Anmäl stötande inlägg!

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Alltså, oavsett om ni är ovänner eller ej, så hör sånt där inte hemma i en byggtråd i forumet Hojbyggen. Storartat barnsligt beteende tycker jag. Typiskt exempel på när OT-forumsbeteende spiller över i friska forumdelar.
Det är min personliga åsikt. Vi har nog olika syn här.
Hade det hänt i Teknikforumet hade jag rensat det direkt.
Hade ngn skrivit återkommande på samma tema i min byggtråd i Hojbyggen hade det ju kunnat vara ngt i stil med: Varför bygger du om din sportster, det är ju bara sjukt opraktiskt! Du vet väl att de flesta sportsterägare kör helt original!

Det är ju heeelt upp till trådstartaren i Hojbyggen vad han vill göra med sin hoj.
Så jag kan faktiskt inte förstå pointen med att dyka upp och vässa och mästra i den forumdelen. Även om man är osams med personen sedan tidigare.

Din Chey-Harley är riktig fin Jörgen ;) Det är en fröjd att gå in och läsa vad du har ändrat och tillverkat sen senaste gången man var inne och läste byggtråden!

Tyvärr så är det omöjligt många gånger att se ironi i skrift så då träffar ett skämt ofta fel och pajkastningen är igång.

Läser inte så mycket längre på SH som man gjorde i början. Dock finns det en oerhörd kompetens här inne, så det är lätt att få information bara man ber om den.
Och handlar det inte om MC så blir det till att ställa frågan i OT-forumet.

Jag läser det jag vill läsa. Skrattar åt vissa saker och vill sjunka genom stolen andra gånger. Men inte är jag elak för det. Med respekt, kärlek och värme så kommer detta forum bli hur bra som helst ;)
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Inga som helst problem så länge möjlighet till dispens finns. Hela poängen är ju att du vet att mod och admin vet vem du är.

Dock dödar det även forumets "unika" känsla, bara kolla på alla sidor som infört krav på att folk enbart kan skriva om de använder sina facebookkonton, detta eliminerar allt som kan tänkas roligt eller lustigt och det ökar den politiska korrektheten. Det dödar även kreativiteten, bara kolla på zatzy (som dessutom har en extra hård moderering). Alla moderatorer är inte heller helt "okej" så det är inte bra att förlita sig på dem alltför mycket.

Överhuvudtaget är inte "vanliga" människor roliga, isåfall skulle vi i regel inte behöva ha varken internet eller tv, så därför är det ingen bra idé att tvinga alla att skylta med sina riktiga identiteter.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
@mod @admin
Har ni aldrig diskuterat att göra som på rejsa, bara tillåta riktiga användarnamn med möjlighet till dispens? Skulle säkert skrämma bort somliga men kanske också höja nivån och minska problem med nätmobbing, avhopp, attityd osv.


Det var ett Hell-vete sist det diskuterades.

Det funkar inte :hihi
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Kan faktiskt inte riktigt se det negativa i att bli tillrättavisad plus lite retad när man tänker köpa moppehjälm, draggin-jeans och använda jobbskorna som trots allt har stålhätta för att man köpt en lite för dyr literklubba...

Hur pass allvarliga/seriösa ska vi behöva vara på ett forum för världens roligaste hobby?

Vet att jag själv varit på båda sidor när det kommer trevliga/otrevliga kommentarer men så farligt tycker jag aldrig det varit på forumet som jag sett på andra ställen.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Har medelåldern på forumet ökat tro? Man skulle kunna tro det. Forumet ha väl funnits i 11 år nu. Många av de ledande moderatorerna har ju hängt med sedan dess. Det kan ju faktiskt vara så att en mognare publik har börjat kräva ett mognare beteende.

Jag reggade mig 2006 och jag har i alla fall blivit äldre :skrämd Mognare? Tja, det kan man väl ifrågasätta :hihi

Om man har varit moderator så länge som vissa av er ha varit, så måste man ha fått se det mesta antar jag. I November varje år får ni väl jobba övertid för att hinna med. När de riktiga PMS- (Prakerad Motorcykel Syndrom) trådarna drar igång, sanneras ju vart annat inlägg ibland.

Personligen välkomnar i alla fall jag ett klimat som är mer sakligt, fritt från personangrepp, rasism och annat trams. Att se småbarn kasta sand på varandra i en sandlåda kan man väl ursäkta, men att se osnutna vuxna med mindrevärdeskoplex göra samma sak i ett forum behöver man inte respektera. Det höjer inte kvalitén på trådarna.
 
Last edited:

Roadlaker

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2014
Ort
Växjö
Hoj
Jag går
Har inte varit medlem på detta forumet så länge, men det lilla där jag varit aktiv så tycker jag alltid att man får bra och trevliga svar tillbaka.

Sen att det kommer någon dryg kommentar mellan de andra tycker jag personligen bara är kul. Det är sånt som får arbetsdagen att bli lite roligare :banana

Sen som sagt ovan, man behöver ju inte ta saker och ting till överdrift.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top