Bulten 140309 - lite senare

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Stod en stund på Bulten lite senare på eftermiddagen tillsammans med Klotgren.
Provpangade ny utrustning, både hus och glugg inkl. inställningar. Bara en sån sak som på att gamla märket så vrider man åt ena hållet för att zooma, nya huset så vrider man åt andra.. Så det varierar lite :crash












Resten här:

http://www.arvidzone.se/index.php?/category/4
 
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Fint som snus. Har du köpt en Sigma glugg?
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Blir det väl... Jag har en nästan likadan, fast en Rolleiflex. Den har faktiskt sportsökare som man fäller upp ovanför.
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Blir det väl... Jag har en nästan likadan, fast en Rolleiflex. Den har faktiskt sportsökare som man fäller upp ovanför.

Mjae säger jag.
- Ja, om du ställer in skärpan på en fixerad punkt i kurvan och lyckas trycka av en bild precis när hojen passerar där
- Nej, om du vill följa med hojen och ta en serie bilder i fart och välja ut den du tycker är bäst

Det du kallar för sportsökare, har ju inget att göra med att kameran blev snabbare eller för den delen en "sport/actionkamera" eller hur? Sportsökaren gjorde det enklare att fota något annat än stilleben.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jag skojade faktiskt. Du kan ju försöka ta en serie bilder på något som far förbi med en sån. Ett jävla vevande på framdragaren. Sportsökaren är fantastisk hur som helst. När man tittar i normala sökaren så rör sig ju allting åt fel håll då den är spegelvänd. Med sportsökaren så ser du vad du fotar IRL, då det bara är lite plåtstycken med hål i.

rollei_sports_finder.jpg


Nä, jag fotar normalt med en D700 och ett 80-200/2,8. Men har än så länge aldrig varit i fotokurvan.
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Nä, jag fotar normalt med en D700 och ett 80-200/2,8. Men har än så länge aldrig varit i fotokurvan.

Om du någon gång har lite extrapengar så skall du fort som attan köpa Nikons 70-200 f/4, grymt snabb AF och jätteskarp eller 70-200 f/2.8 - du kommer att bli jätteglad.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top