Anmäl stötande inlägg!

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Sedan finns det ju några individer som är intelligenta, kvicka, dryga, bittra och som formulerar sig väl i skrift här. Oftast är de intressanta/småkul att följa men i bland får deras självfullkomliga stil fula blommor att blomma ut, ofta i repliker på andras inlägg.
Den stilen kan man köra verbalt när man ser o känner en person lite bättre, funkar mindre bra på forum.. men återigen personer som behöver hävda sig själva och/eller roar sig själva på andras bekostnad på internetforum.. Varför bry sig om dessa liksom, här inne agerar inte folk som IRL och man väljer inte sina vänner på samma sätt som i verkligheten.
Själv har jag har gott om vänner som kör mkt mc och är seriöst intresserade (mer än de flesta SH medlemmar) men jag är den enda som hänger här.. det finns liksom en stor värld utanför SH och det är den man skall koncentrera sig på och försöka få att fungera.. Här inne är det bara att skita i det negativa/puckon och plocka russinen ur kakan, det kan man inte riktigt göra IRL :)


Jag som hängt här sedan 2003 i princip varje dag har sedan länge konstaterat att sporthojskollektivet till hyffsat stor del består av mindre smarta individer som fan inte ens lyckas bli grundkunniga om sitt mc intresse eller hur världen fungerar i stort för den delen. Sedan är ju mc ngt som är "coolt" :) så hävda sig trots tomma tunnor är viktigt som fan.. Nu tänker jag inte på någon särskild, så ta inte åt dig vem du nu än är.

Alltså, ingen ide att bry sig om vad just dessa individer skriver.

Läser mkt mer än jag skriver själv och hänger här för att det också finns en betydande del roliga, kunniga, inspirerande och vettiga personer här.

Nog för att man kan tyka sig men det förutsätter också grundläggande hyfs och intelligens. Tråkigt som fan när medlemmar försvinner på detta vis.
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag tycker nästan det är mer städat nu än det var för ett par år sedan.
Jag skriver inte så mycket längre men läser en hel del fortfarande. Jag saknar Guw, vad fan hände med honom?
Tiden då sportis var borta var även den ganska grå, som moderator gör du dig bra!
Hoppas på comeback även för guw .

Nu vet jag inte vad just denna tråd grundar sig på, men tidigare så har en del nötter faktiskt fått stå sina kast för en mängd dåliga inlägg. Det tar liksom ut sin rätt till slut och rinner över.
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Jag tycker nästan det är mer städat nu än det var för ett par år sedan.
Jag skriver inte så mycket längre men läser en hel del fortfarande. Jag saknar Guw, vad fan hände med honom?
Tiden då sportis var borta var även den ganska grå, som moderator gör du dig bra!
Hoppas på comeback även för guw .

Nu vet jag inte vad just denna tråd grundar sig på, men tidigare så har en del nötter faktiskt fått stå sina kast för en mängd dåliga inlägg. Det tar liksom ut sin rätt till slut och rinner över.

Tack, det värmde.
Har försökt locka tillbaka GuW men inte lyckats, vet inte varför han tröttnade.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Då jag känner att jag kan ta åt mig lite för att tilja1 tackade för sig, undrar jag hur vanligt det är att medlemmar lämnar för att dom känner sig utanför.

Jag kan minnas två som givit upp, men hur många är det egentligen?

Sen var det inte direkt nätmobbing som ledde till att han stack, han skrev ett inlägg där han beskrev hur han hanterade mötande bilister med bristande belysning, något som endast två kommenterade.

Skulle jag dra var gång jag häver ur mig dynga som får ett par att höja rösten skulle jag inte bli gammal.....
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Tack, det värmde.
Har försökt locka tillbaka GuW men inte lyckats, vet inte varför han tröttnade.

Men GuW är väl tillbaka? För något år sedan saknade vi honom, men jag har sett inlägg av honom för inte så länge sedan... :)

Vad gäller tonen har så är val mitt råd att man ska välja vilka delar av forumet och vilka trådar man väljer. :huvet

I början var jag mycket på OT. Mycket för att jag inte kunde så mycket om motorcyklar. Där är jag sällan numera. Väljer trådar där med STOR urskiljning. Rasism tolererar jag aldrig! :mad: Porr är väl ok om inte enda orsaken är att vara stötande.

Andra delar av forumet är mycket trevligare. :) :banana Går gärna in på Racingforumet bara för att det är trevligt. Älskar race-rapporter! :krama Även mc-relaterat tycker jag oftast håller en bra ton. :tummenupp

Anonym? :va Är vi verkligen det? Några få nära vänner vet vem som döljer sig bakom min signatur. Min man läser allt jag skriver här. Det kanske skulle vara nyttigt för fler att veta att deras partner/kompisar läste allt de skrev på SH? Lite sund självcensur...? :rodnar Trots allt så behöver man inte vara medlem för att läsa. Jag hamnade ofta på SH när jag googlade alla möjliga konstiga saker långt innan jag blev medlem... :D

Jag gillar SH! :krama Har aldrig förstått idén med Fb... :confused:
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En sak jag tror kan vara nyttigt att reflektera över för den som tycker sig vara bra på att skriva roliga inlagg. Är hur stor andel av inläggen som uppenbarligen är på ngn annan medlems bekostnad.
I mina ögon kan det vara vara ett storhetstecken att iaf då och då kunna ägna sig åt tex självironi eller självdistanserad humor. Det är ofta här det brister tycker jag. Alltså när copycats ska bygga upp sitt ego i OT-delen så blir det inte kul när självförälskelsen till slut är uppenbar. När den som raljerer över lättkränkta, uppenbarligen är den störste ömfotingen.
De missar att tom deras idol Markus faktiskt ägnar sig åt en hel del självironiska inlägg. Här är nog ett av de mer kända exemplen.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?191658-Markus-vs-Sp�nnband-0-1
Även Korvis mfl OT-profiler, bjuder mycket på sig själva.

