Extrem märkes/reklam exponering när de står på prispallen.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Reagerade på hur löjligt det ser ut när de ska visa alla sponsormärken på alla olika delar/kläder etc när de står på prispallarna. Iallafall nu på vm i motorcross.

Man har ju vant sig med att de tar på sig keps med märke på..hjälmen måste vara med..crossglasögon runt halsen. MEN!
Nu har de även börjat med att knäcka en energidryck av sponsrat märke som de står o klunkar medans de blir gratulerade.
Tycker det börjar gå till överdrift. De har ju redan redbull/monster/rockstar tryckt stort över hela tröjan..nu tvingas de dricka burk medans de står där uppe oxå.
Nästan så de känns som små cirkus björnar.

Klart de som betalar vill bli så synliga som möjligt. Men att 3 knäcker upp en burk på prispallen o står o klunkar blir så uppenbart löjligt att det är pinsamt.
Snart kommer de ha så mycket prylar på sig..ett avgassystem under armen...ett däck runt midjan..etc att de knapp klarar att ta sig upp på scenen =)
 

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Ort
Uppsalaish
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
Hmmm... Känner du inte till att det inte är gratis med motorsport?

Är det då konstigt att de som betalar vill synas?

Eller hur tänkte du nu? :confused:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, det funkar väl bättre när det är som i motogp att de dricker okänd vätska ur en vattenflaska med märkning av vald energidrycksproducent.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Hur jag tänkte?
Ja du...jag tänkte att det alltid finns ett gäng på sporthoj.com som inte har förmåga att läsa o förstå en hel text. Utan bara läser och tar in de delar som känns fel för dem för att minsann skriva att de tänker heeeelt annorlunda.
Du måste ha läst o svarat på en annan forumtråd som hänvisar till att ts inte förstår varför folk som går upp på en prispall har kläder/saker med dig som är täckta med reklam? Eller..annars fattar jag inte hur du tänkte!?

Läser du igenom min text långsammare en gång till kanske du förstår att det jag skriver handlar om saker som blir löjligt överdrivna o påtryckta på förarna. Inte varför de visar reklam på diverse delar/fordon/förare!

Men för att du ska förstå kan jag ta det en gång till "KLART ATT DE SOM BETALAR VILL BLI SÅ SYNLIGA SOM MÖJLIGT" (du ser..jag kanske förstår att motorsport kostar)
MEEEEEEN....när de redan har hela fordonet påklistrat med reklam av tex redbull...kläderna täckta med redbull...så har de nu även tvingat förarna att framför publik, på vinstpallen...tvingats hålla upp en redbull,knäcka o halsa den när de står där uppe. För mig synligt överdrivet o påtvingat. Blir bara löjligt helt enkelt.

Men det kanske inte var tillräckligt överdrivet för dig....nåja..vi är alla olika.

Så ifall de skulle komma ut med simpsons versionen av duff-man...nu en redbull-man i speedos...som bar förarna på axlarna medans de klunkade på en specialtillverkad 10 literns redbull burk. Är det överdrivet nu? Näää..såklart..motorsport kostar ju pengar. Tack för upplysningen..hade inte förstått det.
Svara på trådar du klarar av att läsa och förstå innehållet i.

Hmmm... Känner du inte till att det inte är gratis med motorsport?

Är det då konstigt att de som betalar vill synas?

Eller hur tänkte du nu? :confused:
 
Last edited:

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Så ifall de skulle komma ut med simpsons versionen av duff-man...nu en redbull-man i speedos...som bar förarna på axlarna medans de klunkade på en specialtillverkad 10 literns redbull burk. Är det överdrivet nu? Näää..såklart..motorsport kostar ju pengar. Tack för upplysningen..hade inte förstått det.
Svara på trådar du klarar av att läsa och förstå innehållet i.

haha :rofl svar på tal minsann!
 

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Ort
Uppsalaish
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
Sorry.
Förstår fortfarande inte vart du vill komma.
Du förstår att de vill synas så mycket som möjligt.
Men tucker det är överdrivet när dom utnyttjar all tv tid dom kan för att göra just det.

Jag förstod texten.
Men inte att hur du kan säga emot dig själv... Och samtidigt tycka att du är tydlig.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Jag ger upp...kolla vem som har mest "gilla tryckningar" så förstår du kanske att du är aningen efter. Lycka till i livet! ;)

Sorry.
Förstår fortfarande inte vart du vill komma.
Du förstår att de vill synas så mycket som möjligt.
Men tucker det är överdrivet när dom utnyttjar all tv tid dom kan för att göra just det.

