MP unplugged

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Lika barn leka bäst...

Det där om något pekar på luckorna i en demokrati.

Jag har uppfattat just detta, att Du inte tycker om demokrati. Så ta ditt pick o pack österut. Putin är inte heller så mkt vän för demokrati/yttrandefrihet. Ni blir troligen skyndsamt bästisar :lol
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag har uppfattat just detta, att Du inte tycker om demokrati. Så ta ditt pick o pack österut. Putin är inte heller så mkt vän för demokrati/yttrandefrihet. Ni blir troligen skyndsamt bästisar :lol

Jösses, när man precis fått upp hoppet....Blev du inkallad i ubåtsjakten, eller har dom äntligen skrotat din gamla skorv?

Du vet väl att Tyskland var en demokrati under början av 1900-talet, du vet det där med hitler osv?

Men för att vara någon som du är det riktigt gigantiskt stor humor att du uttalar dig i ämnen som demokrati.:lol
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
En topptjänsteman på regeringskansliet som värvats av Åsa Romson (MP) dömdes 2012 för narkotikasmuggling.
Mannen togs av tullen efter att ha köpt narkotikaklassade svampar på internet.
– Han hade informerat om sitt brott, det är sonat och har redan tidigare varit omskrivet i media i samband med att dom föll, uppger Romsons språkrörskollega Gustav Fridolin för Aftonbladet.


Mannen, som dömdes för narkotikasmugglingen för två år sedan, anställdes i regeringskansliet efter regeringsskiftet i år.
Regeringstjänstemannens knarkköp avslöjades av tullen när de öppnade ett brev som var adresserat till hans bostadsadress. Brevet innehöll drygt 40 gram narkotikaklassade svampar.
I polisförhöret, för två år sedan, sa mannen att han inte minns beställningen eftersom han var så berusad vid tillfället. I förhör berättade han att han inte ens använder droger.
Villkorlig dom
Mannen, som erkände brottet, fick villkorlig dom i kombination med samhällstjänst i 75 timmar.
I domen stod det bland annat "att XXX lever under ordnade förhållanden med fast arbete och en god social situation. Det finns anledning att anta att det inträffade var en engångsföreteelse".
Tidningen Expressen var tidigare i dag först med avslöjandet.
– Jag ångrar det enormt mycket, sa mannen till Aftonbladet för två år sedan när åtalet väcktes.
I samband med det hoppade han av sitt förtroendeuppdrag.
– Jag var ändå på väg att lämna politiken. Nu har jag inga förtroendeuppdrag längre, sa mannen för två år sedan.
Men han gjorde comeback och hade ett tungt uppdrag för Miljöpartiet under valrörelsen.
Dömdes även 2008
Åsa Romsons pressekreterare Adam Bergsveen säger att topptjänstemannens historik var känd när han anställdes i regeringskansliet av statssekreterare Per Ängquist i statsrådsberedningen.
– Han har känt till det här sedan det inträffade. Han har gjort ett grovt misstag och ångrar sig djupt, säger Adam Bergsveen.
Mannen dömdes även 2008 för skadegörelse till dagsböter efter att med egna ord ha varit "kraftigt påverkad av både alkohol och cannabis".
Bergsveen vet inte om Åsa Romson själv känner till domen och regeringstjänstemannens bakgrund.
– Vilka mer som har haft kännedom om detta vet jag inte, säger han.
Fridolin: ”Fullt förtroende”
När Aftonbladet når topptjänstemannen vill han inte kommentera knarkdomen.
– Ni får prata med statssekreterare Per Ängquist som anställt mig, säger han.
Åsa Romson har, enligt sin pressekreterare, inte möjlighet att kommentera händelsen men hennes språkrörskollega Gustav Fridolin (MP) skriver i ett sms till Aftonbladet att han inte har någon anledning att misstro att personen i fråga ångrar sitt brott.
– Jag har fullt förtroende för chefen för vårt samordningskansli Per Ängquist som ansvarar för våra rekryteringar och för regeringskansliets rutiner för säkerhetsklassning av alla medarbetare.
Han fortsätter med att kommentera den knarkdömde medarbetaren:
– Han hade informerat om sitt brott, det är sonat och har redan tidigare varit omskrivet i media i samband med att dom föll.

Nu anser jag att man skall kunna ha sonat sina brott. Med det anser jag inte att de bör ha något beslutsfattande eller påverkande av dessa att göra.

I synnerhet inte flummare.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nu anser jag att man skall kunna ha sonat sina brott. Med det anser jag inte att de bör ha något beslutsfattande eller påverkande av dessa att göra.

I synnerhet inte flummare.
Nej. Du anser inte alls att man skall ha kunnat sona sina brott. Jo, fast bara de personer som passar dig såklart hehe Din lilla flummare där. Sen har vi ju högerflummarna med Littorin som påstod "Jag har också rökt hasch,jag erkänner." Samt förre Finansminister Anders Borg som erkänt att han har rökt marijuana. Men det skiter Du såklart i så länge de i någon mån levererar högerliberal politik.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nej. Du anser inte alls att man skall ha kunnat sona sina brott. Jo, fast bara de personer som passar dig såklart hehe Din lilla flummare där. Sen har vi ju högerflummarna med Littorin som påstod "Jag har också rökt hasch,jag erkänner." Samt förre Finansminister Anders Borg som erkänt att han har rökt marijuana. Men det skiter Du såklart i så länge de i någon mån levererar högerliberal politik.

Du ser inte skillnad i att en gång i sin ungdom ha rökt på, och att upprepade gånger dömas i den omedelbara nutiden?

Eller, nej det gör mest sannolikt inte.

Hur var det nu, saknar du din gamla båt?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Du ser inte skillnad i att en gång i sin ungdom ha rökt på, och att upprepade gånger dömas i den omedelbara nutiden?

Åh, så intressant. Du för med andra ord tidsangivelser/daganteckningar när/vilken tid våra statsråd röker på!! Du blir onekligen bara skummare och skummare :lol
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Åh, så intressant. Du för med andra ord tidsangivelser/daganteckningar när/vilken tid våra statsråd röker på!! Du blir onekligen bara skummare och skummare :lol

Hmm, har dom dömts menar du? Det har jag missat, när hände det och var kan jag läsa på?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nu är det ju lättare att läsa allt digitalt! eller hur?

Jag har googlar men inte hittat ett dyft om att någon av dom skulle varit dömda för något.

Finns uppgifterna någon annan stans än i ditt huvud så peka ut var man kan finna dom istället för att försöka vara dryg.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
På 9 minuter har du citerat Fettsnok tre gånger i tre olika trådar. Söker du dig till Fettsnoks inlägg?

Sök hjälp.

Mycket möjligheter. Problemet är att space inte bemöter inlägget utan likt en repig lp-skiva lever i tron att jag är sd anhängare och därav ser rött (Pun intended) varje gång jag lägger ett inlägg. Hade det funnits ett uns av nyans hos denne vomeringsekvilibrist hade det varit föremål för bemötande. Nu är det mest ett evigt inslag av gyckleri.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Intressant men knappast trovärdigt när SD svansen börjar referera Aftonbladet :lol

Vänta nu..vad ska man använda för tidning för att det ska bli trovärdigt?

Menar du med ditt inlägg att miljöpartisten det talas om i artikeln inte är skuldsatt med flertalat ärenden hos kronofogden?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top