”Vi punkterar de vanligaste myterna om invandringen”

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
4000 SEK på varje man, kvinna och barn är inte skitpengar. Det är tillräckligt för att alla vi som pyttsar kan ge oss en klapp på vår rasifierade axel.

Tänk att alla vi egoistiska och rasifierade SH:are med flera, u.

Jag tror du har missuppfattat betydelsen med det nya modeordet rasifierad. Du följer för få bloggare där hen använder ordet i rätt kontext.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Klarsynt är jag inte. Men jag konstaterar att man lägger all invandring i samma pott.

Gästforskaren från Schweiz och gubben utan händer från Irak. Humanitär och ekonomisk invandring. Läkaren från Polen och Imamen från Somalien.

Allt tillsammans går ungefär plus minus noll då.

För att slå hål på en allmän generalisering måste man använda samma allmänna generalisering det vill säga invandring i stort. Skulle man däremot delat upp invandringen i de olika typerna och det visade sig att exempelvis anhörighets- eller ekonomisk invandring inte ger något väsentligt till samhället men att flykting- och politisk invandring istället ger det dubbla skulle folk stirra sig blinda på de former som inte bidrar och på så sätt öka vattenflödet på sina ilskna kvarnar.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
För att slå hål på en allmän generalisering måste man använda samma allmänna generalisering det vill säga invandring i stort. Skulle man däremot delat upp invandringen i de olika typerna och det visade sig att exempelvis anhörighets- eller ekonomisk invandring inte ger något väsentligt till samhället men att flykting- och politisk invandring istället ger det dubbla skulle folk stirra sig blinda på de former som inte bidrar och på så sätt öka vattenflödet på sina ilskna kvarnar.

Jo, man måste granska argumenten. I dag är där en kraftig spinn på allt...
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Vi väntar nu på None och #Space att försvara artikeln... #blodtörst
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det är ju det. Någon gång för 25 år sedan började Bengt Westerberg m fl att argumentera för den ekonomiska vinsten med invandring.

Hade vi haft invandringen som affärsidé hade den sett väldigt annorlunda ut. Viss invandring har vi för att det är ekonomiskt gynnsamt för oss. Typexemplet är väl läkare från östeuropa.

Men jag tycker det är lite smaklöst t o m att kräva att den humanitära invandringen skall gå på plus!! Smaklöst!!!!

Jag nämnde gubben utan händer? Jag mötte en sådan, en man i 60-årsåldern, som blivit stympad. Bägge händerna avhuggna. Han hade prydliga bandage, så det hela var nog relativt färskt. Den mannen bidrar ju aldrig med en krona till Sverige AB.

Men jag har inga problem att han och hans familj får en fristad i Sverige. Det finns mycket slös av skattemedel, men det där är inte ett exempel på det.

Däremot kan det vara rimligt att påpeka att kostnaden trots allt är begränsad. Att det inte handlar om alltför många tusenlappar per medborgare. Det kostar att bära huvudet högt.

Varje gång någon påpekar att invandringen är en dålig affär kommer motargumentet att det inte "går räkna människoliv i kronor och ören" och liknande floskler.

Påpekar samma person sedan att det är mycket effektivare att hjälpa utsatta människor på plats får man höra att det är det är en förutsättning för att upprätthålla välfärden att få hit så många som möjligt.

:va
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Varje gång någon påpekar att invandringen är en dålig affär kommer motargumentet att det inte "går räkna människoliv i kronor och ören" och liknande floskler.

Men kära du, det är ingen floskel.

Vi kan leva et lyxliv ur ett internationellt perspektiv en kort tid och förvägra andra livets nödtorft. En kort tid, men i längden är det ohållbart.

Fatta hur rik en svensk socialbidragstagare är om man tar global statistik.

Men visst, invandringen löser inga problem, det är en akut åtgärd.

Lösningen på problemen är på ett annat plan.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Visst har vi det bra jämfört med tredje världen, men nog har vi fått jobba för det allt genom åren. Inte för inte att den Svenska modellen var ett föredöme för en 30 år sisådär.

Du resonerar precis som en genomsnittlig Ung Vänster-medlem, har elektrikern som jobbat 12h om dagen med egen firma det bättre än mig som extraknäcker på Domus är det orättvist och fanstyget ska få ägodelarna beslagtagna av staten (så jag får del av dom).

Jag kommer aldrig någonsin stödja den här samhällsutvecklingen för att kunna gå runt med "ryggen rak" och nån skenhelighets-gloria som helst ska lysa jättestarkt så alla kan se.

Men kära du, det är ingen floskel.

Vi kan leva et lyxliv ur ett internationellt perspektiv en kort tid och förvägra andra livets nödtorft. En kort tid, men i längden är det ohållbart.

Fatta hur rik en svensk socialbidragstagare är om man tar global statistik.

Men visst, invandringen löser inga problem, det är en akut åtgärd.

Lösningen på problemen är på ett annat plan.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men kära du, det är ingen floskel.

Vi kan leva et lyxliv ur ett internationellt perspektiv en kort tid och förvägra andra livets nödtorft. En kort tid, men i längden är det ohållbart.

Fatta hur rik en svensk socialbidragstagare är om man tar global statistik.

