Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 66
    Medlem Ketzers avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    BMW F800GS -09, KTM SD 1290 GT -17
    Sedan finns det ju några individer som är intelligenta, kvicka, dryga, bittra och som formulerar sig väl i skrift här. Oftast är de intressanta/småkul att följa men i bland får deras självfullkomliga stil fula blommor att blomma ut, ofta i repliker på andras inlägg.
    Den stilen kan man köra verbalt när man ser o känner en person lite bättre, funkar mindre bra på forum.. men återigen personer som behöver hävda sig själva och/eller roar sig själva på andras bekostnad på internetforum.. Varför bry sig om dessa liksom, här inne agerar inte folk som IRL och man väljer inte sina vänner på samma sätt som i verkligheten.
    Själv har jag har gott om vänner som kör mkt mc och är seriöst intresserade (mer än de flesta SH medlemmar) men jag är den enda som hänger här.. det finns liksom en stor värld utanför SH och det är den man skall koncentrera sig på och försöka få att fungera.. Här inne är det bara att skita i det negativa/puckon och plocka russinen ur kakan, det kan man inte riktigt göra IRL

Citat Ursprungligen postat av Ketzer Visa inlägg
    Jag som hängt här sedan 2003 i princip varje dag har sedan länge konstaterat att sporthojskollektivet till hyffsat stor del består av mindre smarta individer som fan inte ens lyckas bli grundkunniga om sitt mc intresse eller hur världen fungerar i stort för den delen. Sedan är ju mc ngt som är "coolt" så hävda sig trots tomma tunnor är viktigt som fan.. Nu tänker jag inte på någon särskild, så ta inte åt dig vem du nu än är.

Alltså, ingen ide att bry sig om vad just dessa individer skriver.

Läser mkt mer än jag skriver själv och hänger här för att det också finns en betydande del roliga, kunniga, inspirerande och vettiga personer här.

Nog för att man kan tyka sig men det förutsätter också grundläggande hyfs och intelligens. Tråkigt som fan när medlemmar försvinner på detta vis.
    Jag har hoj för att det är skoj.
    Ägda: Aprilia Tuono, KTM 690 SMC, Ducati 1098 SF, KTM SXC 625, GSX-R 1000 -03, R1 -00, Bandit 1200, Tiger 955i & Ducati 916, Laverda Jota, 2st XR600R, Moto Guzzi Daytona, FZR1000 och TT600e.

Musteridirektör Pelles avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Hoj
    Nein
    Blogginlägg
    53
    ALDRIG att jag kommer anmäla inlägg där någon stöter på mig.

superdupermoderator sportbikes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    70-kort
    Citat Ursprungligen postat av Bettskena Visa inlägg
    jag vet inte hur många gånger jag anmält inlägg för rasism odyl och det händer ju knappast något i den frågan, snarare har det bara ökat.
    Under 2013 har du gjort en (1) anmälan för "rasistiska undertoner"
    Vill du veta vilket datum?

4. 2014-03-08, 10:07

Medlem Ketzers avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    BMW F800GS -09, KTM SD 1290 GT -17
    Citat Ursprungligen postat av Pelle Visa inlägg
    ALDRIG att jag kommer anmäla inlägg där någon stöter på mig.
    Jag har faAn anmält att ingen stöter på mig.. förjävligt.. har tom fått börja citera mig själv.. BUhuuhuu
    Jag har hoj för att det är skoj.
    Ägda: Aprilia Tuono, KTM 690 SMC, Ducati 1098 SF, KTM SXC 625, GSX-R 1000 -03, R1 -00, Bandit 1200, Tiger 955i & Ducati 916, Laverda Jota, 2st XR600R, Moto Guzzi Daytona, FZR1000 och TT600e.

Tvåhjulsburen sedan -2000 SkaDs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Hoj
    KTM 690 SMC-R -12
    Jag tycker nästan det är mer städat nu än det var för ett par år sedan.
    Jag skriver inte så mycket längre men läser en hel del fortfarande. Jag saknar Guw, vad fan hände med honom?
    Tiden då sportis var borta var även den ganska grå, som moderator gör du dig bra!
    Hoppas på comeback även för guw .

Nu vet jag inte vad just denna tråd grundar sig på, men tidigare så har en del nötter faktiskt fått stå sina kast för en mängd dåliga inlägg. Det tar liksom ut sin rätt till slut och rinner över.
    Senast redigerat av SkaD den 2014-03-08 klockan 10:12.
    Team Budget Racing

Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    70-kort
    Citat Ursprungligen postat av SkaD Visa inlägg
    Jag tycker nästan det är mer städat nu än det var för ett par år sedan.
    Jag skriver inte så mycket längre men läser en hel del fortfarande. Jag saknar Guw, vad fan hände med honom?
    Tiden då sportis var borta var även den ganska grå, som moderator gör du dig bra!
    Hoppas på comeback även för guw .

Nu vet jag inte vad just denna tråd grundar sig på, men tidigare så har en del nötter faktiskt fått stå sina kast för en mängd dåliga inlägg. Det tar liksom ut sin rätt till slut och rinner över.
    Tack, det värmde.
    Har försökt locka tillbaka GuW men inte lyckats, vet inte varför han tröttnade.

Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    Känns hittills som en ryggdunkartråd detta där alla tycker precis likadant.
    Det finns en annan sida av det här myntet också

http://erixon.com/blogg/2014/02/krankta-av-fakta/

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    monark
    Då jag känner att jag kan ta åt mig lite för att tilja1 tackade för sig, undrar jag hur vanligt det är att medlemmar lämnar för att dom känner sig utanför.

Jag kan minnas två som givit upp, men hur många är det egentligen?

Sen var det inte direkt nätmobbing som ledde till att han stack, han skrev ett inlägg där han beskrev hur han hanterade mötande bilister med bristande belysning, något som endast två kommenterade.

Skulle jag dra var gång jag häver ur mig dynga som får ett par att höja rösten skulle jag inte bli gammal.....
    Funderar du på meningen med livet?

Det kan vara så enkelt att du bara är ett varnande exempel för oss andra....

Anpassar farten efter omständigheterna MrsZs avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Hoj
    Ducati 900SS
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Tack, det värmde.
    Har försökt locka tillbaka GuW men inte lyckats, vet inte varför han tröttnade.
    Men GuW är väl tillbaka? För något år sedan saknade vi honom, men jag har sett inlägg av honom för inte så länge sedan...

Vad gäller tonen har så är val mitt råd att man ska välja vilka delar av forumet och vilka trådar man väljer.

I början var jag mycket på OT. Mycket för att jag inte kunde så mycket om motorcyklar. Där är jag sällan numera. Väljer trådar där med STOR urskiljning. Rasism tolererar jag aldrig! Porr är väl ok om inte enda orsaken är att vara stötande.

Andra delar av forumet är mycket trevligare. Går gärna in på Racingforumet bara för att det är trevligt. Älskar race-rapporter! Även mc-relaterat tycker jag oftast håller en bra ton.

Anonym? Är vi verkligen det? Några få nära vänner vet vem som döljer sig bakom min signatur. Min man läser allt jag skriver här. Det kanske skulle vara nyttigt för fler att veta att deras partner/kompisar läste allt de skrev på SH? Lite sund självcensur...? Trots allt så behöver man inte vara medlem för att läsa. Jag hamnade ofta på SH när jag googlade alla möjliga konstiga saker långt innan jag blev medlem...

Jag gillar SH! Har aldrig förstått idén med Fb...
    favoritroman: Resan är målet

It's good to be me! Bettskenas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    Gixxer 750 K8
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Under 2013 har du gjort en (1) anmälan för "rasistiska undertoner"
    Vill du veta vilket datum?
    'Under årens lopp'.

'Hänger' ju inte här numera, gissa av vilken orsak?
    Proud Supporter of Gunvald Gunners
    Styrfart MC STHLM - För Sverige, UR SPÅRET!

What would Shervin do? Skrotnisses avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc
    'Under årens lopp'.

'Hänger' ju inte här numera, gissa av vilken orsak?
    Jag gissar att orsaken är att du betedde dig som ett rövhål och blev ledsen när övriga medlemmar inte hyllade din intelligens.
    Vad vinner jag?

Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    Gixxer 750 K8
    Citat Ursprungligen postat av Skrotnisse Visa inlägg
    Jag gissar att orsaken är att du betedde dig som ett rövhål och blev ledsen när övriga medlemmar inte hyllade din intelligens.
    Vad vinner jag?
    Sen när är du sportbike?

Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc
    Sen när är du sportbike?
    Direkt kommunikation sköts via PMfunktionen.
    Detta är ett publikt forum.

Moderator Jörgen Karlssons avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Hoj
    HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
    En sak jag tror kan vara nyttigt att reflektera över för den som tycker sig vara bra på att skriva roliga inlagg. Är hur stor andel av inläggen som uppenbarligen är på ngn annan medlems bekostnad.
    I mina ögon kan det vara vara ett storhetstecken att iaf då och då kunna ägna sig åt tex självironi eller självdistanserad humor. Det är ofta här det brister tycker jag. Alltså när copycats ska bygga upp sitt ego i OT-delen så blir det inte kul när självförälskelsen till slut är uppenbar. När den som raljerer över lättkränkta, uppenbarligen är den störste ömfotingen.
    De missar att tom deras idol Markus faktiskt ägnar sig åt en hel del självironiska inlägg. Här är nog ett av de mer kända exemplen.
    http://www.sporthoj.com/forum/showth...F%BDnnband-0-1
    Även Korvis mfl OT-profiler, bjuder mycket på sig själva.

