S unplugged

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men du gör ju det. Jobbigt att erkänna verkar det som.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Jahadu. Jaja, vi säger väl det då. Om det gör dig gladare. Verkar väl mest lite onödigt att erkänna något man inte står för men jaja... :rolleyes:

Däremot kom jag på en sak till som jag inte gillar med SD! Det här med att man, om man tidigare uttryckt sig SD-kritiskt, inte får ta SD i "försvar" när sossarna beter sig politiskt ovärdigt, för då ska man be om ursäkt som den kappvändare man tydligen är... Antingen är du med oss, eller så är du mot oss. Typ så :D

Det finns en hel del saker jag inte gillar med SD. En del av det handlar om den politik de för, och en del handlar om helt andra saker. Men jag har inga problem att medge att en en del av deras idéer är vettiga. Det har jag å andra sidan aldrig haft, jag har aldrig gått åt rakt motsatt håll bara för att SD propagerat för en viss sak. SD har till exempel alltid förespråkat minskad invandring och fungerande integration, jag har aldrig tyckt något annat och jag har heller inte kritiserat SD för det. Men det har väl inte med SD som parti att göra? De har väl inte patent på den idén? :va Förstår inte riktigt hur det innebär att jag "För SDs politik" när jag ger uttryck för mina egna politiska tankar och åsikter... Är det förbjudet att tycka att SD har rätt i vissa frågor om man inte röstar på dem? :va

Däremot har jag absolut uttryckt mig SD-kritiskt i fråga om vissa saker, och i fråga om en del saker ställer jag mig fortfarande kritisk. Bland annat i fråga om partiets hantering av vissa partimedlemmar, deras inställning till EU och så vidare. Sen har deras generella kampanjton aldrig tilltalat mig, de har i vissa fall uttryckt sig klumpigt eller aggressivt på ett sätt som gjort att jag inte känt för att lägga min röst på dem. Personliga preferenser helt enkelt. Tidigare har jag kanske gett mer uttryck för mitt missnöje med en del av SDs förehavanden, något som jag inte känner ett lika stort behov av längre. Är det det jag ska be om ursäkt för, att jag inte hackar på dem på samma sätt som förr? :va :hihi Det kan väl dels ha att göra med att de förändrats som parti, det kan jag absolut medge, men också för att jag helt enkelt inte orkar längre :hihi Men nu senast hörde jag att de inte längre propagerar för EU-utträde, vilket ju är bra för dem. Då blir det kanske plötsligt bättre i mångas ögon vilket kan gynna dem i nästa val. Gör de lite fler förändringar kanske till och med jag kan tänka mig att rösta på dem. Men vi är inte där riktigt än.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jahadu. Jaja, vi säger väl det då. Om det gör dig gladare. Verkar väl mest lite onödigt att erkänna något man inte står för men jaja... :rolleyes:

Däremot kom jag på en sak till som jag inte gillar med SD! Det här med att man, om man tidigare uttryckt sig SD-kritiskt, inte får ta SD i "försvar" när sossarna beter sig politiskt ovärdigt, för då ska man be om ursäkt som den kappvändare man tydligen är... Antingen är du med oss, eller så är du mot oss. Typ så :D

Det finns en hel del saker jag inte gillar med SD. En del av det handlar om den politik de för, och en del handlar om helt andra saker. Men jag har inga problem att medge att en en del av deras idéer är vettiga. Det har jag å andra sidan aldrig haft, jag har aldrig gått åt rakt motsatt håll bara för att SD propagerat för en viss sak. SD har till exempel alltid förespråkat minskad invandring och fungerande integration, jag har aldrig tyckt något annat och jag har heller inte kritiserat SD för det. Men det har väl inte med SD som parti att göra? De har väl inte patent på den idén? :va Förstår inte riktigt hur det innebär att jag "För SDs politik" när jag ger uttryck för mina egna politiska tankar och åsikter... Är det förbjudet att tycka att SD har rätt i vissa frågor om man inte röstar på dem? :va

