Lite gsxr 750 turbo frågor

berglind77

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2011
Ort
Hallstavik
Hoj
Sukka gsxr750-93 turbo
Tja håller på med mitt första turbo bygge men har några frågetecken när det gäller det här med förgasarna, slangarna till flotörhusventilationen drar man ju till ett pitotrör men vad ska jag dra dom andra slangarna som sitter mellan fuggarna? Verkar som dom går in till membranet till trotteln,
Sen vart tar ni oljan till turbon ifrån??

Mvh Mattias
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Ingen som kan hjälpa berglind77 med sina förfasar frågor, är säkert inte lika som på min gamla R1 Turbo motor och jag kommer rackarns inte ihåg hur jag kopplade trycksättningen av förgasaren, har för mig att det var bara en slang på varje sida av förfasar bryggan, så två uppe och två nere, den ena paret till pitoröret och det andra paret till plenumet, men kan ha fel....
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Årsmodell på bajken underlättar så man vet om det är en oljekyld veteran som min eller nåt mera modernt
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Det syns int i ifånen! Undersida trottelmembranen ska ha tryck från plenum, det finns lite olika lösningar. Ett tips är att söka i forumet, då dyker det nog upp både bilder och bra svar.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top