Anmäl stötande inlägg!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Inte jag heller faktiskt.

Men på allvar, du går ut med en tråd där du beklagar dig på skrivsättet på forumet och bidrar med ett ytterst otrevligt själv, igen.

Vad är på gång egentligen? Att en person med egna problem lackar för att två inte klappar honom på ryggen när han skriver uppenbart osmart bör inte få dig att tappa tron på allt. Det kommer alltid att finnas människor som känner sig utanför, kränkta eller på andra sätt utsatta både på ett forum och i verkligheten, men det är inte ett ansvar du som moderator bör ta på dig. Går allt hyfsat ok till så är det inte mycket att anmärka på, övergår det till den där nätmobbningen du tidigare anklagat för, som för övrigt inte inträffat, så naturligtvis måste du göra något, men det ligger inte enbart på dig.

Så sacka inte ihop för en enskild incident.:krama
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Beklagar skrivsättet?
Det var en uppmaning att engagera berörda moderatorer om man upplever inläggen stötande, istället för att lämna forumet istället.
Anklagat, vem har jag anklagat?
Otrevligt svar, det är inte menat som otrevligt, det är min personliga åsikt om inlägget i fråga.

Om vi ska jämföra otrevliga inlägg du och jag så vet jag vem som står för vad iaf.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Beklagar skrivsättet?
Det var en uppmaning att engagera berörda moderatorer om man upplever inläggen stötande, istället för att lämna forumet istället.
Anklagat, vem har jag anklagat?
Otrevligt svar, det är inte menat som otrevligt, det är min personliga åsikt om inlägget i fråga.

Om vi ska jämföra otrevliga inlägg du och jag så vet jag vem som står för vad iaf.

Håller din moral som högre än min, så jag kommer undan med det.:banana

Men det var uppriktigt menat avsett vem som vinner tävlingen om personliga åsikter i skrift, vilka uppenbart kan uppfattas som otrevliga även om avsikten är en annan.
 
Gick med
17 Feb 2014
Ort
Edsviken, Sollentuna
Hoj
CM400T
Var medlem i många år men hoppade av för några år sedan pga skenande blodtryck,
Skall denna gång hålla mig i mekforumet och inte diskutera fördelar med bombrepor utanför dagis.
Tycker inte forumet är speciellt hårt men ... kommer inte på något bra ord så för att inte trampa på nån öm tå säger jag ingenting.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Jag tänkte mer i allmänhet. Personer som mår bra av att irritera eller reta upp andra. Det gäller som sagt inte bara OT-forumet, spiller även över till andra forum ibland. Den här byggtråden som fick stängas tex. http://www.sporthoj.com/forum/showt...hoj-efter-eget-huvud-eller-v%E4gen-till-Japan

Jag kan förstå varför det i fallet ovan kliade i fingrarna på en del. Vad gäller byggtrådar skulle jag själv kunna sitta och racka ner på andras tekniska lösningar hela dagarna om jag ville. Men jag gör inte det. Jag mår inte bra av att vara dryg. Att andra blir sura på mig eller blir modfällda och till slut kanske tappar lusten att skriva ngt öht. I tråden ovan hade det från en del håll varit bättre att bidra med lite pepp, annars knäppa läpp.

Men SH är ju ändå rätt snällt. Trots att det är möjligt att använda anonyma nick. Trollen i kommentarsfälten på YT är ju ngt annat. Även om det börjar bli bättre iom att man arbetar bort anonyma nick.

http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikrevyn/article3805410.ece


Tycker jag.
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Är det TS beskriver ett stort problem? Det har iaf inte jag upplevt.
Jörgen nämner en byggtråd ovan som stängdes och jag vill INTE bära ansvaret för detta. Snubben som startade den vräkte galla över mig via PM för allehanda aktiviteter som jag inte var involverad i så jag lackade ur och bad honom försvinna vilket han gjorde :glömdet

I övrigt tycker jag tonen här är oändligt mycket bättre än för några år sedan, men i gengäld har vi fått ett ganska platt forum.

Min egen åsikt är att precis som i verkliga livet så måste man i diskussioner få ta saker till sin spets, och det är dessa livliga diskussioner som faktiskt är motorn i ett forum.

