B King TURBO Carbon Edition

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det finns ingen effektiv oktanhöjare, utan att röra på bestyckningen, att köpa på en "mack". Ca 10% inblandning av toulen ger snarlikt 98 oktan. Enklast är att bestycka hojen för E85 och höja laddtrycket lite till.
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Det finns ingen effektiv oktanhöjare, utan att röra på bestyckningen, att köpa på en "mack". Ca 10% inblandning av toulen ger snarlikt 98 oktan. Enklast är att bestycka hojen för E85 och höja laddtrycket lite till.

Så teoretiskt sett så har jag bänkat hojen på 95 oktan, var så min tanke gick :tungan
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Skruvjävelen

Efter ett jävla vickande fram och till bakas så fick vi loss den avdragna skruven till startmotorn, en mm framåt, vicka, ytterligare en mm frammåt vicka ........:näsblod:3freak:brynad
Men till slut så van vi, grymt stort tack för hjälpen Mats Örnberg, du är en klippa :Bugar:Bugar:Bugar

skruvjävel.jpg

Sen hade jag lyckats dra den en vakuumslang så den inte gick på tomgång när jag fick ihop allt för provstartning, men startmotorn var det en jävla snurr i efter lagerbyten :)

Hittade den lösa slangen på morgonen innan jobbet, så nu går den som den ska igen :tuttar:tummenupp

Har även kopplat om lite till Herijävlarvaddetgårknappen så att laddet ska komma lite tidigare och lättare att ställa in det, får se hur lätt det är att ratta på den vid färd, men den ska ju bara ställas in rätt en gång :tummenupp

herijävlar ratt.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Ska ta tag i kylningen på hojen med, upptäckte ju att kylfläkten inte hade gått alls förra sommaren, trots det så har den bara gått upp i temp vid långa stopp vid fler trafikljus på rad när det har varit riktigt varmt ute....
Nu blir det ett externt system som är ställbart, för jag tror det blev något knas i databoxen när vi ställde om så inte FI lampan skulle lysa pga att den ena fläkten är borttagen, blir nog kanon det här :tummenupp:rock

fläktkontroll.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
På lördag blir det Test & Tune på Lunda flygfält mellan ca 12.00-16.00 kan ej vara med i stegen för jag måste åka och jobba på kvällen.....
Mer info på www.landracing.se
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Blev en 19e plats på Test & Tune på Lunda av ca 80 deltagare, hade gått att få en bättre tid om man bara kunde lära sig starta bättre, men kul var det :)

Bara 6st som åkte fortare i sluthastighet :)

Tider Lunda.JPG
 
Last edited:

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Är tabellen eller jag kocko, eller hur kan snubben som hade sluthastighet på 142km/h komma i mål snabbare än någon med 241km/h sluthastighet? Måste ha gått alldeles åt helvete fort upp till 142 vad jag förstår? haha
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
hur kan snubben som hade sluthastighet på 142km/h komma i mål snabbare än någon med 241km/h sluthastighet?

Om du kikar på 201-meters hastigheten ser du att vissa har har för mycket pulver så att den opreppade banan blir halkig på slutet.

Ungefär som det här, fast här plågar jag inte motorn med lustgas de sista 200 metrarna. dragsl45.jpg
 

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Jo, jag tänkte själv, hur svårt kan det vara? 402 m rakt fram men det är en konst att få till starten (utan att bränna kopplingen..)!!:crash

Blev en 19e plats på Test & Tune på Lunda av ca 80 deltagare, hade gått att få en bättre tid om man bara kunde lära sig starta bättre, men kul var det :)
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Fråga bara: vad är det för gänga på original bultarna man drar toppen med?
M10 är det väl, men är det "vanlig" grov gänga eller finare?
Tänkte köpa 4 st, 18cm långa insexbultar och kapa huvudet på dessa, och använda dem som styrningar när man monterar cylindern på Hayabusan.

Har hört att detta kan vara bökigt annars...eller?
Originalbultarna kostar 180 kr/styck
 
Last edited:

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Vill tacka alla som har följt min tråd här och hjälp till vid behov, är tvungen att meddela att Kingen är död....
En vecka efter midsommar då gick jag på skalle med hojen och vet inte riktigt vem av oss dom klarade sig bäst, hojen är iallefall inlöst av försäkringsbolaget och jag är på väg tillbaka efter en lång å tråkig sommar med två gipsade armar och ett ben...
Brutet lillfinger vänster hand på två ställen, bruten handled höger arm, krossat ben lilltån, två brutna tår, en spricka i en tå, ända tå som klarade sig var stortån....
Men bara en vecka kvar med gips på foten sedan är det bara börja träna på att gå igen efter ca 9 veckor....
Kommer inte svara på en massa frågor då jag lämnat detta bakom mig.....
Har köpt mig en ny Kawasaki Z1000 som jag hoppas hinna åka något med innan snön kommer!
Kör snyggt där ute och åter igen stort tack för allt stöd och support jag har fått här på forumet ��
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Vill tacka alla som har följt min tråd här och hjälp till vid behov, är tvungen att meddela att Kingen är död....
En vecka efter midsommar då gick jag på skalle med hojen och vet inte riktigt vem av oss dom klarade sig bäst, hojen är iallefall inlöst av försäkringsbolaget och jag är på väg tillbaka efter en lång å tråkig sommar med två gipsade armar och ett ben...
Brutet lillfinger vänster hand på två ställen, bruten handled höger arm, krossat ben lilltån, två brutna tår, en spricka i en tå, ända tå som klarade sig var stortån....
Men bara en vecka kvar med gips på foten sedan är det bara börja träna på att gå igen efter ca 9 veckor....
Kommer inte svara på en massa frågor då jag lämnat detta bakom mig.....
Har köpt mig en ny Kawasaki Z1000 som jag hoppas hinna åka något med innan snön kommer!
Kör snyggt där ute och åter igen stort tack för allt stöd och support jag har fått här på forumet ��

Usch vad tråkigt att höra! Lycka till med rehabiliteringen och träningen för att komma tillbaka.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Aj fan vilket oflax hoppas du inte får några m,e,n. Synd att inte hojar kan läka ihop också:(

Krya--
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top