



Igår på SVT Debatt. Tråkigt nog pratade han inte om flyktingmottagandet, utan att Sverige inte skulle kunna hjälpa till att bekämpa ISIS (Lissabonfördraget 42.7 som Frankrike åberopar)... :3freak

Två fel av två möjliga, MP fortsätter briljera :dummer
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag är förstås för byggnation på Järva, men det är trots allt en nationalpark. Var ska alla närboende odla kat, ordna kamphundstävlingar, bränna stulna bilar och plocka svamp om det byggs dyra villor?

Det gäller att skaffa sig en meningsfull fritid, i synnerhet om/när man har så mycket av den.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top