MP unplugged

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Den tidigare bostadsministern Mehmet Kaplan har lämnat in en ansökan om avgångsersättning. Godkänns den kan han få en fallskärm på 1,5 miljoner
[...]
Söker Mehmet Kaplan inkomstgaranti även nästa år innebär det att han kan få ut uppemot 30.259 kronor per månad fram till oktober 2019. Som statsråd tjänade han 127.000 kronor i månaden.
[...]
Ansöker Mehmet Kaplan om både inkomstgaranti och avgångsersättningen samtidigt som han inte har några övriga inkomster kan han totalt få ut 2,4 miljoner kronor.


Källa: DI.se

Klart gubben ska ha några miljoner, han har ju bara haft 127.000 kronor i månaden tills nyligen och massa resor till och från Turkiet som vi skattebetalare cashat ut för, uppvisat kvitto eller ej....
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Egentligen lite synd att MP väljer att agera. Med råmson i skutan skulle vi förmodligen slippa MP i riksdagen 2018 och egentligen skulle moderaterna ihop med C, KD, L och SD på ett litet hörna kunna fälla S-MP redan nu men då kinberg batra gått ut och sagt att dom inte vill försätta sverige i ett krisläge väljer dom att följa DÖ fast å andra sidan, skulle alliansen fälla regeringen nu skulle det knappast märkas bland kalabaliken som pågår just nu men DÖ lever som sagt kvar, ivf inofficiellt:gnissla
 

Smagatusk

Guest
Egentligen lite synd att MP väljer att agera. Med råmson i skutan skulle vi förmodligen slippa MP i riksdagen 2018 och egentligen skulle moderaterna ihop med C, KD, L och SD på ett litet hörna kunna fälla S-MP redan nu men då kinberg batra gått ut och sagt att dom inte vill försätta sverige i ett krisläge väljer dom att följa DÖ fast å andra sidan, skulle alliansen fälla regeringen nu skulle det knappast märkas bland kalabaliken som pågår just nu men DÖ lever som sagt kvar, ivf inofficiellt:gnissla

(En mening!:skrämd)

Jag har en kollega som resonerar likadant som du, och jag begriper helt ärligt inte varför. Han tyckte det var synd att Kaplan fick gå för att "nyttiga idioter behövs för att SD ska växa".

Vill du verkligen att kompletta idioter som Kaplan och Romson ska få sitta kvar och få chansen att förgöra Sverige för all framtid bara för att kunna hävda att SD hade gjort det bättre?
Kaplan hade 250.000 nya bostäder som mål när det fattas 500.000. Och vem vet vad fan ultraextremisten Romson hade kunnat ställa till med när inte ens hennes egna anhängare tycker att hon gör ett bra jobb. Det här drabbar vår generations barn och jag tänker fan i mig inte kämpa för att "nyttiga idioter" ska få sitta kvar bara för kunna säga "vad var de vi sa?"

Det är fan ingen lek det här. Jag har en jävla massa annat att oroa mig för än om mina ungar ska ha nånstans att bo om 20 år. :mad:
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Det är fan ingen lek det här. Jag har en jävla massa annat att oroa mig för än om mina ungar ska ha nånstans att bo om 20 år. :mad:

Jag är _lite_ i spåret med din polare, fast i tankebanorna.
Det är ju en väldigt fascinerande tanke, att dagens politiker skulle på något sätt vara de bästa Sverige har att erbjuda... Samtidigt kan man nog inte fan nämna en enda av dem som är känd för att faktiskt vara duktig och producera bra resultat...

Så visst fan är tanken jävligt tragi-komisk att bara låta dagens (läs: gårdagens) politiker få fortsätta styra skuttan, se hur långt de kan gå, hur mycket det kan fucka upp innan de själva inser deras egna sabotage - för nu har ju t.o.m. en majoritet (sedan länge) insett deras idioti och påbörjat se förstörelsen av deras handlingar.

Tyvärr lär det ju aldrig bli något rejält ingripande, utan kanske komma saker och ting styras upp, småsteg för småsteg - men den där rejäla utskällningen och läxan kommer aldrig utdelas. Det enda som utdelas är miljoner och åter miljoner skattepengar i fallskärmar till idioter med fina titlar och inga meriter eller resultat att visa upp...
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
(En mening!:skrämd)

Jag har en kollega som resonerar likadant som du, och jag begriper helt ärligt inte varför. Han tyckte det var synd att Kaplan fick gå för att "nyttiga idioter behövs för att SD ska växa".

Vill du verkligen att kompletta idioter som Kaplan och Romson ska få sitta kvar och få chansen att förgöra Sverige för all framtid bara för att kunna hävda att SD hade gjort det bättre?
Kaplan hade 250.000 nya bostäder som mål när det fattas 500.000. Och vem vet vad fan ultraextremisten Romson hade kunnat ställa till med när inte ens hennes egna anhängare tycker att hon gör ett bra jobb. Det här drabbar vår generations barn och jag tänker fan i mig inte kämpa för att "nyttiga idioter" ska få sitta kvar bara för kunna säga "vad var de vi sa?"

