ISR Kawasaki Z1

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Eftersom den här tråden plötsligt vaknat till liv igen så kan det berättas vad som gjorde att det tog slut på byggandet.
Först valde han som äger cykeln att det skulle på en annan topp som var trimmad fast behövde renoveras den dök upp två år senare. Har dock inte monterat ihop motorn då annat har kommit emellan och så finns den där latmasken som är svår att bekämpa.
Här även plockat ihop lite annat som hjälpt min dotter Stella att bygga en CBX 1000, då hon inte är så gammal och start fick hon hjälp med att dra skruvarna. Se gärna på denna länk till Nonshine så kan du titta hur det blev när den nästan var klar. http://nonshine.blogspot.se/2017/02/barnen-de-dar-barnen.html#comment-form
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Eftersom den här tråden plötsligt vaknat till liv igen så kan det berättas vad som gjorde att det tog slut på byggandet.
Först valde han som äger cykeln att det skulle på en annan topp som var trimmad fast behövde renoveras den dök upp två år senare. Har dock inte monterat ihop motorn då annat har kommit emellan och så finns den där latmasken som är svår att bekämpa.
Här även plockat ihop lite annat som hjälpt min dotter Stella att bygga en CBX 1000, då hon inte är så gammal och start fick hon hjälp med att dra skruvarna. Se gärna på denna länk till Nonshine så kan du titta hur det blev när den nästan var klar. http://nonshine.blogspot.se/2017/02/barnen-de-dar-barnen.html#comment-form

Haha, älskar hur man hör pappa i headsetet som sufflerar!
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
ISR-Kawa, en Rickman och en perfekt förbättrad CBX. Kan man se dessa hos Spinning Wheel?
Vill du inte svara här så gärna i PM.
Inga wave-skivor och inte heller lindade avgasrör eller brun sadel.
Dymag hjul är de coolaste fast femekrade campagnolo funkar också.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
CBX är inte vår, byggdes åt en kund och är levererad och nu klar med lackad framskärm och ISR fyrkolvsok fram. Stella brukar inte bygga åt andra men den här var för svår att säga nej till.
Finns en film till om cykeln med ägaren på Instagram, https://www.instagram.com/p/BQdN5NFDZFi/?taken-by=mikaelpersbrandtofficial&hl=sv
Sen hoppas jag att vi håller oss till att diskutera motorcyklar och inte att det blir Hänt i veckan här på Sporthoj.

Angående besök och titta på Rickman och ISR så ring innan till Spinnin Wheel i så fall, under säsong är det inte så önskvärt med några längre besök, jobbar nästan jämt för att hinna med.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
ISR-Kawa, en Rickman och en perfekt förbättrad CBX. Kan man se dessa hos Spinning Wheel?
Vill du inte svara här så gärna i PM.
Inga wave-skivor och inte heller lindade avgasrör eller brun sadel.
Dymag hjul är de coolaste fast femekrade campagnolo funkar också.

Campagnolo är de snyggaste gjutna fälgarna som gjorts, inget slår det utseendet.

Tackar för berömmet angående CBXen även om jag inte bestämt utseende, kanske pekat lite försiktigt åt olika håll ibland. Däremot stampades hela foten ner då det talades om KN-filter istället för trattar, ingen idé med Keihin FCR om det smattret från trottlarna ska ljuddämpas.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition

Gagarin

I rymden kan ingen höra dig gråta
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Мир
Hoj
ISR och en 996R
Beymags fyrekrade hjul är ju inte så tokiga...

Campagnolo är de snyggaste gjutna fälgarna som gjorts, inget slår det utseendet.

Tackar för berömmet angående CBXen även om jag inte bestämt utseende, kanske pekat lite försiktigt åt olika håll ibland. Däremot stampades hela foten ner då det talades om KN-filter istället för trattar, ingen idé med Keihin FCR om det smattret från trottlarna ska ljuddämpas.
 

Bifogat

  • 20170331_151218.jpg
    20170331_151218.jpg
    1.1 MB · Visningar: 96

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Gagarin
Beymag är ungefär exakt fyra femtedelar så snygga som Campa. Har en ny sån bakfälg som hittades hos en holländsk säljare, den var inte så farligt dyr men om det hade varit en eker till skulle det inte ha blivit billigt.beymag.jpgSAM_9165.JPG
Kan inte du försöka hitta en bild på din ISR och lägga ut här med lite info, kanske inte bara jag som är intresserad.
 

Gagarin

I rymden kan ingen höra dig gråta
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Мир
Hoj
ISR och en 996R
Gagarin
Beymag är ungefär exakt fyra femtedelar så snygga som Campa. Har en ny sån bakfälg som hittades hos en holländsk säljare, den var inte så farligt dyr men om det hade varit en eker till skulle det inte ha blivit billigt.View attachment 436596View attachment 436597
Kan inte du försöka hitta en bild på din ISR och lägga ut här med lite info, kanske inte bara jag som är intresserad.