Så kort och gott, det kan funka ett tag att bara göra sig rolig på andras bekostnad, påtala syftnings- och stavfel mm, t.o.m. till den grad att hela tråden sabbas. Man får ju "gilla" från andra ovänner till TS, och livet leker. Men i längden så vissnar till slut merparten av läsarna på såna ständiga smartass-inlägg.
    Även Racingforumet har stundtals plågats av såna här individer, med hög rapporteringsfrekvens till följd.
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2014-03-08 klockan 15:28.
    Brun utan sol, tändkulesot

16. 2014-03-08, 19:02
    Anledning
    ogillas

Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    Gixxer 750 K8
    Citat Ursprungligen postat av Skrotnisse Visa inlägg
    Direkt kommunikation sköts via PMfunktionen.
    Detta är ett publikt forum.
    apropå pm - dina pm till mig, där du allteftersom börjar stöta mer och mer på mig, fann jag efter hand intressant och faktiskt också frestande. insåg att 'hej, varför inte?' och tänkte till och med osa ang. den där träffen du pm'ade om senast, men av någon anledning finner jag dig numera direkt vulgär, så sluta upp med dina pm till mig. tack.

Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    Gixxer 750 K8
    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    En sak jag tror kan vara nyttigt att reflektera över för den som tycker sig vara bra på att skriva roliga inlagg. Är hur stor andel av inläggen som uppenbarligen är på ngn annan medlems bekostnad.
    I mina ögon kan det vara vara ett storhetstecken att iaf då och då kunna ägna sig åt tex självironi eller självdistanserad humor. Det är ofta här det brister tycker jag. Alltså när copycats ska bygga upp sitt ego i OT-delen så blir det inte kul när självförälskelsen till slut är uppenbar. När den som raljerer över lättkränkta, uppenbarligen är den störste ömfotingen.
    De missar att tom deras idol Markus faktiskt ägnar sig åt en hel del självironiska inlägg. Här är nog ett av de mer kända exemplen.
    http://www.sporthoj.com/forum/showth...F%BDnnband-0-1
    Även Korvis mfl OT-profiler, bjuder mycket på sig själva.

Så kort och gott, det kan funka ett tag att bara göra sig rolig på andras bekostnad, påtala syftnings- och stavfel mm, t.o.m. till den grad att hela tråden sabbas. Man får ju "gilla" från andra ovänner till TS, och livet leker. Men i längden så vissnar till slut merparten av läsarna på såna ständiga smartass-inlägg.
    Även Racingforumet har stundtals plågats av såna här individer, med hög rapporteringsfrekvens till följd.
    se inlägg #35

Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc
    apropå pm - dina pm till mig, där du allteftersom börjar stöta mer och mer på mig, fann jag efter hand intressant och faktiskt också frestande. insåg att 'hej, varför inte?' och tänkte till och med osa ang. den där träffen du pm'ade om senast, men av någon anledning finner jag dig numera direkt vulgär, så sluta upp med dina pm till mig. tack.
    Jag antar att det är ett försök till skämt, eftersom jag inte har sänt några PM till dig.
    Annars är det något skumt på gång.

Ölhävaren Doohs avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Hoj
    Inte längre...
    Sporthoj Fjollhoj.se om ett par år? Att man kan störa sig så pass över saker som skrivs på ett forum och av människor man till största del inte känner personligen, det fattar inte jag (eller min avlidne farmor för den delen). Jag menar, över bagateller som att någon inte håller med om ditten eller datten i någon jävla pajastråd man skapat. Huda till er lite, eller huda lite (smeka gurka för er som inte hajjar), vilket som. Alltså, ta inte allt så allvarligt. Man kan ju undra hur vissa klarar sig utanför ytterdörren... Fattar inte ens att jag tog mig tid att skriva ner det här blajjet.
    ----

Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    70-kort
    Citat Ursprungligen postat av Dooh Visa inlägg
    Fattar inte ens att jag tog mig tid att skriva ner det här blajjet.
    Inte jag heller faktiskt.

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Citat Ursprungligen postat av Dooh Visa inlägg
    Sporthoj Fjollhoj.se om ett par år? Att man kan störa sig så pass över saker som skrivs på ett forum och av människor man till största del inte känner personligen, det fattar inte jag (eller min avlidne farmor för den delen). Jag menar, över bagateller som att någon inte håller med om ditten eller datten i någon jävla pajastråd man skapat. Huda till er lite, eller huda lite (smeka gurka för er som inte hajjar), vilket som. Alltså, ta inte allt så allvarligt. Man kan ju undra hur vissa klarar sig utanför ytterdörren... Fattar inte ens att jag tog mig tid att skriva ner det här blajjet.
    Sen när blev man en fjolla för att man inte alltid undantagslöst beter sig som ett efterblivet grottmongo i alla situationer?
    För att det är jävulskt manligt att vara dum i huvet?
    Intelligens och mental skärpa är dom manligaste egenskaperna jag kan tänka mig, med dom Äger man fanimej dummare män på alla plan. Sen kan idioterna bjäbba hur mycket dom vill. Det är bara roligt. Och ja, jag är ett grottmongo från bonnvischan. Men jag önskar att jag vore lite över medelbegåvning.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Som ett kort svar. NEJ......Det är inte rationellt. Motorerna i dagens fordon håller generellt sett rätt många mil om dom bara tas omhand. (Undantaget när det fin [...]

Steffo_b
Vill du annonsera ovan? Klicka här