Däremot har jag absolut uttryckt mig SD-kritiskt i fråga om vissa saker, och i fråga om en del saker ställer jag mig fortfarande kritisk. Bland annat i fråga om partiets hantering av vissa partimedlemmar, deras inställning till EU och så vidare. Sen har deras generella kampanjton aldrig tilltalat mig, de har i vissa fall uttryckt sig klumpigt eller aggressivt på ett sätt som gjort att jag inte känt för att lägga min röst på dem. Personliga preferenser helt enkelt. Tidigare har jag kanske gett mer uttryck för mitt missnöje med en del av SDs förehavanden, något som jag inte känner ett lika stort behov av längre. Är det det jag ska be om ursäkt för, att jag inte hackar på dem på samma sätt som förr? :va :hihi Det kan väl dels ha att göra med att de förändrats som parti, det kan jag absolut medge, men också för att jag helt enkelt inte orkar längre :hihi Men nu senast hörde jag att de inte längre propagerar för EU-utträde, vilket ju är bra för dem. Då blir det kanske plötsligt bättre i mångas ögon vilket kan gynna dem i nästa val. Gör de lite fler förändringar kanske till och med jag kan tänka mig att rösta på dem. Men vi är inte där riktigt än.
Du skriver supermycket men innehåll är lite skralt.


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja vi gör väl det, jobba på med din osäkerhet i dina åsikter så vi andra slipper agera terapeuter

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Jag hör vad du säger och tar det till mig. Du är ju ändå den obestridde experten i de här frågorna...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag hör vad du säger och tar det till mig. Du är ju ändå den obestridde experten i de här frågorna...
Ja, jag är ganska trygg i min politiska hemvist. Önskar dig samma självkänsla när du blir stor.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kränkt sosse flöjtar iväg på en tangent, anklagar Moderaterna för att vara nazister och likställer deras samtal med SD med att önska livet ur honom personligen. Inte nog med det, sympatiserar du med M över huvud taget så önskar du tydligen också livet ur den här tomten helt automatiskt. Det är tydligen samma sak numera, att sympatisera med M och att vilja hänga upp sossar i lyktstolpar :rofl :skrattaåt :D

Kenneth Forsberg flöjtar iväg.jpg

Edit: Kenneth har nu insett att det där kanske inte var så bra, så som en tvättäkta sosse tar han ansvar och ber om ursäkt... Inte. Skyller på facerape och så var det bra med det. :rofl

Kenneth flöjtar vidare.jpg
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
a6017275c38ee1145879aa91d2a7d969.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fast moderaterna förtjänar så klart massor med bajs för detta.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vi har faktiskt vård i världsklass, så det så! Och har vi inte det så är det någon annans fel. Basta.

Sosserier från strandhäll.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
https://www.expressen.se/nyheter/lofven-alliansen-lade-grunden-for-ungdomsranen/

"Men hörru Stefan, vad beror egentligen vågen av ungdomsrån på?"
- Ja du, det är ju oacceptabelt. Men som du vet hade vi ju en alliansregering för sex år sedan, med nedskärningar i välfärden etc. Det håller inte.

Det här är ju ungefär lika dumt som den gången han fladdrade iväg på en LAS-tangent hellre än att bemöta den faktiska frågeställningen :huvet

Löfven: Alliansen lade grunden för ungdomsrånen

Stefan Löfven (S) har några tunga månader bakom sig, med vikande opinionssiffror, spekulationer om hans framtid och en rad motgångar i riksdagen.

Nu slår han tillbaka mot kritikerna och beskriver januariavtalet som en framgång.

Samtidigt kopplar statsministern vågen av ungdomsrån till alliansregeringens skattesänkningar.

– Nu har vi lagt om den politiken, säger han.

Nyligen postade Stefan Löfven ett inlägg i sociala medier, där han klargjorde att han ser fram emot att leda Socialdemokraterna över valet 2020.