Men visst, invandringen löser inga problem, det är en akut åtgärd.

Lösningen på problemen är på ett annat plan.

Men om det inte är en floskel kan man undra varför t.ex. de imbecilla "artikelförfattarna" pratar om ekonomin i invandringen, tydligen tycker de ju att man kan räkna i kronor och ören, sedan att de inte kan räkna så bra utan istället blev kulturarbetare tror de att befolkningen skall bortse ifrån. :lol

Jag noterar att du förstått hur skadlig invandringen i dess nuvarande skepnad är, intressant! :)
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Visst har vi det bra jämfört med tredje världen, men nog har vi fått jobba för det allt genom åren. Inte för inte att den Svenska modellen var ett föredöme för en 30 år sisådär.

Du resonerar precis som en genomsnittlig Ung Vänster-medlem, har elektrikern som jobbat 12h om dagen med egen firma det bättre än mig som extraknäcker på Domus är det orättvist och fanstyget ska få ägodelarna beslagtagna av staten (så jag får del av dom).

Jag kommer aldrig någonsin stödja den här samhällsutvecklingen för att kunna gå runt med "ryggen rak" och nån skenhelighets-gloria som helst ska lysa jättestarkt så alla kan se.

Nej, jag håller verkligen inte med om att vad du säger är min ställning.

Har farfar fått båda händerna avhuggna i en krigszon så släpper jag in honom i "mitt" samhälle. Allt det du skriver är bara vulgär retorik.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Men om det inte är en floskel kan man undra varför t.ex. de imbecilla "artikelförfattarna" pratar om ekonomin i invandringen, tydligen tycker de ju att man kan räkna i kronor och ören, sedan att de inte kan räkna så bra utan istället blev kulturarbetare tror de att befolkningen skall bortse ifrån. :lol

Jag noterar att du förstått hur skadlig invandringen i dess nuvarande skepnad är, intressant! :)

Vill du leta försvar för artikeln har du hamnat på fel ställe.



Otur när du tänkte?

Humanitär invandring är för mig folk som inte har någon annanstans att ta vägen för ett rimligt nödtorft.

Det innebär att flyktingar ofta är dyra (så tycker jag at det skall vara). I min trappuppgång bodde en dotter från MÖ med sin gamla blinda mor. Jag hade inga problem med det!
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nej, jag håller verkligen inte med om att vad du säger är min ställning.

Har farfar fått båda händerna avhuggna i en krigszon så släpper jag in honom i "mitt" samhälle. Allt det du skriver är bara vulgär retorik.

Men vad bra, då förutsätter jag att du betalar hans uppehälle ur egen plånbok och inte med mina skattepengar.

Jag har nämligen till skillnad från dig inte begåvats med ett världssamvete utan är sådär lagom trångsynt att jag ser till mitt eget hus först och främst.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Men vad bra, då förutsätter jag att du betalar hans uppehälle ur egen plånbok och inte med mina skattepengar.

Jag har nämligen till skillnad från dig inte begåvats med ett världssamvete utan är sådär lagom trångsynt att jag ser till mitt eget hus först och främst.

Demokrati är vad som gäller. Vi betalar till samfälligheten.

Du förväxlar mig med någon annan för övrigt. Jag tillhör inte gänget som ser flyktinginvandringen som en affärsidé. Tycker jag gjort det glasklart.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Demokrati är vad som gäller. Vi betalar till samfälligheten.

Du förväxlar mig med någon annan för övrigt. Jag tillhör inte gänget som ser flyktinginvandringen som en affärsidé. Tycker jag gjort det glasklart.

Låter finfint, låt oss folkomrösta om saken.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vill du leta försvar för artikeln har du hamnat på fel ställe.



Otur när du tänkte?

Humanitär invandring är för mig folk som inte har någon annanstans att ta vägen för ett rimligt nödtorft.

Det innebär att flyktingar ofta är dyra (så tycker jag at det skall vara). I min trappuppgång bodde en dotter från MÖ med sin gamla blinda mor. Jag hade inga problem med det!

Tagga ner lite oldie, du behöver inte börja brösta dig så snart du får motstånd. ;)

Skillnaden mellan dig och mig är att jag kan skilja på stort och smått, jag ser invandringen i sin helhet medan du rycker fram något nedrigt gammalt Nadinaosande snyftcase, skärp dig FFS.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Tagga ner lite oldie, du behöver inte börja brösta dig så snart du får motstånd. ;)

Skillnaden mellan dig och mig är att jag kan skilja på stort och smått, jag ser invandringen i sin helhet medan du rycker fram något nedrigt gammalt Nadinaosande snyftcase, skärp dig FFS.

Skillnaden är nog höjden på hästen. Du tror du är den ende som tänker.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Inga problem för mig.

Det stör mig något oerhört att man valt att inte låta folket göra sin röst hörd i den här frågan, det är ju sju resor värre än om vi gått med i EU utan omröstning. EU kan man nämligen gå ur om man någon gång ångrar sig.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Det stör mig något oerhört att man valt att inte låta folket göra sin röst hörd i den här frågan, det är ju sju resor värre än om vi gått med i EU utan omröstning. EU kan man nämligen gå ur om man någon gång ångrar sig.

Jag kan sympatisera med det.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top