MP unplugged

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Hellre vedhuggning än gym.
Med det sagt, så skall man vara medveten om att "vedstölden" var lika mycket vedstöld som Monas bedrägerier var ett tobleroneköp med fel kort.
Han var delaktig i en stöld av byggnadsvirke, värderat till minst 100 000 kronor.

Det brukar alltid vara mer än rubrikerna förtäljer när det gäller journalisternas partier.

Ved är kul att hugga men det verkar bli en besatthet för folk. Känns osunt. Sen ger det förstås ingen vidare träning. Eller extremt ensidig i varje fall. Borde ge lite underarmar kanske och viss kondition.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det brukar alltid vara mer än rubrikerna förtäljer när det gäller journalisternas partier.

Ved är kul att hugga men det verkar bli en besatthet för folk. Känns osunt. Sen ger det förstås ingen vidare träning. Eller extremt ensidig i varje fall. Borde ge lite underarmar kanske och viss kondition.

Nu börjar jag undra vad du menar med vedhuggning.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
lelles-ved.jpg


:hihi
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Tja, om du menar att beställa hem färdigkapad ved och bara stå och klyva den. så är det nog mestadels underarmarna som tränas.
Vilket inte är fy skam.
Men från planta till sot är det mer motion än så.

Bästa motionen! Främst om man själv bär ut veden ur skogen och klyver med släggyxa. Det var ju så Rocky kom i form när han spöade den där stockholmaren Dolph.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Höjden av ironi är väl ändå antalet personer dömda för sexualbrott i annars så jämställda MP. Det kanske förutsätter kanske att man är lite pervers för att gå med där? Eller så är det så enkelt så att man tvingas till drastiska åtgärder om man skall få :liggga som MP-medlem, de flesta ser ju ut som bortglömd drivved från en urskog...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
http://www.dn.se/valet-2014/mp-forbjud-kol-fran-2030/

MP vill enligt artikeln förbjuda kol från 2030. Jag hoppas att det är eldandet av kol som avses (men helt säker är jag inte, kolbaserat liv är säkerligen dåligt för miljön).

Lär bli en "enkel" grej att övertyga Tyskland, Polen mfl om det, speciellt som ryssland skramlar med gasvapnet...

Fakk, och jag som inte gillar gasolgrillar.:mad:

Ukraina-krisen kan även bidra positivt tror Peter Eriksson.

– Jag tror att det kan göra länderna i öst mer villiga att ställa om, säger han.

Vilka kolkraftverk har dom?
 
Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Med Mupp-Partiet, (MP), vid rodret dör Sverige fortare än kvickt. Sju punkter för att underlätta massinvandringen och höjd koloxidskatt, det vill säga bränsleskatt, kommer att än snabbare göra Sverige till det U-land, som FN förutspår till 2030.Miljöpartiet vill regera med Socialdemokraterna men ställer nu tuffa galna krav.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Själv har jag inte något som helst emot kol och olja men det säger jag också högt. Det är också det enda som under överskådlig tid kan förbättra för världens fattiga men det är en annan diskussion.

Det är ett parti för den chicka storstadseliten (jag är inte bekant med vad stadsdelarna heter), de sitter där och dricker sitt gröna kaffe som odlats och fraktats till dem medelst otäcka fossila bränslen, tittar på National Geographic på sin nya flotta TV som inte skulle existera utan otäcka fossila bränslen, sitter och spyr sin dynga via sociala medier som inte skulle existera utan otäcka fossila bränslen och nyttjar en sjukvård som skulle ha svårt att åstadkomma något utan otäcka fossila bränslen och produkter.

Men vad säger jag, jag är ju bara en dum lantis som inte förstått mitt bästa, bara jag flyttar in till staden kommer säkert mina kunskaper i fysik och termodynamik att fyrdubblas så fort jag gått en kurs på konstfack.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Själv har jag inte något som helst emot kol och olja men det säger jag också högt. Det är också det enda som under överskådlig tid kan förbättra för världens fattiga men det är en annan diskussion.

Det är ett parti för den chicka storstadseliten (jag är inte bekant med vad stadsdelarna heter), de sitter där och dricker sitt gröna kaffe som odlats och fraktats till dem medelst otäcka fossila bränslen, tittar på National Geographic på sin nya flotta TV som inte skulle existera utan otäcka fossila bränslen, sitter och spyr sin dynga via sociala medier som inte skulle existera utan otäcka fossila bränslen och nyttjar en sjukvård som skulle ha svårt att åstadkomma något utan otäcka fossila bränslen och produkter.

Men vad säger jag, jag är ju bara en dum lantis som inte förstått mitt bästa, bara jag flyttar in till staden kommer säkert mina kunskaper i fysik och termodynamik att fyrdubblas så fort jag gått en kurs på konstfack.

Samtidigt skall deras egna sommarställen på Gotland skyddas mot att man exploaterar närområden. Som dum lantis kan du dock få en industripark med möllor som granne. Möllor kan man bygga där kungsörn häckar enligt MP. Industriparker med vindkraft = bra, kalkbrott = dåligt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19167421.ab
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Mp logik AGV. Ingen logiskt tänkande individ förstår den dock.

Media har dock en tendens att svälja den okritiskt.

Mina föräldrars kamp mot möllorna uppe på Linderöd har avslöjat MPs hyckleri i alla fall för mig. Ni anar inte vilken knut de slår på sig själva nu när även de är industrialister och exploatörer. Hmpf.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Mp logik AGV. Ingen logiskt tänkande individ förstår den dock.

Media har dock en tendens att svälja den okritiskt.

Mina föräldrars kamp mot möllorna uppe på Linderöd har avslöjat MPs hyckleri i alla fall för mig. Ni anar inte vilken knut de slår på sig själva nu när även de är industrialister och exploatörer. Hmpf.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Media har dock en tendens att svälja den okritiskt.

Mina föräldrars kamp mot möllorna uppe på Linderöd har avslöjat MPs hyckleri i alla fall för mig. Ni anar inte vilken knut de slår på sig själva nu när även de är industrialister och exploatörer. Hmpf.

Det är inte konstigt, en undersökning visade ju att över 60% av journalistkåren var v eller mp sympatisörer. Hur fan kan folk tro att ens public service är opartiskt med den sammansättningen?

Som jag ser det är det faktiskt ett demokratiproblem.
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top