Jag förstod texten.
Men inte att hur du kan säga emot dig själv... Och samtidigt tycka att du är tydlig.
 

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Ort
Uppsalaish
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
Oj... Är det gilla vi jagar.
Det var alltså det tråden gick ut på.
Tack, nu fattar jag.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Visst...o med dig som joker i den här tråden så får jag mer än jag någonsin trott. Så tack för den =) Nä, men det kanske visar att alla verkar förstå vad jag menar..utom du.
Nää...men seriöst..jag o massa med mig tycker tydligen att reklamexponderingen jag skrev om var lite överdriven..inte du. Fine..som sagt..vi är alla olika. Det var du som kom o dilla om något som inte hade med saken att göra.
Du kom med två löjliga frågor som till o med hade svaret i mitt första inlägg.
Hade du sagt att du inte höll med o att eftersom de betalat så mycket så har de rätt att överdriva i exponeringen..så visst.
Hatar människor som ska få för sig att trycka ner människor, vara allmänt dryga o nedlåtande.

Oj... Är det gilla vi jagar.
Det var alltså det tråden gick ut på.
Tack, nu fattar jag.
 
Last edited:

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Ort
Uppsalaish
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
Hatar människor som ska få för sig att trycka ner människor o vara allmänt dryga i attityden.

Är inte det vad du gjort sen jag skrev mitt första inlägg? :va

Som sagt. Du var väldigt motsägelsefull i ditt första inlägg.
Du förstår att de vill synas, men när de utnyttjar tv tiden för att göra det, så...

Det var där för jag undrade vart du ville komma.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
En del tycker att det är överdrivet, andra inte.

Jag tycker det är överdrivet och löjligt! Och det betyder, för mig, att de sponsorerna är körda hos mig!
Men det är min åsikt och jag köper att det finns andra åsikter! :)
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Är man dryg ska man få drygt tillbaka...enkelt! Aha..sa jag emot mig själv igen.
Tycker även det är bra med poliser..fast hatar när dom tar mig för fortkörning. Återigen är jag motsägelsefull. Finns bara vit o svart tydligen

Vad är det som är motsägelsefullt?
JAG tycker det är överdrivet med att öppna och klunka en redbull burk på prispallen när de redan står med kroppen o hjälmen fulla av samma reklam!! Vad fattar du inte...hur kan du inte förstå att vissa kan tycka det är överdrivet?
Hade jag varit redbullchef o bestämt sättet mina förare visar upp min produkt/logo så hade jag inte valt det överdrivna sättet med att tvinga dom halsa en burk på scen. Finns bra sätt att flasha sin logga o sen finns det mer osmakliga och pinsamma sätt



Är inte det vad du gjort sen jag skrev mitt första inlägg? :va

Som sagt. Du var väldigt motsägelsefull i ditt första inlägg.
Du förstår att de vill synas, men när de utnyttjar tv tiden för att göra det, så...

Det var där för jag undrade vart du ville komma.
 
Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jag tycker inte det är överdrivet att bruka sponsorns produkt under intervjuen eftersom jag tror på effekten, men jag förstår frågeställningen.

Vad jag stör mig mer på (och som jag förvånas över att ts inte noterat) är när idrottarna pillar på kroppen, eller rättar till kepsen stup i kvarten för att tittarna ska fokusera just på den sponsorns logga.

Kändes konspiratoriskt tills jag såg en dokumentär om media/sponsorträning som just går ut på att den exponerade ska pilla med ex. sin keps så mycket som möjligt för att tittarna ska uppmärksamma loggan. Mer eller mindre subliminalt. Det kan se rätt kul ut i ex AMA MX serien vid intervjuer.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Självklart är sponsorexponeringen överdriven, på gott och ont. Jag skulle dock hävda att det vi ser i Europa, till exempel i MotoGP och MX, fortfarande är ganska långt från alla spektakel i US and A, både vad gäller deras motocross men främst deras Nascar. Jag vill tacka gud, Parts Unlimited och Rock Star för denna framgång...
 

Swedebear

Speeding up
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
zx6-r '09
Jag tänker på alla seriösa tävlande som arbetar hårt för att få in sina sponsorpengar. Visst kan man skratta åt det som sponsorerna kräver av dem, men det är dessa pengar som gör att vi överhuvudtaget har en sport. Själv känner jag stor respekt för den kombination av förartalang, hårt arbete och samtidigt affärssinne och social förmåga som krävs för att bli framgångsrik i sporten.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Som på den gamla kungens tid när alla slalomåkare höll på att vrida loss en höft för att få en skida med i bild.

sponsorerna vill ju synas och betalar ju kalaset, men i bland ser det löjligt ut.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top