REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 5 av 13 FörstaFörsta 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 248

Ämne: MP unplugged

What would Shervin do? Skrotnisses avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc
    Citat Ursprungligen postat av Skäggot Visa inlägg
    Underbart.
    Man undrar ju vilka #idioter som röstar in sådana #idioter i EU-parlamentet.

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    monark
    Citat Ursprungligen postat av Skrotnisse Visa inlägg
    Man undrar ju vilka #idioter som röstar in sådana #idioter i EU-parlamentet.
    Lika barn leka bäst...

Det där om något pekar på luckorna i en demokrati.
    Funderar du på meningen med livet?

Det kan vara så enkelt att du bara är ett varnande exempel för oss andra....

Medlem #spaces avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Gsx-r 1000 Racehoj
    Blogginlägg
    5
    Lika barn leka bäst...

Det där om något pekar på luckorna i en demokrati.
    Jag har uppfattat just detta, att Du inte tycker om demokrati. Så ta ditt pick o pack österut. Putin är inte heller så mkt vän för demokrati/yttrandefrihet. Ni blir troligen skyndsamt bästisar
    R1000#56

Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc
    Citat Ursprungligen postat av #space Visa inlägg
    Jag har uppfattat just detta, att Du inte tycker om demokrati. Så ta ditt pick o pack österut. Putin är inte heller så mkt vän för demokrati/yttrandefrihet. Ni blir troligen skyndsamt bästisar
    Vem var det som var antidemokrat sa du?

Medlem #spaces avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Gsx-r 1000 Racehoj
    Blogginlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Skrotnisse Visa inlägg
    Vem var det som var antidemokrat sa du?
    Sluta tjata nu. Att låtsas att Du bryr dig om nått seriöst luktar som vanligt jävligt unket
    R1000#56

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    monark
    Jösses, när man precis fått upp hoppet....Blev du inkallad i ubåtsjakten, eller har dom äntligen skrotat din gamla skorv?

Du vet väl att Tyskland var en demokrati under början av 1900-talet, du vet det där med hitler osv?

Men för att vara någon som du är det riktigt gigantiskt stor humor att du uttalar dig i ämnen som demokrati.

Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc
    Sluta tjata nu. Att låtsas att Du bryr dig om nått seriöst luktar som vanligt jävligt unket
    Är det tjat att ifrågasätta dina extremistiska psykoser?

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    monark
    En topptjänsteman på regeringskansliet som värvats av Åsa Romson (MP) dömdes 2012 för narkotikasmuggling.
    Mannen togs av tullen efter att ha köpt narkotikaklassade svampar på internet.
    – Han hade informerat om sitt brott, det är sonat och har redan tidigare varit omskrivet i media i samband med att dom föll, uppger Romsons språkrörskollega Gustav Fridolin för Aftonbladet.

Mannen, som dömdes för narkotikasmugglingen för två år sedan, anställdes i regeringskansliet efter regeringsskiftet i år.
    Regeringstjänstemannens knarkköp avslöjades av tullen när de öppnade ett brev som var adresserat till hans bostadsadress. Brevet innehöll drygt 40 gram narkotikaklassade svampar.
    I polisförhöret, för två år sedan, sa mannen att han inte minns beställningen eftersom han var så berusad vid tillfället. I förhör berättade han att han inte ens använder droger.
    Villkorlig dom
    Mannen, som erkände brottet, fick villkorlig dom i kombination med samhällstjänst i 75 timmar.
    I domen stod det bland annat "att XXX lever under ordnade förhållanden med fast arbete och en god social situation. Det finns anledning att anta att det inträffade var en engångsföreteelse".
    Tidningen Expressen var tidigare i dag först med avslöjandet.
    – Jag ångrar det enormt mycket, sa mannen till Aftonbladet för två år sedan när åtalet väcktes.
    I samband med det hoppade han av sitt förtroendeuppdrag.
    – Jag var ändå på väg att lämna politiken. Nu har jag inga förtroendeuppdrag längre, sa mannen för två år sedan.
    Men han gjorde comeback och hade ett tungt uppdrag för Miljöpartiet under valrörelsen.
    Dömdes även 2008
    Åsa Romsons pressekreterare Adam Bergsveen säger att topptjänstemannens historik var känd när han anställdes i regeringskansliet av statssekreterare Per Ängquist i statsrådsberedningen.
    – Han har känt till det här sedan det inträffade. Han har gjort ett grovt misstag och ångrar sig djupt, säger Adam Bergsveen.
    Mannen dömdes även 2008 för skadegörelse till dagsböter efter att med egna ord ha varit "kraftigt påverkad av både alkohol och cannabis".
    Bergsveen vet inte om Åsa Romson själv känner till domen och regeringstjänstemannens bakgrund.
    – Vilka mer som har haft kännedom om detta vet jag inte, säger han.
    Fridolin: ”Fullt förtroende”
    När Aftonbladet når topptjänstemannen vill han inte kommentera knarkdomen.
    – Ni får prata med statssekreterare Per Ängquist som anställt mig, säger han.
    Åsa Romson har, enligt sin pressekreterare, inte möjlighet att kommentera händelsen men hennes språkrörskollega Gustav Fridolin (MP) skriver i ett sms till Aftonbladet att han inte har någon anledning att misstro att personen i fråga ångrar sitt brott.
    – Jag har fullt förtroende för chefen för vårt samordningskansli Per Ängquist som ansvarar för våra rekryteringar och för regeringskansliets rutiner för säkerhetsklassning av alla medarbetare.
    Han fortsätter med att kommentera den knarkdömde medarbetaren:
    – Han hade informerat om sitt brott, det är sonat och har redan tidigare varit omskrivet i media i samband med att dom föll.
    Nu anser jag att man skall kunna ha sonat sina brott. Med det anser jag inte att de bör ha något beslutsfattande eller påverkande av dessa att göra.

