Tråden för garage sökes / uthyres (ej företag)

Nirrepirre

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Letar efter ny
@Ingvar.olson; letar jag med på kungsholmen. Har du hittat något? Kollade med stockholms parkering å de sa att deras garage
bort mot expressen-skrapan har rätt lång väntetid :S
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Nej, jag har tyvärr inte hittat något än, jag letar inte bara på Kungsholmen utan i hela inre Stockholm, dvs även närförort/förort så länge det bara är ok restid.

Jag vet inte så noga vad jag menar med det men Upplands Väsby känns som för långt bort...

Mvh,
Ingvar
 

Bumpe

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2017
Ort
Bromma
Hoj
1996 HONDA CBR900RR
Tips till er som letar plats på Kungsholmen. BRF Kristinebergsstrand på Levertinsgatan stod jag i när jag bodde i närheten. Ingen lyx, men varmt, säkert och hyfsat pris.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Tips till er som letar plats på Kungsholmen. BRF Kristinebergsstrand på Levertinsgatan stod jag i när jag bodde i närheten. Ingen lyx, men varmt, säkert och hyfsat pris.

Är det bara för uppställning? Dvs ingen lokal för mekande?

Jag behöver en egen eller delad lokal med plats för tre hojar, verktyg, prylar etc.

Mvh,
Ingvar
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
@Ingvar.olson; letar jag med på kungsholmen. Har du hittat något? Kollade med stockholms parkering å de sa att deras garage
bort mot expressen-skrapan har rätt lång väntetid :S

Stockholm parkerings garage brukar ju dessutom vara mer eller mindre obevakade garage där det är många andra, inte lämpligt att meka, inte värst varmt osv så de är inget för mig.

De tar dessutom bra betalt; MC-platser ser ut att kosta ca tusenlappen. Intressant att en cykelbox (som antagligen inte är mycket mindre; Jag har aldrig sett någon) kostar typ 150:-

Mvh,
Ingvar
 

Baveras

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Ett par stycken
Det här med priser på garageplatser är något som gör mig nyfiken. I nuläget hyr jag en "bilplats" i ett garage. Där går att skruva, får plats med däck, fälgar och allt annat man har samlat på sig och naturligtvis då även mina 2 + 1 hojar. Och det kostar mig 2500:- i månaden.

Nu funderar jag ju på att jaga tag i en "egen" lokal i söderort, och letar i stråket längs Nynäsvägen. Dvs från Farsta till Jordbro.

Det känns ju inte realistiskt att jag skulle få råd men något vettigt själv utan tanken var väl att hyra ut platser, men vad betalar ni andra och vad är rimligt att ta i hyra?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
vad betalar ni andra och vad är rimligt att ta i hyra?

Ute på bystan i Gavlegårdarnas regi, 2-bilars garage på längden (ej i bredd) kostar 500, ett smalare 1-bils garage kostar också 500. Dvs bostadshyra (30kvm) + 2 varmgarage (totalt ca 45kvm) = 4000/månad. En S60 och fem hojar. De två jänkarna står på annan gratis plats över vintern. Det är relativt billigt utanför tullarna.
 

Baveras

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Ett par stycken
Ute på bystan i Gavlegårdarnas regi, 2-bilars garage på längden (ej i bredd) kostar 500, ett smalare 1-bils garage kostar också 500. Dvs bostadshyra (30kvm) + 2 varmgarage (totalt ca 45kvm) = 4000/månad. En S60 och fem hojar. De två jänkarna står på annan gratis plats över vintern. Det är relativt billigt utanför tullarna.

Ok, my bad. Jag menade ju naturligtvis garageplats i Stockholmsområdet...
Ja visst är det billigt, men det är inte speciellt smidigt med ett garage i Gävle när jag bor i Huddinge.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Är på jakt efter garageplats på södra sidan av stan. Helst i krokarna kring Tullinge. Men Tumba eller Huddinge går lika bra. Eget eller dela med andra spelar inte så stor roll. Någon som känner till något?

*2020-02-17* Fortf. intresserad om nån har något att erbjuda.
 
Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Garageplats för bil eller MC i garage på Alströmergatan vid Fridhemsplan finnes from 1a april, endast parkering, ej mek. 2500 per månad.
 

Chilango

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2019
Ort
Stockholm
Hoj
2004, Suzuki VL 800
Garageplats utanför Södertälje för två hojar

Någon som vet ett varmgarage eller liknande för två hojar utanför Tälje? Ute på vischan är helt ok!
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Jag kommer att ha 2-4 platser ledig i mitt varmgarage för vinterförvaring nära kungens kurva.
Vi kommer överens om vilka datum ni vill stå där.
Först till kvarn, PMa
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Finns garageplats i Tullinge, för ban- eller racehoj! MX/Enduro funkar också. Endast långtidshyra. Tvätt, trefas, WC, parkering osv.

Skicka PM med användarnamn i sociala medier så återkommer jag om du verkar vettig nog. Gathojar & Adidasbyxor gör sig inget besvär.

•Edit• Tillsvidare fullt.
 
Last edited:

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
På jakt efter garage (även förråd/lokal) i Högdalen/Bandhagen, men även andra områden i söderort kan vara intressant. Antingen hela garaget eller att man delar garage. Även parkeringsplats Högdalen/Bandhagen kan vara intressant. PM om du har nått eller vet nån som har plats :)
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Plats i mekgarage finns i Bålsta.
Vi skruvar 80-90'tals hojar, mest Suzuki GSX, GSXR men en har en avvikande gen och gillar Kawasaki.
Det finns pelarborr, tig, mig, svarv, press etc
Hör av dig via PM för ytterligare info
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top