Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 81 till 97 av 97
    Nu i tvåtaktsträsket Mr Motos avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    RVF 400, NSR250 SP
    Citat Ursprungligen postat av Grandell Visa inlägg
    Ännu en ISR bump

Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC02299.JPG
Visningar:	110
Storlek:	144,0 KB
Id:	447530
    En sådan där upp och ned vänd sving är väl det de håller på med på WSBK och andra värstingklasser. Inte i rör men i någon form av aluminium.
    Så inget nytt under solen hos fabriksstallen. Hos Grandell Race Department finns det sen läääänge.

Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser

Medlem
    Reg.datum
    feb 2013
    Hoj
    916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
    Citat Ursprungligen postat av Mr Moto Visa inlägg
    En sådan där upp och ned vänd sving är väl det de håller på med på WSBK och andra värstingklasser. Inte i rör men i någon form av aluminium.
    Så inget nytt under solen hos fabriksstallen. Hos Grandell Race Department finns det sen läääänge.
    Och Stödämparen sitter på ena sidan det har väl Ducati haft på Monster av senaste modeller.
    Det har ISR haft länge,inget nytt här heller!

Medlem
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
    Nu på hjul, fram är det bara att använda men bak kommer kräva mer arbete, glappt i lagerläge på drevhållaren samt nytt däck ska dit. Har förövrigt hittat tre uppsättningar Metzeler av racekvalitet och det ska bli spännande att testa dessa. Har ett mål att klara 1.01 på Sviesta med denna eller i alla fall med Regalskeppet Vasa, andra däck än de Conti som brukats de senaste åren kan vara en väg att försöka fixa de där sista tiondelarna som behövs.Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC02305.JPG
Visningar:	106
Storlek:	147,8 KB
Id:	447549
    Classic racing och annat gammalt fränt http://nonshine.blogspot.se/

Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Nu på hjul, fram är det bara att använda men bak kommer kräva mer arbete, glappt i lagerläge på drevhållaren samt nytt däck ska dit. Har förövrigt hittat tre uppsättningar Metzeler av racekvalitet och det ska bli spännande att testa dessa. Har ett mål att klara 1.01 på Sviesta med denna eller i alla fall med Regalskeppet Vasa, andra däck än de Conti som brukats de senaste åren kan vara en väg att försöka fixa de där sista tiondelarna som behövs.Klicka på bilden för en större version

Hmmmm.... är sett vår nya "T-Bike"?

Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    RVF 400, NSR250 SP

Ni måste go international i år också. Ja menar "down is out" som vi har i Sverige funkar ju inte på denna hoj.
    För visst funkar ramen som lite craschbur på sidan? Eller ser jag i syne? Generatorkåpor och annat kommer vara skyddat i viss mån?
    Det är ju lysande!

Medlem
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
    Planen som inte alls är spikad är att köra i alla fall ett race i endurance och då Oschersleben vilket blir en ny bana för Moss och mig, Greven har säkert redan kört där för han har kört överallt.
    En annan del av planen är att den röda ramen ska vara fylld med allt som behövs för att kunna vara en reservhoj eller kanske ännu bättre förstaknarr.
    Vi får se, det är inte så att det har spikats några absoluta måsten på väggen.
    Jag själv kommer däremot köra Forgotten Era i Norden med ISR nr 1 och nr 2 samt kanske Peckett and McNab cykeln.Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC_0061.JPG
Visningar:	56
Storlek:	329,0 KB
Id:	447561
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Visningar:	37
Id:	447560  

Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Planen som inte alls är spikad är att köra i alla fall ett race i endurance och då Oschersleben vilket blir en ny bana för Moss och mig, Greven har säkert redan kört där för han har kört överallt.
    En annan del av planen är att den röda ramen ska vara fylld med allt som behövs för att kunna vara en reservhoj eller kanske ännu bättre förstaknarr.
    Vi får se, det är inte så att det har spikats några absoluta måsten på väggen.
    Jag själv kommer däremot köra Forgotten Era i Norden med ISR nr 1 och nr 2 samt kanske Peckett and McNab cykeln.Klicka på bilden för en större version

Visningar:	56
Id:	447561
    Det där blir jedrans bra Thomas!!!!

Medlem
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    Acke har fräst fram nya bromsar som vi testade i höstas till stor belåtenhet. Kopior i aluminium till skillnad från de gjutna i magnesium som var original. Tror att ISR kommer börja saluföra dessa bromsok, samma bultavsånd och mått som Lockheed om du vill uppdatera ditt hejderi. Vi kommer i alla fall få en uppsättning till så någon slags produktion finns.Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC02330.JPG
Visningar:	83
Storlek:	123,5 KB
Id:	447579Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC02333.JPG
Visningar:	67
Storlek:	141,2 KB
Id:	447580Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC02334.JPG
Visningar:	72
Storlek:	129,2 KB
Id:	447581

Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Acke har fräst fram nya bromsar som vi testade i höstas till stor belåtenhet. Kopior i aluminium till skillnad från de gjutna i magnesium som var original. Tror att ISR kommer börja saluföra dessa bromsok, samma bultavsånd och mått som Lockheed om du vill uppdatera ditt hejderi. Vi kommer i alla fall få en uppsättning till så någon slags produktion finns.Klicka på bilden för en större version

Det där blir jedrans bra Thomas!!!!

