S unplugged

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Nu tycker jag att vi alla drar vårt strå till stacken och hjälper den gode Värdegrundsvärldsmästaren och tillika übersossen Anders Lindberg att skämmas så mycket det bara går genom att för evigt minnas och sprida den här bilden. Tänk så tacksam han ska bli när folk påminner honom om att han inte bara är en äcklig hycklare utan en ännu äckligare flygare, därigenom får han ju verkligen chansen att skämmas maximalt! För det borde man ju tydligen, om man flyger.
View attachment 449894

Jag har en exakt likadan ryggsäck som henom och skäms därför lite... :rodnar
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Strandhäll, what's up?
Vilken tragedi. Återkommande tema på socialdemokatiska statsråds män, analys någon, bonny?
Ska man tro rykten så har notorisk otrohet med ett annat stadsråd från ena parten resulterat i ett självmord hos andra parten. Har det varit fler sosserespektive som hängt sig? Av samma anledning? Är rosenbad något alternativt paradise hotel, med 'något' mindre ögonsköna deltagare?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ska man tro rykten så har notorisk otrohet med ett annat stadsråd från ena parten resulterat i ett självmord hos andra parten. Har det varit fler sosserespektive som hängt sig? Av samma anledning? Är rosenbad något alternativt paradise hotel, med 'något' mindre ögonsköna deltagare?
Tänkte mest på Anna Lindh och hennes ynkliga krake till "man"

Skickat från min Moto Z2 Play via Tapatalk
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Tänkte mest på Anna Lindh och hennes ynkliga krake till "man"

Skickat från min Moto Z2 Play via Tapatalk

Oj, det måste jag ha missat. Vet om något rykte om att hennes man hade ihop det med en viss Aftonbladetskribent som också råkade var den väninna som var med henne när hon blev knivmördad och därför, enligt vissa knäppgökar/konspirationsteorier, skulle vara den som i själva verket utförde mordet, men det (mordet alltså, inte otroheten) kändes lite väl långsökt. Men var detta den påstådda otroheten eller är det ytterligare något smaskigt som man missat? Give me some dirt! :banana
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag är mest nyfiken på varför Wallström försvann i snabbare takt än Strandhäll, och med samma ursäkt "spendera tid med familjen".

Meddelade alla och försvann SAMMA dag... Snacka om att det ligger en hund begraven.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Oj, det måste jag ha missat. Vet om något rykte om att hennes man hade ihop det med en viss Aftonbladetskribent som också råkade var den väninna som var med henne när hon blev knivmördad och därför, enligt vissa knäppgökar/konspirationsteorier, skulle vara den som i själva verket utförde mordet, men det (mordet alltså, inte otroheten) kändes lite väl långsökt. Men var detta den påstådda otroheten eller är det ytterligare något smaskigt som man missat? Give me some dirt! :banana
Ja han tog ju livet av sig och lämnade deras två små barn ensamma. Inte så smaskigt, bara oerhört tragiskt

Skickat från min Moto Z2 Play via Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
https://www.expressen.se/nyheter/mps-attack-pa-lofven-efter-orden-om-flyktingar/

"Vi behöver ha färre asylsökande. Vi måste ha en långsiktigt hållbar migrationspolitik. De som får ja på sin ansökan ska så snabbt som möjligt komma in i det svenska samhället. De ska snabbare få språkutbildning och kontakt med arbetslivet, sa statsministern enligt Sydsvenskan.

– De som får nej på sin asylansökan måste återvända till sitt hemland. "

Har statsministern gått och blivit Sverigedemokrat eller vad är det frågan om?? Färre flyktingar?? Vad är det för jävla rassenasseprat!? "MITT EUROPA BYGGER INTE MURAR!!" stod karln och skanderade för ett par år sedan. Nu plötsligt ska vi ha färre asylsökande i syfte att bygga upp en långsiktigt hållbar migrationspolitik. Vadå, menar han att det inte skulle vara långsiktigt hållbart att ha det så som han själv sett till att vi haft det de senaste åren? De som hävdat att Sveriges asylpolitik varit ohållbar har han ju själv gått i spetsen för att brännmärka och fulstämpla som nazister... Och nu plötsligt beter fanskapet sig som att han helt ensam äntligen kommit på lösningen på alla Sveriges problem: Färre asylsökande. Det är ju så att man häpnar... Jag finner inga ord för att beskriva den här mannens inkompetens. Han är bara så jävla värdelös raktigenom. Fy fan vilket jävla praktarsel rent ut sagt. Hoppas att ni som röstade fram den här jävla kalleankaregeringen är stolta nu när er store ledare sällar sig till de, enligt honom själv, bruna leden.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
"Statsminister Stefan Löfven (S) har fortsatt förtroende för justitieminister Morgan Johansson. Det meddelar han sedan SD sagt att de tänker väcka misstroende mot Johansson.

