Fördelen med att vara 40+

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Fördelen att vara 40+ och på väg mot 50,60,70 och 80 är:

1) Kidnappare är inte särskilt intresserade av dig.

2) I en gisslan-situation är du troligtvis en av de första som blir släppt.

3) Ingen förväntar att du springer - nånstans- överhuvudtaget.

4) Folk som ringer kl.09 på morgonen, kan gott få fråga: " Väckte jag dig?"

5) Folk ser inte längre på dig som en hypokondriker.

6) Du har inte mer att lära dig på det hårda sättet.

7) Något av de sakerna du köper nu, håller resten av livet.

8) Du kan klara dig utan sex, men inte utan dina glasögon.

9) Du ser inte längre en fartbegränsning som en begränsning.

10) Du har slutat med att hålla magen inne, oavsett vem som går förbi.

11) Dina hemligheter, som du delar med vänner, stannar kvar hos dom. För dom kan inte komma ihåg dom.

12) Antalet nya hjärnceller du får, är äntligen nere på en nivå som du kan hantera.

:arsele
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
De ända posetiva är väl att du iaf inte är ännu äldre och att du säkert har några år med fungerande prostata
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
En annan positiv sak är att man inte har lika långt kvar tills eländet är över också ;)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Om åtta månader är jag där, fan vad jag längtar.... :rolleyes:
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Är magen så stor/överhängande i punkt tio att punkt sex är lätt att uppfylla? :rolleyes: :D
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Äh... vaffan är det där för trams.!? Gäller det gubbstruttar eller?? :tomten


Har man inga stålar finns det inte en kidnappare som vill ha dig oavsett om du är 20 och har lökar som räcker ända till månen. :rolleyes:

Hastighetsbegränsningar är till för att överskridas. Nåde den jävel som kör i 50 och stoppar upp trafiken när man ska fram och förbi.

Vaddå... väljer någon att sitta still bara för den fyllt 40.??

Magen. Behöver inte hållas in. Den stannar på rätt sida byxlinningen. :tungan

Hemligheter har man så många att man kan skriva en bok och bli rik på kuppen.

Sex is the shit. Vem fan bryr som sig om vad som står på syltburken.!?

40 + är härligt. Man ska se till att göra saker i livet. Fylla på minnesbanken med roliga, spännande, farliga och galna saker.

Då behöver man aldrig få nojja. Lev. Och var stolt över att du blir äldre.

Tjing!! :tummenupp :wiggle
//M
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Även om det känns en smula pretentiöst så skulle jag vilja ta tillfället att citera mig själv från en diskussion jag hade med en yngre kille som hävdade att jag var avundsjuk på hans ungdom.

"Jag har en fet hoj, tjänstebil via ett välbetalt jobb som jag trivs med, en onödigt stor bostad och en trevlig och snygg tjej som inte har några konstiga vanföreställningar och begränsningar gällande när, var och hur det ska knullas.
Så visst kanske det känns bra att vara 20 när man väl är där och inte vet något annat, men jag skulle aldrig vilja gå tillbaka."





(En annan fördel med att bli äldre verkar vara att man inte skäms lika mycket över att vara pretentiös.)
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ni får ju inte gubba ihop i förtid - håll er i form , :D - haha jag är 39 och kan knalla in på Ica och bara nypa Icabruden som är 21 år yngre,löpa 45km med ryggsäck av modell stor,sticka ut i minus 20 och vintercampa med mcen,bli nedragen i en parkbänk av en nykter fotomodell i 17 års åldern en fin sommarkväll och så vidare:rofl, bli utskälld av en jämnårig "kärring" för vildcamping och sedan hångla med hennes dotter och sticka iväg med henne på mcen,bli kallad avför fjortis av läkaren när man har TBE/borrelia osv.

Få systembolagsbruden och kolla leg av en och sedan stamma och när leget åkt fram anklagat mig för fuskleg:rofl - best ever

Gubbfasoner får ni hålla för er själva:D
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ni får ju inte gubba ihop i förtid - håll er i form , :D - haha jag är 39 och kan knalla in på Ica och bara nypa Icabruden som är 21 år yngre,löpa 45km med ryggsäck av modell stor,sticka ut i minus 20 och vintercampa med mcen,bli nedragen i en parkbänk av en nykter fotomodell i 17 års åldern en fin sommarkväll och så vidare:rofl, bli utskälld av en jämnårig "kärring" för vildcamping och sedan hångla med hennes dotter och sticka iväg med henne på mcen,bli kallad avför fjortis av läkaren när man har TBE/borrelia osv.

Få systembolagsbruden och kolla leg av en och sedan stamma och när leget åkt fram anklagat mig för fuskleg:rofl - best ever

Gubbfasoner får ni hålla för er själva:D


Håller med, har lite större marginal till 40 (lite iaf), och har inga planer på att BEHÖVA hålla in magen när någon går förbi. Oavsett vem det är.

Frysa kan du få göra själv däremot, fifan!
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Håller med, har lite större marginal till 40 (lite iaf), och har inga planer på att BEHÖVA hålla in magen när någon går förbi. Oavsett vem det är.