Medlem
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    Monterar dit ett lika Dyna 2000 på denna ISR som på Regalskeppet Vasa, tror inte alls att detta system är extra bra. Drar en massa ström, är tungt men har fördelen att det är enkelt att montera samt vilket är viktigast, två rattar sköter funktionerna. Jag gillar rattar

Namn:	DSC02449.JPG
Visningar:	27
Storlek:	127,4 KB
Id:	447664
    Jag gillar inte datorer som ska kopplas in, sidor som ska öppnas, grafer som ska ändras, siffror som ska knappas in, sen till råga på allt ska det sparas på en ny fil samt matas in i boxen, massor med saker som jag kan göra fel på och garanterat kommer göra det med. Har försökt att leva med såna system på ett par av mina andra racers men det är som om jag inte är kompatibel med slikt bök.
    Två schyssta rattar, det gör min dag.

Namn:	DSC02450.JPG
Visningar:	28
Storlek:	126,0 KB
Id:	447665

#41#forgotten era/#99# erf/#41# formula1 team tokers avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    suzuki gs 1000 s formula f1. nico bakker gs1000. harley
    jo dyna 2000 drar en jävla massa ström det märkte jag när jag monterade ett på min Suzuki, jag kör ju utan laddning.
    så jag byte tillbaka till dyna s. mycket enklare, fast jag gillar också rattar
    så nu har jag ett dyna 2000 med shift light som bara ligger o dräller
    team toker
    #41# forgotten era
    #41# formula 1
    team south coast racing
    #99# erf

Medlem Ryddarns avatar
    Reg.datum
    jul 2013
    Hoj
    Honda CB900 -79
    Citat Ursprungligen postat av team toker Visa inlägg
    så nu har jag ett dyna 2000 med shift light som bara ligger o dräller
    Tror du den passar en CB900?
    Den kan lika gärna ligga och drälla hemma hos mig ett tag
    --
    Följ en mans stilla färd ner i vansinnet
    http://www.sporthoj.com/forum/showth...birth-of-a-HPD

Medlem Mats757s avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Hoj
    FZR1000, ISR, SV650, Super Tenere

Sådana där behöver jag också!
    Har hört tala som dem, kul att se både nya och gamla oket på samma bild...
    Mats

Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg

Det är så att man fnittrar när man får syn på burkar, kolvar och ventiler.......

Medlem
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    Donington skulle en rejäl kraschkåpa över tändningen varit bra att ha, då skulle det ha sparats två tusen kronor som en ny platta kostade att handla.

Namn:	DSC02482.JPG
Visningar:	13
Storlek:	136,2 KB
Id:	447716
    När cykeln gick omkull igen någon månad senare så fanns det en slik på plats så då klarade sig gnistverket, dock kanske inte allt annat. Lassevännen kom med fyrkanten och vännen Martin som är svarv fixade resten för en puck i somras. Igår hjälpte samma Martin till med att tälja fram två nya ur lika plastfyrkanter.

Namn:	DSC02484.JPG
Visningar:	16
Storlek:	135,8 KB
Id:	447717
    Nu kan en bara hoppas på att detta kommer vara onödigt arbete och de aldrig kommer vara till någon nytta.

Namn:	DSC02486.JPG
Visningar:	22
Storlek:	143,5 KB
Id:	447718
    Har nu tre stycken, en för motorn i Regalskeppet Vasa, en för Regalskeppet Kronan samt en för reservseglet.

Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    RVF 400, NSR250 SP

Kommer se ut som du la i backen. Fränt!

Namn:	1024px-Kotwica_SS_Pozna?.jpg
Visningar:	12
Storlek:	162,3 KB
Id:	447729

Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Donington skulle en rejäl kraschkåpa över tändningen varit bra att ha, då skulle det ha sparats två tusen kronor som en ny platta kostade att handla.

Namn:	DSC02482.JPG
Visningar:	13
Storlek:	136,2 KB
Id:	447716
    När cykeln gick omkull igen någon månad senare så fanns det en slik på plats så då klarade sig gnistverket, dock kanske inte allt annat. Lassevännen kom med fyrkanten och vännen Martin som är svarv fixade resten för en puck i somras. Igår hjälpte samma Martin till med att tälja fram två nya ur lika plastfyrkanter.

Namn:	DSC02484.JPG
Visningar:	16
Storlek:	135,8 KB
Id:	447717
    Nu kan en bara hoppas på att detta kommer vara onödigt arbete och de aldrig kommer vara till någon nytta.

Namn:	DSC02486.JPG
Visningar:	22
Storlek:	143,5 KB
Id:	447718
    Har nu tre stycken, en för motorn i Regalskeppet Vasa, en för Regalskeppet Kronan samt en för reservseglet.
    Det där blir jedrans bra Thomas!

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag brukar byta när gasen är slut i vajern.

doolar
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här