– Jag har fullt förtroende för justitieministern, ja, säger han till Studio Ett.

Löfven pekar på att hans regering initierat flera straffskärpningar och skjutit stora resurser till polisen, men säger att problemet med våld och skjutningar kommer att ta tid att lösa.

– Den organiserade brottsligheten kommer inte att vinna. Men det går inte att lösa ett långsiktigt problem kortsiktigt, säger Löfven.

S gruppledare i riksdagen Annelie Karlsson kallar misstroendet ”politiskt spel”.

"Nu skramlar de igen. M och SD verkar på allvar vilja utnyttja mord på barn och oskyldiga för att ta billiga politiska poänger”, skriver hon till TT."

Nej, för mord på barn och oskyldiga behöver man ju inte ta itu med. Det tyder ju inte alls på en ohållbar situation som måste lösas, justitieministern bör ju inte alls hållas ansvarig för den katastrof han och hans anhang ställt till med. Att avkräva ansvar när barn och oskyldiga mördas på öppen gata handlar ju inte alls om att man egentligen bryr sig om landet och dess befolkning, det handlar bara om att "plocka billiga politiska poäng"... Alltså... Jag finner nästan för att beskriva hur otroligt korkat det där uttalandet är. S sjunker om möjligt ännu djupare och når samtidigt nya dessförinnan oanade höjder. Tack och godnatt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/e8Rp6g/historisk-matning-nu-ar-sd-storst-i-sverige

Sossarnas taktik när det kommer till att möta SD har alltid varit densamma: Stänga ute, ignorera, inte samtala med, brunstämpla samt att aldrig under några som helst omständigheter lyfta eller hantera problem som riskerar att "ge SD rätt". Nu ser vi hur effektiv den taktiken är: Inte alls.

De där "nazisterna i kostym" (dvs Sverigedemokrater) som S inte vill ha i regeringen, de är nu största parti och det har vi S att tacka för. Det är er fullkomliga inkompetens och ert fullständiga misslyckande som lett till att SD vuxit sig såhär stora. Om ni hade tagit tag i problemen istället för att smeta "Alarmist" i pannan på alla som försökt peka på den synnerligen tydliga trenden så hade det kanske inte blivit såhär. Hade ni agerat och tagit ansvar hade folk inte känt sig tvingade att rösta på SD. Men det gjorde ni inte, och gör fortfarande inte. Löfven har till exempel fortfarande fullt förtroende för Morgan Johansson, trots att karln bevisat gång på gång i flera års tid att han är fullkomligt värdelös på sin post. Kan ni inte bara göra landet en tjänst, avgå och dra åt helvete innan det är för sent? Om det inte redan är för sent, så kan det ju också vara. Isåfall kan ni dra ännu mer åt helvete. Tack för absolut ingenting!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
https://www.expressen.se/nyheter/mps-attack-pa-lofven-efter-orden-om-flyktingar/

"Vi behöver ha färre asylsökande. Vi måste ha en långsiktigt hållbar migrationspolitik. De som får ja på sin ansökan ska så snabbt som möjligt komma in i det svenska samhället. De ska snabbare få språkutbildning och kontakt med arbetslivet, sa statsministern enligt Sydsvenskan.

– De som får nej på sin asylansökan måste återvända till sitt hemland. "

Har statsministern gått och blivit Sverigedemokrat eller vad är det frågan om?? Färre flyktingar?? Vad är det för jävla rassenasseprat!? "MITT EUROPA BYGGER INTE MURAR!!" stod karln och skanderade för ett par år sedan. Nu plötsligt ska vi ha färre asylsökande i syfte att bygga upp en långsiktigt hållbar migrationspolitik. Vadå, menar han att det inte skulle vara långsiktigt hållbart att ha det så som han själv sett till att vi haft det de senaste åren? De som hävdat att Sveriges asylpolitik varit ohållbar har han ju själv gått i spetsen för att brännmärka och fulstämpla som nazister... Och nu plötsligt beter fanskapet sig som att han helt ensam äntligen kommit på lösningen på alla Sveriges problem: Färre asylsökande. Det är ju så att man häpnar... Jag finner inga ord för att beskriva den här mannens inkompetens. Han är bara så jävla värdelös raktigenom. Fy fan vilket jävla praktarsel rent ut sagt. Hoppas att ni som röstade fram den här jävla kalleankaregeringen är stolta nu när er store ledare sällar sig till de, enligt honom själv, bruna leden.
Var inte du en av dem som med viss energi argumenterade mot SD för ca 10 år sedan?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Var inte du en av dem som med viss energi argumenterade mot SD för ca 10 år sedan?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Jag är fortfarande inget större fan av SD egentligen, men just när det kommer till SD vs S har jag blivit lite djävulens advokat då jag avskyr sossarnas sätt att hyckla kring SD. Ska man naziststämpla SDs politik kan man inte gärna gå och stjäla den sen utan att först göra avbön och be SD om ursäkt för den orättvisa brunsmetningen. Ett "ni hade rätt, vi hade fel, vi var naiva" vore på sin plats.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Om man ser på väljarrörelserna framgår det med all önskvärd tydlighet att SD inte är så långt från S.