Så kort och gott, det kan funka ett tag att bara göra sig rolig på andras bekostnad, påtala syftnings- och stavfel mm, t.o.m. till den grad att hela tråden sabbas. Man får ju "gilla" från andra ovänner till TS, och livet leker. Men i längden så vissnar till slut merparten av läsarna på såna ständiga smartass-inlägg.
Även Racingforumet har stundtals plågats av såna här individer, med hög rapporteringsfrekvens till följd.
 
Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Direkt kommunikation sköts via PMfunktionen.
Detta är ett publikt forum.

apropå pm - dina pm till mig, där du allteftersom börjar stöta mer och mer på mig, fann jag efter hand intressant och faktiskt också frestande. insåg att 'hej, varför inte?' och tänkte till och med osa ang. den där träffen du pm'ade om senast, men av någon anledning finner jag dig numera direkt vulgär, så sluta upp med dina pm till mig. tack.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
En sak jag tror kan vara nyttigt att reflektera över för den som tycker sig vara bra på att skriva roliga inlagg. Är hur stor andel av inläggen som uppenbarligen är på ngn annan medlems bekostnad.
I mina ögon kan det vara vara ett storhetstecken att iaf då och då kunna ägna sig åt tex självironi eller självdistanserad humor. Det är ofta här det brister tycker jag. Alltså när copycats ska bygga upp sitt ego i OT-delen så blir det inte kul när självförälskelsen till slut är uppenbar. När den som raljerer över lättkränkta, uppenbarligen är den störste ömfotingen.
De missar att tom deras idol Markus faktiskt ägnar sig åt en hel del självironiska inlägg. Här är nog ett av de mer kända exemplen.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?191658-Markus-vs-Sp�nnband-0-1
Även Korvis mfl OT-profiler, bjuder mycket på sig själva.

Så kort och gott, det kan funka ett tag att bara göra sig rolig på andras bekostnad, påtala syftnings- och stavfel mm, t.o.m. till den grad att hela tråden sabbas. Man får ju "gilla" från andra ovänner till TS, och livet leker. Men i längden så vissnar till slut merparten av läsarna på såna ständiga smartass-inlägg.
Även Racingforumet har stundtals plågats av såna här individer, med hög rapporteringsfrekvens till följd.

se inlägg #35
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
apropå pm - dina pm till mig, där du allteftersom börjar stöta mer och mer på mig, fann jag efter hand intressant och faktiskt också frestande. insåg att 'hej, varför inte?' och tänkte till och med osa ang. den där träffen du pm'ade om senast, men av någon anledning finner jag dig numera direkt vulgär, så sluta upp med dina pm till mig. tack.

Jag antar att det är ett försök till skämt, eftersom jag inte har sänt några PM till dig.
Annars är det något skumt på gång.
 

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Inte längre...
Sporthoj :) Fjollhoj.se om ett par år? :crash Att man kan störa sig så pass över saker som skrivs på ett forum och av människor man till största del inte känner personligen, det fattar inte jag (eller min avlidne farmor för den delen). Jag menar, över bagateller som att någon inte håller med om ditten eller datten i någon jävla pajastråd man skapat. Huda till er lite, eller huda lite (smeka gurka för er som inte hajjar), vilket som. Alltså, ta inte allt så allvarligt. Man kan ju undra hur vissa klarar sig utanför ytterdörren...:hihi Fattar inte ens att jag tog mig tid att skriva ner det här blajjet.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Sporthoj :) Fjollhoj.se om ett par år? :crash Att man kan störa sig så pass över saker som skrivs på ett forum och av människor man till största del inte känner personligen, det fattar inte jag (eller min avlidne farmor för den delen). Jag menar, över bagateller som att någon inte håller med om ditten eller datten i någon jävla pajastråd man skapat. Huda till er lite, eller huda lite (smeka gurka för er som inte hajjar), vilket som. Alltså, ta inte allt så allvarligt. Man kan ju undra hur vissa klarar sig utanför ytterdörren...:hihi Fattar inte ens att jag tog mig tid att skriva ner det här blajjet.

Sen när blev man en fjolla för att man inte alltid undantagslöst beter sig som ett efterblivet grottmongo i alla situationer?
För att det är jävulskt manligt att vara dum i huvet?
Intelligens och mental skärpa är dom manligaste egenskaperna jag kan tänka mig, med dom Äger man fanimej dummare män på alla plan. Sen kan idioterna bjäbba hur mycket dom vill. Det är bara roligt. Och ja, jag är ett grottmongo från bonnvischan. Men jag önskar att jag vore lite över medelbegåvning.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top