I synnerhet inte flummare.

Medlem #spaces avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Gsx-r 1000 Racehoj
    Blogginlägg
    5
    Nu anser jag att man skall kunna ha sonat sina brott. Med det anser jag inte att de bör ha något beslutsfattande eller påverkande av dessa att göra.

I synnerhet inte flummare.
    Nej. Du anser inte alls att man skall ha kunnat sona sina brott. Jo, fast bara de personer som passar dig såklart hehe Din lilla flummare där. Sen har vi ju högerflummarna med Littorin som påstod "Jag har också rökt hasch,jag erkänner." Samt förre Finansminister Anders Borg som erkänt att han har rökt marijuana. Men det skiter Du såklart i så länge de i någon mån levererar högerliberal politik.
    R1000#56

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    monark
    Nej. Du anser inte alls att man skall ha kunnat sona sina brott. Jo, fast bara de personer som passar dig såklart hehe Din lilla flummare där. Sen har vi ju högerflummarna med Littorin som påstod "Jag har också rökt hasch,jag erkänner." Samt förre Finansminister Anders Borg som erkänt att han har rökt marijuana. Men det skiter Du såklart i så länge de i någon mån levererar högerliberal politik.
    Du ser inte skillnad i att en gång i sin ungdom ha rökt på, och att upprepade gånger dömas i den omedelbara nutiden?

Eller, nej det gör mest sannolikt inte.

Hur var det nu, saknar du din gamla båt?

Medlem #spaces avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Gsx-r 1000 Racehoj
    Blogginlägg
    5
    Du ser inte skillnad i att en gång i sin ungdom ha rökt på, och att upprepade gånger dömas i den omedelbara nutiden?
    Åh, så intressant. Du för med andra ord tidsangivelser/daganteckningar när/vilken tid våra statsråd röker på!! Du blir onekligen bara skummare och skummare
    R1000#56

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    monark
    Åh, så intressant. Du för med andra ord tidsangivelser/daganteckningar när/vilken tid våra statsråd röker på!! Du blir onekligen bara skummare och skummare
    Hmm, har dom dömts menar du? Det har jag missat, när hände det och var kan jag läsa på?

Medlem #spaces avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Gsx-r 1000 Racehoj
    Blogginlägg
    5
    Hmm, har dom dömts menar du? Det har jag missat, när hände det och var kan jag läsa på?
    Nu är det ju lättare att läsa allt digitalt! eller hur?
    R1000#56

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    monark
    Nu är det ju lättare att läsa allt digitalt! eller hur?
    Jag har googlar men inte hittat ett dyft om att någon av dom skulle varit dömda för något.

Finns uppgifterna någon annan stans än i ditt huvud så peka ut var man kan finna dom istället för att försöka vara dryg.

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Highland 950 SM
    Kan ju inte va sämre än Åsa...
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19785855.ab
    Stöd samhället, kör svenskt.

Medlem #spaces avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Gsx-r 1000 Racehoj
    Blogginlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    Kan ju inte va sämre än Åsa...
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19785855.ab
    Intressant men knappast trovärdigt när SD svansen börjar referera Aftonbladet
    R1000#56

Smagatusk
    Gäst
    På 9 minuter har du citerat Fettsnok tre gånger i tre olika trådar. Söker du dig till Fettsnoks inlägg?

Sök hjälp.

Medlem BoSoZoKus avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Hoj
    S1000RR
    Det har byggts skyhöga förhoppningar kring den gröna, sköna MP-politiken som i princip går ut på att ge allt åt alla (utom bilägarna).

http://www.gp.se/nyheter/ledare/leda...ker-mp-bubblan

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Highland 950 SM
    Citat Ursprungligen postat av Smagatusk Visa inlägg
    På 9 minuter har du citerat Fettsnok tre gånger i tre olika trådar. Söker du dig till Fettsnoks inlägg?

Sök hjälp.
    Mycket möjligheter. Problemet är att space inte bemöter inlägget utan likt en repig lp-skiva lever i tron att jag är sd anhängare och därav ser rött (Pun intended) varje gång jag lägger ett inlägg. Hade det funnits ett uns av nyans hos denne vomeringsekvilibrist hade det varit föremål för bemötande. Nu är det mest ett evigt inslag av gyckleri.
    Stöd samhället, kör svenskt.

Medlem YipYips avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    2001 TDM 850
    Vänta nu..vad ska man använda för tidning för att det ska bli trovärdigt?

Menar du med ditt inlägg att miljöpartisten det talas om i artikeln inte är skuldsatt med flertalat ärenden hos kronofogden?

Sidan 5 av 13 FörstaFörsta 1234567891011 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Menvafaniallamoppefukkonsblågrönakalsonger! Då är ju min bakluft osnurrad den med för jag har ju också grova sidan ut Hur fan ska jag nu göra? Nästan all [...]

Ryddarn
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här