När Expressen får en kort pratstund med honom i samband med ett besök i Uppsala berättar statsministern om bakgrunden till beskedet om sin framtid som S-ledare:

– Jag ser en massa spekulationer i media av personer som inte vet vad som händer. Jag vet vad som händer, säger Stefan Löfven.

Bland dem som uttalat om hans framtid finns S-märkta statsvetaren Stig-Björn Ljunggren som strax före jul konstaterade att ”kongressen 2021 kommer allt närmre”. Ljunggren tillade att han ”tror han har för avsikt att kliva av då”.

– Jag vill fortsätta därför att det är så otroligt mycket kvar att göra, säger Stefan Löfven nu.

Du kommer alltså inte att avgå i samband med S-kongressen nästa år?

– Nej, eftersom jag nu sagt att jag står till förfogande. Det är alltid valberedningen som föreslår och kongressen som beslutar, men nu har jag sagt att jag står till förfogande. Så då kanske man kan ta det som fakta då.
Lång rad politiska bekymmer

Stefan Löfven gick vinnande ur den segslitna regeringsbildningen, men har under det år som gått sedan januariavtalet blev verklighet fått allt fler politiska bekymmer:

Sedan Socialdemokraterna ingick januariavtalet med C, L och MP i januari 2019 har partiet rasat i opinionen och ligger nu på historiskt låga nivåer. I flera mätningar har S varit jämnstora eller till och med passerats av Sverigedemokraterna.

Förtroendesiffrorna för Stefan Löfven personligen har också fallit kraftigt. I Expressen/Sifo från i början av februari hamnar han först på femte plats av partiledarna – efter Jonas Sjöstedt, Ebba Busch Thor, Jimmie Åkesson och Ulf Kristersson.

I en mätning från SVT/Novus i januari svarade sex av tio väljare att de anser att den politik som regeringen bedriver utifrån januariavtalet är ganska eller mycket dålig. Endast var tionde väljare anser att politiken är bra. En av flera frågor i januariavtalet som S fått hård kritik för är slopandet av värnskatten som innebar en riktad skattelättnad för höginkomsttagare.

Under hösten formades en majoritet i riksdagen mot regeringens politik, efter att Vänsterpartiet gjort gemensam sak med M, KD och SD. Partierna körde över regeringen när det gällde reformeringen av Arbetsförmedlingen och gick sedan vidare efter nyår och fällde flera av regeringens reformer genom att lägga en extra ändringsbudget. Samtidigt tvingade oppositionen fram extra miljarder till landets kommuner och regioner.

En rad LO-förbund, med Kommunal i spetsen, har börjat mobilisera mot en av januariavtalets mest laddade frågor inför LO-kongressen i juni. Det handlar om förändringarna av arbetsrätten och las. Dessutom pågår en diskussion om de täta banden mellan S och LO till följd av det kraftigt vikande stödet för partiet bland LO-medlemmar.

Stefan Löfven menar dock att utvecklingen är på väg åt rätt håll och att det finns ett brett stöd för regeringens politik.
”Ser inget motstånd mot reformer”

– Vi har vänt riktningen nu i politiken i Sverige och sett till att vi får betydligt mer satsningar på välfärden, säger statsministern.

– Vi ska satsa på välfärden, vi ska fortsätta satsningen på att knäcka gängbrottsligheten, vi ska ha ett säkert Sverige, ett tryggt Sverige, ett starkt samhälle. Vi har också ett grönt samhällsbygge framför oss.

Hur ser du på den allt hårdare kritiken mot januariavtalet, och att det alltjämt finns motstånd mot reformer i avtalet?

– Jag ser inget motstånd mot reformer. När vi nu tillskjuter minst 20 miljarder, då blir det mer ändå. Det var det som vi gick till val på. Vi fick in det i avtalet mellan våra fyra partier.