Här är en bild från 1983. När dom stora grabbarna körde den på 24 timmarsracet
 

Bifogat

  • isr.php.jpg
    isr.php.jpg
    126.4 KB · Visningar: 253

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Grimeton
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
En ISR skall väl ha ISR Hjul, det har min.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Med tanke på att Acke själv monterade Dymags på sina cyklar så borde det vara ok med annat än ISR-fälgar.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Inte en ISR men Moto Martin har ju vissa likheter. Byggde en för ungefär 6 år sedan som aldrig blev riktigt klar], fick för mig att ta fram den ur sin dvala ikväll och dressa upp den i finlacken istället för det som använts för testkörningar, även dit med kortdämparna. Ska visa upp den i en park i helgen är det tänkt. SAM_5661.JPGSAM_5669.JPGSAM_5672.JPGSAM_5677.JPGSAM_5679.JPG
 

Bifogat

  • SAM_5679.JPG
    SAM_5679.JPG
    319.4 KB · Visningar: 212

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Piteå
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Jag byggde den här cykeln runt jul 2010, tog tre veckor innan den for på lack, det var inte bara så att männen var flitigare förr, gällde även mig själv.
Började med naken ram och sving samt en kardanmotor, inga andra delar är tänkta från början att sitta på en Moto Martin och de flesta delarna har någon repa eller mindre skada då de kommer från skroten.
SAM_5726.JPGSAM_5730.JPGSAM_5731.JPGSAM_5732.JPG
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Bumpar lite här, har börjat bygga på den andra ISR cykeln, den som kördes 24-timmarsracing med. Kom upp på bordet förra fredagen och ska med lite tur luftas för första gången på många år nästa helg under tävlingarna i Karlskoga. Kolla gärna på Nonshinebloggen och se om det blir som det är tänkt.SAM_7396.JPG
Förra fredagen så var den som ovan, har sen dess byggt om gaffel, monterat en puffra, beställt däck, fixat med ditt och datt, idag ser det ut så här.
SAM_7666.JPG
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
DSC05129.JPGDSC05139.JPGDSC05131.JPG
Det börjar bli en ISR snart som går att köra med, på tisdag ska den testas är det tänkt. Borde kanske ha uppdaterat mer här men Nonshinebloggen går det att läsa allt om bygget i stort sett. Om det söks på Spinnin Wheel , Facebook finns det filmer med. Utöver det ska visst finnas något som heter instagram med fast det vet jag inte vad det är.
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
vart får du tag i alla dom fina gamla rambyggene ?
dom är jävligt fina
själv ska jag börja göra min Nico bakker klar för säsongen
ska bli lite paradkörning med den
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Försökte samla på racers som Yamaha TZ och liknande men det tåget hade redan gått för 15 år sedan. Började då titta efter annat och upptäckte att det fanns gott om olika specialer i Sverige. Tror att exempelvis Rickmans största exportmarknad var till vårt land. Däremot så är det inte så enkelt att köpa dessa, många har byggt dem själva och har såvida känslor för sina cyklar. Även priser är väldigt olika, ryktet säger att de är dyra men verkligheten är annan. ISR cykeln var inte speciellt billig men heller inte så dyr, har två stycken och den andra kostade 13000 kr och är väldigt vrakig samt okomplett. Sett ur den synpunkten är nog det billigare att köpa en fin exempelvis Rickman för 60-70 tusen som det ofta finns till salu.
Min Moto Martin som kan ses i tidigare inlägg försökte jag sälja för 45000 kr förra sommaren och den står kvar hos mig. Sen kan någon berätta att de ska kosta minst hundratusen osv, verkligheten stämmer sällan med illusionen om just verkligheten.
Min P&M Suzuki är närmast osäljbar vad det verkar och då är det ändå enligt mig den fränaste specialaren. Bevisat snabb är den med. Vi kommer ha den med som reservhoj istället och det kan vara så att det verkliga vapnet står oanvänt på racen, hoppas i alla fall det.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Ännu en ISR bump

Började igår att plocka ihop den ISR som denna tråd skulle handla om, motor plockades nästan ihop i somras men kompletterades med ventilkåpa. Matchade även insugsgummina mot toppen och fixade lite sånt som är bra att få gjort innan motorn är i ramen.
DSC02291.JPG
Motor är en Z1 från ca 1974 med en Z1000J topp på, tror den är portad av MotoSpeed, kammar som lyfter sisådär en uns under 11mm, 1200 cc cylinder och den kommer sen köras med Mikuni RS33 och Dyna 2000. Stor motor med höga lyft ger en vridig och lågvarvig, gissar på ca 130 hkr vid kanske 8000 rpm.
DSC02299.JPG
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top