Börja med dragracing Mc

MadFred

Medlem
Gick med
31 Mar 2011
Ort
Katrineholm
Hoj
Suzuki GSX/EF-R Dragbike
Hej Biker friends..
Sitter här o planerar framtiden och har alltid varit väldigt intresserad av dragracing och har varit på många tävlingar, byggde mig en Nova -65 med 500hk och 721nm + gas.. tyvärr kom jag aldrig till start.. Men hu har planerna dykt upp igen.. Just nu studerar jag till ingengör, inriktnigen kommer nog bli elektronik.. Så ekonomin med familj o allt är väl inte överbra.. så planerna ligger en fram i tiden.. Har börjat sånderat terrängen lite bland projekt, har kommit fram till att bygga från skratch blir dyrast.. så det kanske jag gör vid ett senare tillfälle.. Jag är inte intreserad av att köpa en t.ex ninja o köra i streetbike inte min grej, gillar nakna cyklar och classic.. typ Kawasaki KZ1000, Suzuki GSX 1100 (har sålt min, den var ändå för fin för o kapa i) engelsmän o HD är också fränt o funkar.. Inga planer på att bli prostock mästare :banana, tider runt/under 10.50 1/4 skulle vara oki att börja med..
Finns det några bra sidor att läsa?
Sidor som jag har koll på är:
Nitroz
Racingjunk
Ebay, men tycker det är mycket dåligt med dragbikes där (1-5st??), söker jag rätt??
mvh
MadFred:tummenupp:tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
En Bandit körde jag med 2" mod och sänkt fram och bak (original hjulbas) till 6.70 på 201 meter vilket motsvarar ca 10.45 på 1/4. Ser att de ligger på ca 25k på Blocket. En 100 mm förlängd sving tar ca 0,2 sek på 60-fötterna - din lokale alu-meister fixar det.
 

MadFred

Medlem
Gick med
31 Mar 2011
Ort
Katrineholm
Hoj
Suzuki GSX/EF-R Dragbike
tackar för svar.. en bra idé , men inte riktigt vad jag tänkt mig.. Mer en präglad dragracinghoj.
Skulle kunna tänka mig kz1000 gsx1100 (och andra japsare) å då menar jag 77-84 typ.. Andra ex är trajor och hd´s.. ex. bild
http://www.psychobike.com/forums/at...99663-kz-1000-dragbike-img-20110225-00026.jpg
Än så länge finns inte ekonomin att köpa racehoj, sonderar mest terräng vad som finns, och vad som krävs i pengar..
mvh
Fredrik
 

Fastxjr

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2011
Ort
Fetsund Norge
Hoj
Yamaha XJR 1314
tackar för svar.. en bra idé , men inte riktigt vad jag tänkt mig.. Mer en präglad dragracinghoj.
Skulle kunna tänka mig kz1000 gsx1100 (och andra japsare) å då menar jag 77-84 typ.. Andra ex är trajor och hd´s.. ex. bild
http://www.psychobike.com/forums/at...99663-kz-1000-dragbike-img-20110225-00026.jpg
Än så länge finns inte ekonomin att köpa racehoj, sonderar mest terräng vad som finns, och vad som krävs i pengar..
mvh
Fredrik

Ligger 2 stk classic dragbikes på nitroz. Gsx 1570 og Z 1200
 

MadFred

Medlem
Gick med
31 Mar 2011
Ort
Katrineholm
Hoj
Suzuki GSX/EF-R Dragbike
Ligger 2 stk classic dragbikes på nitroz. Gsx 1570 og Z 1200

helt rätt ute.. GSX´n hade definitivt varit aktuell om det var dags för köp nu..
Men får bli senare, men gillar att ha någonting att se fram emot.. Och så kan man kombinera mcåkning och familj, frun är också intresserad av dragracing, och hoppas att lillgrabben kommer att tycka det är kul.. Att glida omkring på HD´n på öppna vägar är sjukt speciellt, men inget man gör med familjen.. men kommer aldrig att sälja HD´n ..
Mvh
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Du verkar ha pejl på vad du vill ha för hoj, hade jag varit dig så hade jag satsat på en Z1000/900 eller nån GS. Främst för att de är lätt skruvade och där finns enorma mängder delar till riktigt bra priser. Ex: Jag köpte en big bore sats till min 900 på ebay, pyntade ca 5500 kr för 1393cc cylinder med kolvar. = Roligare än så blir det inte :D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top