Vad anser du om SH:s moderatorer?

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Finns ju en hel del moderatorer på SH som gör sitt jobb här för att skapa ett trevligt forum.
Hur upplever du att de gör sin uppgift; tycker du att du får respons när du behöver hjälp?
Tycker du att vi ska ha fler moderatorer, eller vill du helt enkelt byta ut några av dom vi har?

Ställer frågan för att jag själv kanske är lite hemmablind och inte frågat förut vad medlemmarna tycker.
Själv skulle jag vilja se fler tjejer som moderatorer.

Ös på med synpunkter.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Tycker inte de märks speciellt mycket alls, vilket borde ses som ett gott betyg. Vissa forum modereras ju sönder och om t.ex. nån tipsar om ett annat märke elelr annan handlare än de sidan är sponsrad av tas det bort. Inte märkt nåt sånt alls på sporthoj bara några enstaka gånger sett inlägg som varit bortplockade av moderatorer och då får man ju anta att det var befogat.

Om man ska klaga på nånting så får det bli de få gånger det hänt att jobbiga eller obekväma trådar tagis bort helt, bättre att isåfall låsa tråden med en förklaring till låsningen, så man slipper leta efter trådar som inte finns.

Generellt ger jag :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp i betyg.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Görs i allmänhet ett riktigt bra jobb, är fritt nog så man inte tröttnar(än iaf.)

Emellanåt modereras det för mycket, "if U can´t stand the heat, stay out of the kitchen!", folk är för lättkrengta!
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Generellt sett funkar det skitbra, för det mesta håller ni er undan precis som ni ska. Har väl vid något tillfälle önskat att vissa trådar ej skall låsas utan folk får komma med sina åsikter för att skapa ytterligare odödliga trådar.

Vill passa på att tacka er alla för ett strålande jobb, hjälmen av.

Jag ger :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar
 

Hudik

Guest
Moderatorerna (syftar på dom gröna) gör ett mycket bra jobb, det finns inte någon möjlighet att hålla koll över allt hela tiden så det är ju klart att dom kan missa något ibland, det är ju därför som rapporteringen finns så dom har en möjlighet att kunna gå tillbaka och ändra eller radera.

Rapporteringen tycker jag ska börja användas mer av medlemmarna istället för att kanske bara beklaga sej i en tråd om något inte är bra, finns en risk att en moderator även missar det.

Moderatorerna kan inte sitta online hela tiden så visst kan det ta lite tid ibland innan saker åtgärdas, men även dom måste ju få sova eller jobba, för att inte tala om på sommaren, åka hoj.

Visst kan tyckas att det skulle vara bra med fler mods, men risken är bara att det blir lite soppa av allt.
Mycket handlar om värderingar som mod måste ta ställning till, allt är inte alltid rätt och då kanske det är bra om det inte är för många som styr.
Kanske skulle det finnas en till "Supermoderator" som hjälper TS (Sportbike) som jag tycker gör ett oerhört bra jobb och hjälper upp dom andra moderatorerna han får även ta en del skit när inte alla är nöjd. (klapp på axeln till sportbike och alla dom andra gröna)


Som ni ser så blev det egentligen ett inlägg med bara en massa ordbajs.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Mitt betyg: :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar

Jag tycker ni gör ett riktigt bra jobb. Som sagts ovan så märks ni oftast inte men jobbar ändå. Det är ett bra betyg.


Jag har vid några tillfällen pm:at moderatorer och sagt ett och två sanningens ord. Det har alltid varit positiva ord.

Stort tack för det arbete ni gör och den tid ni lägger på Sporthoj! :shrules
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Som moderator lägger jag mig i det jag kan hantera. Och frågar någon annan moderator om råd om det behövs.
Jag har eget fokus på att skriva korrekt och vara andra tillhjälp. Jag läser att fler håller samma ton i inläggen.

Det går att googla fram vad jag skriver vid ett senare tillfälle. Därför bör de inlägg jag gör vara allmänt hållna för att även passa in för någon som söker information på nätet, efter ett år eller mer. Som tur är skriver jag mest om hojar från 80talet, så det är ju redan historiskt!
MVH
Tobbe
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tycker ni gör ett alldeles utmärkt jobb. Har nog vad jag minns bara fått en tillsägelse och den var befogad, om jag inte minns fel. :hihi
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Moderatorerna (syftar på dom gröna) gör ett mycket bra jobb, det finns inte någon möjlighet att hålla koll över allt hela tiden så det är ju klart att dom kan missa något ibland, det är ju därför som rapporteringen finns så dom har en möjlighet att kunna gå tillbaka och ändra eller radera.

Rapporteringen tycker jag ska börja användas mer av medlemmarna istället för att kanske bara beklaga sej i en tråd om något inte är bra, finns en risk att en moderator även missar det.

Moderatorerna kan inte sitta online hela tiden så visst kan det ta lite tid ibland innan saker åtgärdas, men även dom måste ju få sova eller jobba, för att inte tala om på sommaren, åka hoj.

Visst kan tyckas att det skulle vara bra med fler mods, men risken är bara att det blir lite soppa av allt.
Mycket handlar om värderingar som mod måste ta ställning till, allt är inte alltid rätt och då kanske det är bra om det inte är för många som styr.
Kanske skulle det finnas en till "Supermoderator" som hjälper TS (Sportbike) som jag tycker gör ett oerhört bra jobb och hjälper upp dom andra moderatorerna han får även ta en del skit när inte alla är nöjd. (klapp på axeln till sportbike och alla dom andra gröna)


Som ni ser så blev det egentligen ett inlägg med bara en massa ordbajs.

Hehe, är lite nyfiken, varför är du gul för? =)
 

Hudik

Guest
Hehe, är lite nyfiken, varför är du gul för? =)

Jag är moderator i ett gruppforum och inte i dom officiella delarna.

Grön = Forumsmoderator
Mörkgrön = Supermoderator
Gul = MC-gruppmoderator
Röd = Administrator
Svart = Medlem
 
Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Jag tycker de gör är ett okej jobb i sin helhet, dock ifrågasätter jag om Money verkligen är lämplig, det enda hon gör är reklam för sin egen facebook-grupp och välkomnar enbart tjejer och tar bort folk som skriver "ligga" i Jag-är-ny-forumet, känns som att hon gör ett halvtaskigt jobb samtidigt som folk som brukade välkomna de nya medlemmarna med några rader har försvunnit, kan tänka mig att det har att göra med att platsen är för starkt modererad (eller var det rättare sagt). Bättre att placera någon som antingen är extremt osocial som aldrig skriver något eller någon som är extremt social som alltid skriver, inte någon som är något mittemellan som dessutom enbart intresserar sig för kvinnliga medlemmar.

Däremot riktar jag en känga till att det går så snabbt för en tråd att flyttas från Mc till Off-topic, det räcker med att den blir lite oseriös och detta känns inte som sporthoj.com.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag är moderator i ett gruppforum och inte i dom officiella delarna.

Grön = Forumsmoderator
Mörkgrön = Supermoderator
Gul = MC-gruppmoderator
Röd = Administrator
Svart = Medlem

Aha, tackar. =)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top