Frysa kan du få göra själv däremot, fifan!

Haha:tummenupp - ja men iaf - det är bara folk som deppar ihop och skrynklar ihop som blir gubbar...vid 40.

Jag lär ju jogga förbi mina polare i motionspåret med en 25 årig fotomodell när jag är typ 50:3freak
Dom hatar/alltid hatat mig :rofl

40 är no probs:)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ni får ju inte gubba ihop i förtid - håll er i form , :D - haha jag är 39 och kan knalla in på Ica och bara nypa Icabruden som är 21 år yngre,löpa 45km med ryggsäck av modell stor,sticka ut i minus 20 och vintercampa med mcen,bli nedragen i en parkbänk av en nykter fotomodell i 17 års åldern en fin sommarkväll och så vidare:rofl, bli utskälld av en jämnårig "kärring" för vildcamping och sedan hångla med hennes dotter och sticka iväg med henne på mcen,bli kallad avför fjortis av läkaren när man har TBE/borrelia osv.

Få systembolagsbruden och kolla leg av en och sedan stamma och när leget åkt fram anklagat mig för fuskleg:rofl - best ever

Gubbfasoner får ni hålla för er själva:D

Gubbsjuk mycket?
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jag är 41! Började köra bana förra året, tar licens i april och kör mina första race i sommar! Kan inte bli bättre! :hihi
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Ni får ju inte gubba ihop i förtid - håll er i form , :D - haha jag är 39 och kan knalla in på Ica och bara nypa Icabruden som är 21 år yngre,löpa 45km med ryggsäck av modell stor,sticka ut i minus 20 och vintercampa med mcen,bli nedragen i en parkbänk av en nykter fotomodell i 17 års åldern en fin sommarkväll och så vidare:rofl, bli utskälld av en jämnårig "kärring" för vildcamping och sedan hångla med hennes dotter och sticka iväg med henne på mcen,bli kallad avför fjortis av läkaren när man har TBE/borrelia osv.

Få systembolagsbruden och kolla leg av en och sedan stamma och när leget åkt fram anklagat mig för fuskleg:rofl - best ever

Gubbfasoner får ni hålla för er själva:D

Mytomanin kom med åldern naturligtvis! :yoparty

Själv ligger jag med vem som helst genom att peka på dom och säga - "Du där, tillfredsställ mig. Nu! (eller senare)". Funkar varje gång.

Inte nog med min fantastiskhet, jag har ärvt SJUUUKA mängder pengar från avlidna släktingar via internet också. Släktingar jag inte ens visste fanns!

Ja herregud så bra det är att vara medelålders. :tummenupp
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Allt är som lite mindre stressigt nu efter 40. Man hetsar liksom inte upp sig över småsaker. Ganska soft faktiskt. Sen måste jag göra någonting rätt då jag har rätt många avsevärt yngre i min bekantskapskrets. Funkar nog lite som en sorts reservfarsa med råd och så. Det håller mig ung i sinnet tror jag.

Det enda negativa jag kommer på är att karriärmässigt så är man lite "mittimellan" vid 40. Man har lite för långt kvar till pension för att bara borra ner skallen och jobba av tiden på ett jobb man inte trivs med, men känner sig samtidigt lite för gammal för att starta en ny karriär.. :rolleyes:
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Bra..... För den som möjligen missade ironin med "listan" kan jag trösta med att den fanns där.

Visdom kommer också med åldern, känner mig just nu i peak inom det området. Fast det där med magen börjar stämma lite nu när vinterspäcket har lagt sig till rätta. Men va fan, det är ju ~4 mån att komma i rätt form till Maran.... Dä e lugnt.....
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jag ser fram emot det, får 5 extra semesterdagar å nu när man ändå bara har nga år kvar så...till man fyller 40 alltså
Får hoppas att jag då slipper visa leg på systemet som man får nu:crash

Försäkringar blir billigare :va (nu var min hoj "tjejförsäkrad" men för er män..)

Haft motgångar men det ingår i livet och ger en erfarenhet men även framgång och skördar nu frukterna av hårt arbete, livet är härligt:)

Att jag blir äldre gör inget men pappa blir äldre för varje år och det skrämmer mig , tanken att förlora nära å kära, tack å lov är han fortfarande pigg :)
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Mytomanin kom med åldern naturligtvis! :yoparty

Själv ligger jag med vem som helst genom att peka på dom och säga - "Du där, tillfredsställ mig. Nu! (eller senare)". Funkar varje gång.

Inte nog med min fantastiskhet, jag har ärvt SJUUUKA mängder pengar från avlidna släktingar via internet också. Släktingar jag inte ens visste fanns!

Ja herregud så bra det är att vara medelålders. :tummenupp

Näe - mytoman:rolleyes: - vi lever alla olika liv.
Vissa anser att andra är mytomaner men dom kanske har det tråkigt,får skabbiga kex och så:rofl

Seså kämpa på:krama
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top