Anmäl stötande inlägg!

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Det är inte ok att medlemmar hoppar av SH bara för att några få ska hålla på med personangrepp och nätmobbing.
Antingen skärper vi oss allihop för att få ett trevligare forum, eller också måste moderatorerna börja städa.
Hårt.

Se fram emot en ny säsong och krama varandra.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Blev ledsen av att Tjita1 stack så jag skrev detta: Vilka är det som varit taskiga. Blir förbannad. Du är ju som jag upplever det en trevlig och vettig människa Tjita, och jag undrar: lämnar du sporthoj för att du blivit påhoppad av grottmongon eller för att du inte gillar machoidiot tonen många här har?
För jag tycker det är för jävligt att vissa idioter mobbar ut folk som inte är som dom. Speciellt när deras ideal är så efterblivna och ruttna som dom är. Tråkigt att en WT attityd och en massa osäkerhet ska sätta tonen för ett helt forum.
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Gällde det han som bad om att bli borttagen igår? Jag förstod aldrig varför, blev han utsatt för personangrepp och nätmobbing?

Tråkigt hur som helst. :(
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Har man varit överdrivet hård mot Tjita1 eller är det hans "hälsotillstånd" för övrigt som gör att han är extra känslig och känner sig KrÄnCkt?
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag som hängt här sedan 2003 i princip varje dag har sedan länge konstaterat att sporthojskollektivet till hyffsat stor del består av mindre smarta individer som fan inte ens lyckas bli grundkunniga om sitt mc intresse eller hur världen fungerar i stort för den delen. Sedan är ju mc ngt som är "coolt" :) så hävda sig trots tomma tunnor är viktigt som fan.. Nu tänker jag inte på någon särskild, så ta inte åt dig vem du nu än är.

Alltså, ingen ide att bry sig om vad just dessa individer skriver.

Läser mkt mer än jag skriver själv och hänger här för att det också finns en betydande del roliga, kunniga, inspirerande och vettiga personer här.

Nog för att man kan tyka sig men det förutsätter också grundläggande hyfs och intelligens. Tråkigt som fan när medlemmar försvinner på detta vis.
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Som ketzer säger får man ju vara väldigt selektiv med vad man lyssnar på och helt enkelt struntar i. På ett stort forum med väldigt många aktiva användare av väldigt varierande kvalité får man räkna med att få lite skit kastat i ansiktet ibland. Alla har ju inte samma värderingar.

Nu vet jag inget i Tjita1's fall, kanske gick det till extremiteter, men överlag tycker jag det är lite tramsigt när man avreggar sig från forum för att nån sagt något taskigt.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Självklart ska folk inte behöva acceptera personliga påhopp eller mobbing.

Har ingen aning om vad som är aktuellt i "Tjita-fallet" men rent generellt, inget med Tjita att göra, så kan jag nog tycka att det finns ett litet eget ansvar också.

Vet man med sig att man lätt tar åt sig eller blir upprörd av vad andra, helt anonyma personer skriver till en på nätet så kanske man helt enkelt ska låta bli att delta i de mest infekterade diskussionerna. Ett publikt forum på internet kanske inte är den bästa platsen då.

Finns ju exempel på när folk haft en åsikt som skiljer sig från vad alla andra tycker (vilket givetvis är helt ok att ha) , men att man sen engagerat sig i en diskussion, hänger kvar när den börjar spåra ur, och sen tar illa upp och gråter ut när det blir ett "alla mot en"-läge.

Men att folk pissar på någon för att de har en hojmodell som inte är "ball" nog, kör med "fel" hjälm eller vad det nu kan vara är bara pinsamt och säger egentligen bara att de som "mobbar" kör hoj för att skaffa sig en machostatus och kompensera sina i övrigt misslyckade liv. Vi andra kör för att det är kul att köra hoj, och då spelar hoj, hjälm osv ingen roll.
 
Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Här finns ju uppenbarligen en hel del människor som är värda att stanna för :banana
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Gällde det han som bad om att bli borttagen igår? Jag förstod aldrig varför, blev han utsatt för personangrepp och nätmobbing?

Tråkigt hur som helst. :(

Har man varit överdrivet hård mot Tjita1 eller är det hans "hälsotillstånd" för övrigt som gör att han är extra känslig och känner sig KrÄnCkt?

Självklart ska folk inte behöva acceptera personliga påhopp eller mobbing.

Har ingen aning om vad som är aktuellt i "Tjita-fallet" men rent generellt, inget med Tjita att göra, så kan jag nog tycka att det finns ett litet eget ansvar också.

Vet man med sig att man lätt tar åt sig eller blir upprörd av vad andra, helt anonyma personer skriver till en på nätet så kanske man helt enkelt ska låta bli att delta i de mest infekterade diskussionerna. Ett publikt forum på internet kanske inte är den bästa platsen då.

Finns ju exempel på när folk haft en åsikt som skiljer sig från vad alla andra tycker (vilket givetvis är helt ok att ha) , men att man sen engagerat sig i en diskussion, hänger kvar när den börjar spåra ur, och sen tar illa upp och gråter ut när det blir ett "alla mot en"-läge.