Finns ett gäng lättkrängta individer här och vet man med sig att man är det så kanske man skall ge fan i att sticka ut hakan gång efter annan, för det slutar garanterat med att någon levererar en verbal käftsmäll.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Inför minuspoäng igen! Det var kul att få :yoparty
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Är det TS beskriver ett stort problem? Det har iaf inte jag upplevt.
Jörgen nämner en byggtråd ovan som stängdes och jag vill INTE bära ansvaret för detta. Snubben som startade den vräkte galla över mig via PM för allehanda aktiviteter som jag inte var involverad i så jag lackade ur och bad honom försvinna vilket han gjorde :glömdet

I övrigt tycker jag tonen här är oändligt mycket bättre än för några år sedan, men i gengäld har vi fått ett ganska platt forum.

Min egen åsikt är att precis som i verkliga livet så måste man i diskussioner få ta saker till sin spets, och det är dessa livliga diskussioner som faktiskt är motorn i ett forum.

Finns ett gäng lättkrängta individer här och vet man med sig att iman är det så kanske man skall ge fan i att sticka ut hakan gång efter annan, för det slutar garanterat med att någon levererar en verbal käftsmäll.

Alltså, oavsett om ni är ovänner eller ej, så hör sånt där inte hemma i en byggtråd i forumet Hojbyggen. Storartat barnsligt beteende tycker jag. Typiskt exempel på när OT-forumsbeteende spiller över i friska forumdelar.
Det är min personliga åsikt. Vi har nog olika syn här.
Hade det hänt i Teknikforumet hade jag rensat det direkt.
Hade ngn skrivit återkommande på samma tema i min byggtråd i Hojbyggen hade det ju kunnat vara ngt i stil med: Varför bygger du om din sportster, det är ju bara sjukt opraktiskt! Du vet väl att de flesta sportsterägare kör helt original!

Det är ju heeelt upp till trådstartaren i Hojbyggen vad han vill göra med sin hoj.
Så jag kan faktiskt inte förstå pointen med att dyka upp och vässa och mästra i den forumdelen. Även om man är osams med personen sedan tidigare.
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag tänkte mer i allmänhet. Personer som mår bra av att irritera eller reta upp andra. Det gäller som sagt inte bara OT-forumet, spiller även över till andra forum ibland. Den här byggtråden som fick stängas tex. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?267090-%C4ventyrshoj-efter-eget-huvud-eller-v%E4gen-till-Japan

Jag kan förstå varför det i fallet ovan kliade i fingrarna på en del. Vad gäller byggtrådar skulle jag själv kunna sitta och racka ner på andras tekniska lösningar hela dagarna om jag ville. Men jag gör inte det. Jag mår inte bra av att vara dryg. Att andra blir sura på mig eller blir modfällda och till slut kanske tappar lusten att skriva ngt öht. I tråden ovan hade det från en del håll varit bättre att bidra med lite pepp, annars knäppa läpp.

Men SH är ju ändå rätt snällt. Trots att det är möjligt att använda anonyma nick. Trollen i kommentarsfälten på YT är ju ngt annat. Även om det börjar bli bättre iom att man arbetar bort anonyma nick.

http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikrevyn/article3805410.ece


Tycker jag.

Lite måste man tåla, jag tänker mig för i det jag skriver men i bland kliver man på en mina när det gäller vad vissa tål.

i alla specifika forum så ser jag det som en nolltolerans med "pågränseninlägg" men i OT är det ju lite annorlunda, eller har jag massuppfittat helt?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det är ju heeelt upp till trådstartaren i Hojbyggen vad han vill göra med sin hoj.
Så jag kan faktiskt inte förstå pointen med att dyka upp och vässa och mästra i den forumdelen. Även om man är osams med personen sedan tidigare.

Jag håller med. Jag hade inget otalt med människan i början, men som du ser om du följer utveckligen så kom jag initialt med några tips i all välmening. Sedan började folk trolla i tråden och jag fick skulden. Då fick jag nog.

Sen tycker jag inte det är "hojbygge" heller när man köper dussinprylar på postorder och skruvar dit på sin standardhoj, men det hör inte hit.
 
Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
:(

Jag kallade en tysk som driver en mc-affär i Göteborg för tysk en gång här på forumet, jag visste inte vad han hette bara att han var tysk. Nåväl, han läste min tråd och jag blev bannad i 3 dagar för ett rasistiskt påhopp... :3freak Jag undrar än idag vad jag skulle skrivit istället men jag har lärt mig att man inte ska kalla folk för deras nationalitet, varför man nu skulle skämmas eller bli arg över sitt ursprung. :7peta

F.ö. konfronterade han mig när jag skulle hämta hojen, han skällde ut mig mitt i butiken, varpå jag svarade "Dankeschön!". Sen dess har jag inte sätt fanskapet, han visste verkligen hur man skulle ragga kunder :hihi
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
@mod @admin
Har ni aldrig diskuterat att göra som på rejsa, bara tillåta riktiga användarnamn med möjlighet till dispens? Skulle säkert skrämma bort somliga men kanske också höja nivån och minska problem med nätmobbing, avhopp, attityd osv.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
@mod @admin
Har ni aldrig diskuterat att göra som på rejsa, bara tillåta riktiga användarnamn med möjlighet till dispens? Skulle säkert skrämma bort somliga men kanske också höja nivån och minska problem med nätmobbing, avhopp, attityd osv.
Inte mer än att vi tagit upp idén.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
@mod @admin
Har ni aldrig diskuterat att göra som på rejsa, bara tillåta riktiga användarnamn med möjlighet till dispens? Skulle säkert skrämma bort somliga men kanske också höja nivån och minska problem med nätmobbing, avhopp, attityd osv.

Finns mycket problem med det.

Alla anders svensson förblir helt anonyma, medans folk med ovanligare namn inte är det. Sen har det ju hänt några gånger att häftiga projektbilar försvunnit för folk på just rejsa, då folk med ovanligare namn som man enkelt spårar. undrar varför :rolleyes:
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Inte mer än att vi tagit upp idén.

Vill inte säga att nivån är högre på rejsa än på sporthoj men den är i alla fall jämnare! Kanske är det lite väl fyrkantigt och förnuftigt där borta ibland och man vill ju inte gå miste om trådar om fotpinnar och polisfällor… Men om det nu är så att folk känner sig krängta på riktigt och trollen frossar i tråd efter tråd kanske det ändå inte är så dum idé.
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Finns mycket problem med det.

Alla anders svensson förblir helt anonyma, medans folk med ovanligare namn inte är det. Sen har det ju hänt några gånger att häftiga projektbilar försvunnit för folk på just rejsa, då folk med ovanligare namn som man enkelt spårar. undrar varför :rolleyes:

Inga som helst problem så länge möjlighet till dispens finns. Hela poängen är ju att du vet att mod och admin vet vem du är.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag har fått mycket skit från starten här på sporthoj.com, ibland vill de mer håna personen ifråga än hjälpa till med problemet man har så man kan gå vidare.

Men tycker det har blivit bättre sen årsskiftet faktiskt.
 

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Honda CB500 1998
Inga som helst problem så länge möjlighet till dispens finns. Hela poängen är ju att du vet att mod och admin vet vem du är.

Skulle vilja hålla med Klubba faktiskt med tanke på att personer som har ovanligare namn lätt kan bli spårade.
En snabb sökning på ratsit så kommer det upp 68 andra med samma namn, närmaste person med samma namn bor 90km bort, skulle man då (vem som nu skulle vilja sno en CB500 är en jävligt bra fråga) få för sig att sno min hoj efter att ha sett på sidan så skulle det inte ta mer än 3 minuter att få tag i den info nödvändig för att göra det.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
@mod @admin
Har ni aldrig diskuterat att göra som på rejsa, bara tillåta riktiga användarnamn med möjlighet till dispens? Skulle säkert skrämma bort somliga men kanske också höja nivån och minska problem med nätmobbing, avhopp, attityd osv.
Ärligt talat är jag mindre anonym med mitt nick än med mitt riktiga namn. Använt det i 16-18 år nånting, överallt på internet. Mitt vanliga namn är ett typiskt dussinnamn som försvinner i mängden.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top