BoTT 2014

PT

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RC8 R
Då var det dags att sätta igång snacket inför 2014 års säsong! Verkar som vi kommer att få en rejäl tillökning i antal deltagare i år och få chansen att tävla på ett gäng otroliga banor i fyra olika länder.
Vem blir inte taggad av det? :yoparty

Ryktet går att det kommer att bli (som de inbitna duccatisterna själva kallar det) en pannkaks-serie då många har gått och skaffat sig 1199 Panigale tills i år. Kommer dessa att ha en fördel mot RC8'or och gamla Duccar? Det skall bli intressant att se och uppleva.

Första sammandrabbning blir på Most i Tjeckien!

/Peter
#63 BoTT

Kalender: www.nordicbott.net
 

Falappa926

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Ort
skogen
Hoj
Ducati 851 S -91
Jag håller på seriens enda 888 ändå, det får inte vara för enkelt...
Har ju gått att köra ganska fort med den har jag hört ryktas

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
1199 Är jag inte bekymrad över de kör inte på samma nivå som mig, jag är mer bekymrad över KTM Gubbarna som kör med lite värre mönstrade däck till i år...1798470_214188698787114_768856906_n.jpg
 

Arna

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Gävle
Hoj
Ducati 1199 Panigale, Ducati 748 R, KTM 660 Motard
Om det finns intresse för samåkning till Most så kan jag låna/hyra mina Classic kompisars racingbuss dom vi hade på Svista. Om vi blir sex pers så räknar jag med en kostnad på 4000-5000:- per pers för resa, transport och boende i bussen.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Om det finns intresse för samåkning till Most så kan jag låna/hyra mina Classic kompisars racingbuss dom vi hade på Svista. Om vi blir sex pers så räknar jag med en kostnad på 4000-5000:- per pers för resa, transport och boende i bussen.

Det låter väldigt intressant Arna du bor ju också närmast mig av BoTT gänget också.
 

Henrik08

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Ort
Hong Kong
Hoj
Duc Pantah-82, Duc 888-94, Apa/KTM, ZX10-09
Jag håller på seriens enda 888 ändå, det får inte vara för enkelt...
Har ju gått att köra ganska fort med den har jag hört ryktas

Tack, det värmer!
Men 888:an är ingen dålig cykel och på min nivå är det ingen materialsport

Henrik
 

PT

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RC8 R
Jag är också intresserad av samåkning till Tjeckien. Någon på västkusten som är intresserad?
 

Arna

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Gävle
Hoj
Ducati 1199 Panigale, Ducati 748 R, KTM 660 Motard
Det går ju att hämta upp på några ställen på vägen ned bara det inte blir för många ställen och omvägar. Samma pris dock.
 

Falappa926

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Ort
skogen
Hoj
Ducati 851 S -91
Tack, det värmer!
Men 888:an är ingen dålig cykel och på min nivå är det ingen materialsport

Henrik

Sista hojen de byggde som var riktigt ball, väntar fortfarande på en värdig uppföljare till den B-) du och din 888 är ju lika snabb/snabbare än en hel del modernare hojar i serien om jag inte minns fel.

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Jag är sjukt taggad! Kul också med före detta BoTT-champs som återkommer till serien. Kommer bli giganternas kamp i år, på alla nivåer! Även nytt blod som kommer in, inte bara från Sverige!

Se till att inte missa några nyheter kring serien, är du själv intresserad av att köra eller vill vara med i nyhetsflödet så skicka gärna ett mail till mig!
alex@alexlind.com
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag är sjukt taggad! Kul också med före detta BoTT-champs som återkommer till serien. Kommer bli giganternas kamp i år, på alla nivåer! Även nytt blod som kommer in, inte bara från Sverige!

vem, Vem, VEM?????
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
En skåning, sen har vi en Dansk (icke tidigare mästare, men fd bottare)
En ny stark profil som kört Pro SBK, en fd VM-mek, en ex testförare för Foggy Petronas (inte säkert hur många race han kör dock).
En herre som gjorde jäkligt bra ifrån sig på Knudan ifjol på en Panigale, körde ej i BoTT utan i annat race.
En till dansk, ny för bott, en till Norrman, ny för bott, och en ny Holländare, bosatt i Norge.

Dom jag har från skallen, sen är det lite lösa trådar från diverse förare som visat intressen.
Även en till kille som kört PRO, Backman!

Blir klart stort fält med spridda erfarenheter och fartresurser, det som personifierar bott och gör det skoj!

Vi väntar fortfarande på dig MoZz :tungan:)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
En skåning, sen har vi en Dansk (icke tidigare mästare, men fd bottare)
En ny stark profil som kört Pro SBK, en fd VM-mek, en ex testförare för Foggy Petronas (inte säkert hur många race han kör dock).
En herre som gjorde jäkligt bra ifrån sig på Knudan ifjol på en Panigale, körde ej i BoTT utan i annat race.
En till dansk, ny för bott, en till Norrman, ny för bott, och en ny Holländare, bosatt i Norge.

Dom jag har från skallen, sen är det lite lösa trådar från diverse förare som visat intressen.
Även en till kille som kört PRO, Backman!

Blir klart stort fält med spridda erfarenheter och fartresurser, det som personifierar bott och gör det skoj!

Vi väntar fortfarande på dig MoZz :tungan:)

Namn, jag vill ha namn!!!!

Och BoTT... Det kör man väl när man är gammal???:tungan:)
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Namn, jag vill ha namn!!!!

Och BoTT... Det kör man väl när man är gammal???:tungan:)

Som General och högst ansvarig vore det tjänstefel att gola ;)
Finns säkert dom som vill göra ett eget uttalande.

Haha, ja, ack så sant, det är bara oldies som kör BoTT.. Vilka ursäkter har du kvar nu? :banana
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Som General och högst ansvarig vore det tjänstefel att gola ;)
Finns säkert dom som vill göra ett eget uttalande.

Haha, ja, ack så sant, det är bara oldies som kör BoTT.. Vilka ursäkter har du kvar nu? :banana

Tja…

1. STK 600 är en bättre klass om man vill bli något!:)
2. STK 600 är billigare, eller åtminstone mindre dyr.
3. STK 600 kör om SM-poäng
4. STK 600 låter goare
5. STK 600 är inte så klumpiga
6. Jag är för gammal för att lära mig något nytt…..:(
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Jag svarar i dina svar...
Tja…

1. STK 600 är en bättre klass om man vill bli något!:) Ledsen kompis, försent... Du är redan nåt! ;) Har du kollat våra laptimes, finns å bita i.
2. STK 600 är billigare, eller åtminstone mindre dyr. Allt är relativt, jag fick min hoj säkert till bättre pris än motsvarande 600, ska du "bli nåt" så lär det kosta i 600 mää..
3. STK 600 kör om SM-poäng. OK, vad är SM-poäng värt? Vi kör på Most, Assen, Brno, dom har högre poäng ;)
4. STK 600 låter goare, app app app, 600 låter bra, men goare!? Här säger jag pass.
5. STK 600 är inte så klumpiga, har du kört en Kåteem? Nä, men du får gärna prova min!
6. Jag är för gammal för att lära mig något nytt…..:( Haha, gammal på pappret, men barn i sinnet! Ses kanske 2015 :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top