MP unplugged

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Det är inte konstigt, en undersökning visade ju att över 60% av journalistkåren var v eller mp sympatisörer. Hur fan kan folk tro att ens public service är opartiskt med den sammansättningen?

Som jag ser det är det faktiskt ett demokratiproblem.

Börjar bli dags att ta i det och formera ett vettigt politiskt mothugg i mediabruset. Inkluderar gärna genuspedagogerna och genusvetarna i det mothugget.

Vad blir färgen om man blandar rött och grönt och tillsätter skrockfullhet?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
http://www.6mannen.se/partiet-med-frikort/

Jovars. Gustav Violin med följe behöver fanimig få lite granskning
Klart anmärkningsvärt men jag tycker han missar målet: faktorn som gör att Kurdo och Mehmet får uttrycka sig hur de vill är deras utländska bakgrund, den är överordnad att de är miljöpartister.

Invandrare från exotisk breddgrad får nästan aldrig uttrycka sig precis hur de vill och man får inte kritisera dem. Pungkt.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Nu tänkte jag att man skulle granska deras politik. Typ ställa frågan vad som är problemet med närproducerad kalk, om vi överhuvudtaget skall använda kalk, och vad som blir bättre av att ett kalkbrott hamnar utomlands.

Miljöpartister tycker att gruvor gör sig bäst utomlands...

Nå, nog om kalk.
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Tok-vänstern explained av SVD

"Det brukade finnas en alternativ politikervecka i Visby. De senaste åren samlades de i en gammal skola några hundra meter bortanför Almedalen. Det var övervintrade hippes, gröna vågare, trädkramare, kängpunkare, rastafarianer, veganer, anarkister, queeraktivister, likhetsfeminister, syndikalister, marxister, leninister, trotskijster, Mister Krister, Buster Bister och cyklister. Kort och gott späckat med -ister."

....


"Frågeställningar som förr endast återfanns hos haschtomtarna i alternativrörelsen dominerar nu debatten i Almedalen."

:rofl
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Klart anmärkningsvärt men jag tycker han missar målet: faktorn som gör att Kurdo och Mehmet får uttrycka sig hur de vill är deras utländska bakgrund, den är överordnad att de är miljöpartister.

Invandrare från exotisk breddgrad får nästan aldrig uttrycka sig precis hur de vill och man får inte kritisera dem. Pungkt.
:lol

För vem/vilka menar Du att Du inte får kritisera Svenska politiker??

Så vitt jag vet är vi hyfsat framstående och liberala på just den punkten i Sverige. Ett öppnare klimat mellan väljare och politiker får Du leta efter :fakta

(Sådär nu kan Du ösa på med dina tillkortakommanden som floskler och personangrepp)
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
:lol

För vem/vilka menar Du att Du inte får kritisera Svenska politiker??

Så vitt jag vet är vi hyfsat framstående och liberala på just den punkten i Sverige. Ett öppnare klimat mellan väljare och politiker får Du leta efter :fakta

(Sådär nu kan Du ösa på med dina tillkortakommanden som floskler och personangrepp)

Jag tror han syftar på offentliga personer, politiker, journalister eller kändisar. Det är ett faktum att man har större spelrum om man är invandrare samt tillhör den "intellektuella" vänstern i offentliga sammanhang. ser man inte det så är det för att man väljer att inte se.

Ingen reagerade ju när han liknade Jihadister med de svenskar som frivilligt åkte över till Finland. Hade en borgerlig politiker sagt något lika kontroversiellt så kan du vara lugn för att media slagit upp det stort.
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Själv har jag inte något som helst emot kol och olja men det säger jag också högt. Det är också det enda som under överskådlig tid kan förbättra för världens fattiga men det är en annan diskussion.

Det är ett parti för den chicka storstadseliten (jag är inte bekant med vad stadsdelarna heter), de sitter där och dricker sitt gröna kaffe som odlats och fraktats till dem medelst otäcka fossila bränslen, tittar på National Geographic på sin nya flotta TV som inte skulle existera utan otäcka fossila bränslen, sitter och spyr sin dynga via sociala medier som inte skulle existera utan otäcka fossila bränslen och nyttjar en sjukvård som skulle ha svårt att åstadkomma något utan otäcka fossila bränslen och produkter.

Men vad säger jag, jag är ju bara en dum lantis som inte förstått mitt bästa, bara jag flyttar in till staden kommer säkert mina kunskaper i fysik och termodynamik att fyrdubblas så fort jag gått en kurs på konstfack.

Glöm inte en tur till Södertörns folkhögskola också för att maximera ditt genusperspektiv på termodynamiken...
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

MP-politiker slutar efter att ha jämfört israeler med nazister
MP-politikern Birgitta Hansen skrev på Facebook att "judarna är så inflytelserika inom stora företag" och att israeler beter sig likadant som nazister "fast egentligen nästan värre" avsäger sig sina uppdrag. Hon kommer inte heller att kandidera till landstingsfullmäktige i valet i september


Finns tydligen gränser även i hippierörelsen...:D
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
[video=youtube;IAl7YV4ycbg]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IAl7YV4ycbg[/video]
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Ur Almedalsveckans tal? Hur i helvete kan folk rösta på detta totalt verklighetsfrämmande parti? Om dom haft 2.8 eller t.o.m. 4% kunde jag ha begripit men runt 10...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
DEt är ju just fint att lägga till fucking i sina uttryck ,, trovärdighet på topp. Vem var det som fucking kasta. Det är nog få andra uttryck som genererar en såpass tydligen bild om hur slut i batteriet personen är .. Tönt.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Kan någon medlem som är stadsbo berätta för en korkad lantis vad det är för folk som röstar på detta parti och ger dem 10%? Vi har mp sympatisörer här också men det är långt mellan dem alltså måste deras väljarbas befinna sig i storstäderna och dessutom vara en speciell grupp.

Jag bor i Norrlands inland och då har jag hört från representanter för detta fördomsfria parti att jag är Nazist, lågutbildad och röstar SD. Nästan så jag funderar på att rösta SD bara för att ge gaiasmurferna ett långfinger. :mad:
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top