Stefan Löfven fortsätter tala om de delar av regeringens politik som han ser ett starkt stöd för:

– Mer pengar till välfärden, det vill människor ha. Vi sänker skatten för pensionärer, det tycker människor är bra. Vi höjer grundpensionen, vi höjer pensionstillägget – det tycker människor är bra. Vi tillskjuter mer resurser till utbildning och arbetsmarknadspolitik, fler kommer in i arbete – det tycker de flesta är bra. Vi stöder butiker i glesbygd så hela landet har en hygglig service, vi bygger ut bredbanden. Vi inför återigen ett starkare investeringsstöd för nya bostäder, då byggs det bostäder – det tycker också människor är bra.

– Sen finns det också saker som man inte tycker om, men vi har fått en rejäl dos socialdemokratisk politik i det här avtalet och det genomför vi nu.

Under statsministerns besök i Uppsala i veckan ingick ett besök hos polisen där han bland annat skulle diskutera gängkriminaliteten.

Under det senaste halvåret har en stor del av den politiska debatten i Sverige kretsat kring brott och straff, under den senaste veckan har det även fokus hamnat på de allt råare ungdomsrånen.
Stefan Löfven om ungdomsrånen

Stefan Löfven berättar att han följer rapporteringen och beskriver de förnedrande rånen som ett uttryck för ”en fullständig brist på moral”.

– Vi kan aldrig acceptera det här, utan det måste också få ett stopp, säger han.

Samtidigt kopplar han vågen av ungdomsrån till alliansregeringens skattepolitik 2006-2014.

– Under lång tid pågick en politik, under åtta år med den förra borgerliga regeringen, som innebar skattesänkningar och neddragningar i välfärden. Det håller inte. Nu har vi lagt om den politiken, vi ska satsa mer på välfärden, säger Stefan Löfven.

Han pekar bland annat på att fler kommit i arbete och att fler har anställts inom välfärden.

– Det här måste vi fortsätta, det är den riktningen som gäller nu. Vi kan inte återgå till högerpolitik med skattesänkningar och neddragningar, utan det gäller att fortsätta hålla i det här. För det är rätt riktning, det är det polisen säger: Vi behöver ett helt samhälle. Och de ska ha ett helt samhälle bakom sig.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Ett klassiskt fall av Böda Camping-fylla alltså.

Det lustiga är att om hon som politiker uttrycker "Vi borde införa ättestupa för fattiga pensionärer som belastar välfärden" i sin husvagn, och husvagnsgrannen slår henne på käften för det, då är det politiskt motiverat våld.

Om husvagnsgrannen säger samma sak, och hon slår honom på käften för det, då är det bara ett vanligt fyllegräl i en husvagn?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
För mobbarna kommer såklart använda sina egna id fast de kan nyttja sina offers.

Detta, bah:

Dagens barn har gratis tillgång till allt grövre porr. En lösning liknande bank-id skulle kunna minska spridningen till barn & unga drastiskt, skriver Annika Strandhäll, Maria Strömkvist, Carina Ohlsson, Philip Botström (S)

__________


Visste inte var jag skulle göra av det här.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag vet inte hur det här är tänkt att användas, men jag kan inte tänka mig någon bättre sida att anförtro mitt bankID till än sidan som sprider grov porr.

Det är nog ingen risk att dom försöker sno en femhundring på kontot när man anförtror dom...

Precis som dom gamla sidorna som ville att man skulle verifiera åldern med ett kreditkort....
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Solidariska arbetarepartiets överhuvud får löneökning och landar på 180 000kr per månad, mitt under pågående pandemi med över 10 000 dödsoffer.

"Det är viktigt att statsråden har rimliga löner", säger arvodesnämndens ordförande Ove Nilsson.

En nyutexaminerad sjuksköterska tjänar ca 26-28k i månaden och får slita som ett litet djur på grund av den sittande regeringens katastrofhantering av pandemin, och de stackars småföretagarna ute på landsbygden som går i konkurs till höger och vänster av samma anledning får nog knappt ut något alls. Ändå ska överrödingen ha 180 papp i månaden, för hans lön ska ju vara "rimlig". Solidaritet på hög nivå.

 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Och så tvingar han på restriktioner på andra näringsidkare som i värsta fall går i kk.
Själv har han alltså bibehållen och nu tom höjd lön.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top