Men att folk pissar på någon för att de har en hojmodell som inte är "ball" nog, kör med "fel" hjälm eller vad det nu kan vara är bara pinsamt och säger egentligen bara att de som "mobbar" kör hoj för att skaffa sig en machostatus och kompensera sina i övrigt misslyckade liv. Vi andra kör för att det är kul.

Jag snubblade över den här tråden. Peter1980 verkar slå spiken i huvudet med sammanfattningen i sista stycket. :död

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?268839-Äsch-fan



I samma andetag måste jag bikta mig. Förlåt mig Swedie och Sportbike, ty jag har syndat. Jag har gått till personangrepp och idkat nätmobbing. Jag har skrivit icke-konstruktiva åsikter och nedlåtande inlägg. Jag har deltagit i ett cyberdrev där vi med virtuella facklor och dynggrepar har jagat en ensam person. Jag vägrar dock att be om ursäkt då jag anser att personen som stod som mottagare faktiskt förtjänade det. Jag tror inte heller att han förstår att han borde anmäla det till er.
Se här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?268399-Stulen-R1-i-Helsingborg
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Jag tillhör väl inte längre den nedra halvan på åldersskalan, har i många varit aktiv i hur många forum som helst. Jag hade i begynnelsen svårt för den råa tonen på många forum tills jag en dag isåg att det är väldigt lätt att vara internetriddare bakom fullständig anonymitet. Ska man vara aktiv på ett forum KAN man inte vara ömskint. Man kommer utan tvekan att få "stryk" av alla anonyma tangentryckande hårdingar.

Det är självklart inte rätt på något sätt att mobba eller trakasera någon och tragiskt när någon hoppar av av det skälet men kan man inte ta idiotinlägg och påhopp, då finns det INGET forum som passar.

SH är i jämförelse med många andra forum ovanligt "snällt"! :tummenupp
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Självklart ska folk inte behöva acceptera personliga påhopp eller mobbing.

Har ingen aning om vad som är aktuellt i "Tjita-fallet" men rent generellt, inget med Tjita att göra, så kan jag nog tycka att det finns ett litet eget ansvar också.

Vet man med sig att man lätt tar åt sig eller blir upprörd av vad andra, helt anonyma personer skriver till en på nätet så kanske man helt enkelt ska låta bli att delta i de mest infekterade diskussionerna. Ett publikt forum på internet kanske inte är den bästa platsen då.

Finns ju exempel på när folk haft en åsikt som skiljer sig från vad alla andra tycker (vilket givetvis är helt ok att ha) , men att man sen engagerat sig i en diskussion, hänger kvar när den börjar spåra ur, och sen tar illa upp och gråter ut när det blir ett "alla mot en"-läge.

Men att folk pissar på någon för att de har en hojmodell som inte är "ball" nog, kör med "fel" hjälm eller vad det nu kan vara är bara pinsamt och säger egentligen bara att de som "mobbar" kör hoj för att skaffa sig en machostatus och kompensera sina i övrigt misslyckade liv. Vi andra kör för att det är kul att köra hoj, och då spelar hoj, hjälm osv ingen roll.

Reflexväst. Reflexväst får man inte ha! :fakta
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Först låste jag den här tråden men insåg snabbt att den skulle vara öppen, det är faktiskt viktigt att inse att olika människor har olika vinklingar på saker och ting.
Alla åsikter är ju viktiga, tack till alla sköna medlemmar som gör det här forumet till vad det är ändå.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
trist tråd.

jag vet inte hur många gånger jag anmält inlägg för rasism odyl och det händer ju knappast något i den frågan, snarare har det bara ökat.

däremot är folk på sh (kanske hela sverige?) världsmästare i att påminna andra om sina rättigheter och samtidigt världsmästare i att glömma sina skyldigheter.

det här är ett forum. det är frivilligt att vara med här. ingen har tvingat dig. men den kanske inte passar just dig?

så ställ dig den frågan innan du börjar gnälla. för då kan jag rekommendera denna bok:

eberhard-david-ingen-tar-skit-i-de-lattkranktas-land.jpg

ps. om ni moderatorer nu använder ord som nätmobbing/personangrepp vad gäller 'för några få' så bör enkel matematik tillämpas - fimpa dem.
 

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Örsundsbro
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
Måste säga att jag tycker att dom flesta på detta forum uppför sig bra/moget/trevligt.
Sen finns det tyvärr idioter på alla forum, sporthojsforum drar klart fler av dessa omogna
individer. Man får helt enkelt lära sig att ignorera dessa och koncentrera sig på det goda.
Sen kan jag tycka att man får hjälpa varandra när någon beter sig som en idiot.
Personliga påhopp är inte okej. Däremot finns det mycket ironi på detta forum, vissa gillar det (jag)
vissa inte.. Trevlig helg på er! :krama
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Infinite wisdom av Stephen Fry:
aAYXvg9_460s_v2.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top