Bra sidor att leta IT-jobb, lägga upp CV?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Vilka bra sidor finns det för att leta jobb samt ha sitt CV på för att bli hittad av rekryterare?
Har konto på Linked, Monster men det måste finnas fler seriösa bra aktörer.

Vad har ni för tips?
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Han skrev ju faktiskt: "seriösa bra aktörer"
Arbetsförmedlingen tillhandahåller bara sidan. Du pratar direkt med rekryteraren / företaget om du är intresserad. Hade arbetsförmedlingen varit inblandad så hade jag inte nämt det
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nog för att jag aldrig använt något annat än kontakter för mina jobb.. men för att söka jobb själv så tycker jag att csjobb.idg.se brukar ha det mesta när det gäller IT-jobb.
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Inga andra tips på bra rekryterare som kan ha mitt CV i åtanke när de letar kandidater?
Har kontakt med Wise sedan tidigare och de hör av sig när det är något jobb de tror skulle passa mig.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har mitt cv på monster och får väl 3-4 cold calls i månaden pga det. Sharp har hängivna rekryterare med. Ework kan vara värt att kolla upp med. Vill du ha fast jobb eller vara konsult? Och vad inom it är du intresserad av?

Bra ställe att bo på btw. ;)
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Jag har mitt cv på monster och får väl 3-4 cold calls i månaden pga det. Sharp har hängivna rekryterare med. Ework kan vara värt att kolla upp med. Vill du ha fast jobb eller vara konsult? Och vad inom it är du intresserad av?

Bra ställe att bo på btw. ;)

Tack för tipsen. Ework kände jag inte till så de ska jag kontakta.
Nä är mest intresserad av att serva egna företaget och inte externa kunder. Så inte konsult.
Är ingen kodknackare och vill inte bli heller.

Drift av intern miljö och infrastruktur, gärna något åt team leader hållet eller någon form av grupp eller ledaransvar. Är ju gammal i gamet så jag kanske har något vettigt att lära ut hoppas jag :D
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Det är allt vanligare idag att man går via rekryteringsfirmor, och de i sin tur brukar vara kombinerade med konsultuthyrning/mäklare, så du bör inte skippa konsultbolagen.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
TS, tänk också på att konsult inte alltid är "konsult". Det är något du får ta reda på vid en eventuell intervju.
Jag vill inte heller vara "konsult", dvs flänga runt på kortare uppdrag, utan jag vill ha en fast arbetsplats att gå till.

Men jag är ändå konsult på pappret, men sitter heltid på långa uppdrag. Har suttit på mitt nuvarande i mer än 2½ år nu och tillhör driftsavdelningen här precis som vemsomhelst.

Sen så vill jag passa på att "varna" för att sitta på driften hos sourcingbolag.
Alltså, där du sitter på en driftavdelning och sköter driften åt en eller flera kunder som outsourcat till ditt bolag.

Du kan hitta nånting som är idiotiskt och tar tid i kundens miljö, t ex något manuellt handhavande. Du kommer på en lösning för att automatisera och förbättra det. Men där kan du hamna i en sits där det handlar om hurvida kunden vill betala för det eller ej. Vill de inte det så "får" du inte implementera lösningen utan får glatt fortsätta köra det kassa sättet.

Eftersom din arbetsgivare får betalt för tid ni lägger ner så finns det ingen egentlig anledning att automatisera saker, mindre nedlagd tid blir mindre pengar in i kassan, vilket leder till att man som drifttekniker kan få sitta där och göra rent skitgöra bara för att det genererar en inkomst.

I det läget kan det vara bättre och mer stimulerande att som konsult sitta ute hos en kund då det blir mer som att drifta sin "egna" miljö.
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
De som betalar i konsultsammanhang använder sig bara av rekryteringsfirmor = du kan inte söka tjänsten som privatperson eller i roll som juridisk person.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top