Det är fan ingen lek det här. Jag har en jävla massa annat att oroa mig för än om mina ungar ska ha nånstans att bo om 20 år. :mad:

Gillar långa meningar:D

Sverige har bert karlsson, han löser allt, nu ska han börja bygga trailer parks ala us and a, grattis sverige, parallella ghetton är precis vad vi behöver men med förd politik med yttre påverkan av globalisterna i bilderberggruppen får vi vad vi förtjänar! Konstigt att eu och judarna misslyckas med att styra victor orban (ungerns president) men lyckas med resten. Orban går inte att köpa och du ska se att han får en del ryggdunkar i korridoren i bryssel!

De flesta beslut i det här landet tar en evighet att genomföra så jag är tveksam till att MP skulle kunna hinna ställa till alltför mkt skada mer än för sig själva, men visst, jag är nöjd med att huvudena rullar i MP, absolut:tummenupp
 
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Egentligen lite synd att MP väljer att agera. Med råmson i skutan skulle vi förmodligen slippa MP i riksdagen 2018

Jag tycker att det var bra att dom sparkade henne. Dels för att man slipper henne i regeringen men också för att många feminazis i partiet verkar väldigt upprörda över att bara hon fick sparken istället för båda två. Det beror tydligen på patriarkala strukturer. Det är mycket möjligt att dom faktiskt tappar väljare pga det här. Win-win.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag tycker att det var bra att dom sparkade henne. Dels för att man slipper henne i regeringen men också för att många feminazis i partiet verkar väldigt upprörda över att bara hon fick sparken istället för båda två. Det beror tydligen på patriarkala strukturer. Det är mycket möjligt att dom faktiskt tappar väljare pga det här. Win-win.

Deras väljare drivs av ideologism och extremism, så håll inte tummarna...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
När Aftonbladets reporter sökte Anna Kelemen, som satt i riksvalberedningen för Miljöpartiet, fick han svaret: ”Är du dum i huvudet?” Nu har Anna Kelemen tagit en paus från sina politiska uppdrag. – Därefter kommer vi gemensamt bestämma hur vi går vidare, säger Herman Andersson, ordförande för Miljöpartiet i Lidköping.

anna.jpeg


Källa: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/efter-spydiga-svaret-nu-hoppar-mp-politikern-av

Nästa kliv i klaveret från Miljöpartiets sida... Det går bra nu... :dummer
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
*Scrollade bakåt i tråden och inser att vi missat Yasri Khan's ytterliggare tramp i klaveret*

Yasri Khan, miljöpartisten som fick dra tillbaka sin kandidatur till partistyrelsen efter att han vägrat ta en kvinnlig reporter i hand, är i blåsväder på nytt. På sin Facebooksida skriver han att personer som kritiserat honom – Amineh Kakabaveh (V), Gulan Avci (L), Nalin Pekgul (S), och hans partikamrat Jabar Amin (MP) – är ”kurder med kopplingar till PKK” som ”hatar oss [muslimer]”. Gemensamt för de utpekade är att de ifrågasatt huruvida Khan ställer sig bakom Miljöpartiets värderingar om feminism och kravet på att kvinnor och män ska behandlas lika. Det är talande att han istället för att bemöta kritiken i sak framhåller kritikernas etniska bakgrund. Vad PKK, en kurdisk, terrorklassad gerillarörelse som vill uppnå autonomi från Turkiet, skulle ha för intresse av att kritisera en svensk miljöpartist med konservativa värderingar är högst oklart.

Att anklaga meningsmotståndare för att ha terrorkopplingar på grund av deras etnicitet är allvarligt. Khan är generalsekreterare för Svenska muslimer för fred och rättvisa, och har kritiserat regeringens handlingsplan mot våldsbejakande extremism för att den skulle peka ut muslimer som potentiella terrorister. Men hans omsorg rör tydligen bara troende muslimer, inte sekulära. Och inte dem som har rötter i Kurdistan.

Källa: http://www.svd.se/khan-i-nytt-klavertramp

Siktar Khan på att slå rekord i antal tabbar på kortast tid tro?
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
ibland undrar man om inte sverige skulle må bättre med den psykvård som fanns innan, innan den förlades till MP's väljare och politiker.....

(efter att ha sneglat på deras tv sända partikongress idag!)

//jj
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
ibland undrar man om inte sverige skulle må bättre med den psykvård som fanns innan, innan den förlades till MP's väljare och politiker.....

(efter att ha sneglat på deras tv sända partikongress idag!)

//jj

Undra om det finns en korrelation mellan sjunkande psykvård och ökande MP-medlemmar... :hihi
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top