Vad anser du om SH:s moderatorer?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Tycker bara livstid är hårt att säga. Det handlar om folk som har dålig attityd på ett internet forum, inga allvarliga brott.

Han har blivit bannad kortare perioder tidigare, utan att fatta. Han har inte visat något tecken på att vilja förbättra sig.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jörgen i teknik tycker jag är väldigt bra.

Tack! Det var roligt att höra! Teknikforumet är dock ganska tacksamt att moderera. Så jag har nog ett ganska lätt jobb jämfört med en del andra moderatorer.
/J
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Eftersom jag själv är supermoderator och moderator på några andra forum (verticalscope ägda) så kan jag väll tycka att Sporthoj.com moderator/Admin gänget gör att mycket bra jobb. Moderation in moderation finns det ett amerikanskt uttryck som jag tycker passar. Man trycker inte till folk i onödan. Men ibland får medlemmarna för sig att man är "ute efter dom", vilket sällan är sant. En bra moderator skicka ärendet istället till en kollega om man känner att man blir frustrerad.

Ibland blir det lite hårdhänt och ibland lyser egna åsikterna igenom, precis som det gör när jag själv modererar. Känns dock mer sällan än vad man ser på en del amerikanska forum jag är med på.

Jag antar att moderator gänget också har sin egna lilla "icke publika" forumdel där man diskuterar hur man skall hantera vissa ärenden? Brukar vara en bra möjlighet att "känna med de andra" om hur man ska hantera övertramp. Något de flesta kanske inte känner till.

För 5-6 år sedan var det lite mer godtyckligt, men idag känns det ganska jämt. Och det är ju ändå obetalt arbete man gör som modertaor. Endast ett fåtal admin brukar ha anställning.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Även dryga ungdomar blir kloka med åren, ett par år eller så räcker nog för att dom flesta skulle tänka om när dom väl är välkomna tillbaka.
Jag vet att fallet radar kanske inte är så då han har varit bannad i annat namn tidigare, men då ska man ha en lägre tolerans nivå på sådana människor och ge dom ett par månader eller år till.

Radare har haft ett annat konto tidigare och varit i minst lika mycket konflikt då, detta sedan jag började hänga på SH för 10 år sedan. Ungdom vet jag inte han är en bit efter 40 så det är nog i senaste laget att lära om...
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Tycker att modereringen i det stora hela sköts alldeles utmärkt.

Skall jag ha någon synpunkt skulle deta vara att jag upplever att det i enstaka fall kan stängas trådar lite väl snabbt. Föredrar nog i princip att man har ett "skräp" underforum där tråddiskussioner kan få självdö.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top