S har för övrigt egentligen varit motståndare till invandring då det hotar arbetstagarna om billigare arbetskraft kommer in. De har dock bara varit inlåsta av MP och V i frågan.

S i Hudiksvall verkar vara en sekt med hedersrelaterade tecken...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag är fortfarande inget större fan av SD egentligen, men just när det kommer till SD vs S har jag blivit lite djävulens advokat då jag avskyr sossarnas sätt att hyckla kring SD. Ska man naziststämpla SDs politik kan man inte gärna gå och stjäla den sen utan att först göra avbön och be SD om ursäkt för den orättvisa brunsmetningen. Ett "ni hade rätt, vi hade fel, vi var naiva" vore på sin plats.
Varför är du inget större fan av SD?

Det vore nog på sin plats med ett "jag hade fel, ursäkta mig" från dig också

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Varför är du inget större fan av SD?

Det vore nog på sin plats med ett "jag hade fel, ursäkta mig" från dig också

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Så även om jag inte gått över till att vara en SD-supporter så får jag inte hacka på sossarna när de hycklar i fråga om SD för då måste jag först be om ursäkt och medge att jag hade fel om SD? Verkar ju lite småkonstigt men ok...

Jag är inte för SD, jag är emot S. När S säger att SD är dumma men samtidigt gör lika dumt själva så kommer jag hacka på S, inte för att SD är mitt parti utan för att jag ogillar hycklare i synnerhet och S i allmänhet. Så även om jag inte själv röstar på SD så kan jag ta SD i försvar när S hycklar och snor deras politik etc. Varför ska jag då be om ursäkt till SD? :va
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så även om jag inte gått över till att vara en SD-supporter så får jag inte hacka på sossarna när de hycklar i fråga om SD för då måste jag först be om ursäkt och medge att jag hade fel om SD? Verkar ju lite småkonstigt men ok...

Jag är inte för SD, jag är emot S. När S säger att SD är dumma men samtidigt gör lika dumt själva så kommer jag hacka på S, inte för att SD är mitt parti utan för att jag ogillar hycklare i synnerhet och S i allmänhet. Så även om jag inte själv röstar på SD så kan jag ta SD i försvar när S hycklar och snor deras politik etc. Varför ska jag då be om ursäkt till SD? :va
Du är ju för SD politik, då kan du be om ursäkt

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du är ju för SD politik, då kan du be om ursäkt

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Är jag? Mig veterligen finns det inget parti vars alla viktiga frågor och prioriteringar överensstämmer med mina egna så det har jag svårt att tro. SD har väl inte patent på att bland annat vilja minska invandringen? Eller måste man gilla SD bara för att man tycker att sossarna för en oansvarig invandringspolitik? Jag medger absolut att SD har och har haft vissa bra poänger, däremot har jag ställt mig ganska tveksam till hur de lägger fram sina idéer ibland och till hur en del av medlemmarna i partiet beter sig. Jag har heller inte varit överens med deras önskan om utträde ur EU och en del annat, så de har inte varit partiet för mig. Det har väl ingenting att göra med att jag beskyller sossarna för att hyckla när de snor SDs politik rakt av och samtidigt beskyller SDs politik för att vara rasistisk? :va
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är jag? Mig veterligen finns det inget parti vars alla viktiga frågor och prioriteringar överensstämmer med mina egna så det har jag svårt att tro. SD har väl inte patent på att bland annat vilja minska invandringen? Eller måste man gilla SD bara för att man tycker att sossarna för en oansvarig invandringspolitik? Jag medger absolut att SD har och har haft vissa bra poänger, däremot har jag ställt mig ganska tveksam till hur de lägger fram sina idéer ibland och till hur en del av medlemmarna i partiet beter sig. Jag har heller inte varit överens med deras önskan om utträde ur EU och en del annat, så de har inte varit partiet för mig. Det har väl ingenting att göra med att jag beskyller sossarna för att hyckla när de snor SDs politik rakt av och samtidigt beskyller SDs politik för att vara rasistisk? :va
Många ord men du är ju för SDs politik, men be om ursäkt är inte din grej märker jag.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Många ord men du är ju för SDs politik, men be om ursäkt är inte din grej märker jag.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Vad är det du vill att jag ska be om ursäkt för? Att jag fortfarande inte gillar SD?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top