S unplugged

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Problemet är ju att det drabbar alla andra.
Låt pajasarna som vill betala 700 kr för en liter bensin men tvinga fan inte mig att göra samma sak.

Alla andra kanske skulle börja engagera sig och förklara för sina närstående.

- - - Updated - - -

Nu har hon avgått också. Finns nog mycket smuts att gräva fram där för den som vill leta. http://www.expressen.se/nyheter/mona-sahlin-avgar-efter-avslojandet/

En klar förlust, vem skall nu axla hennes uppgift.:glömdet
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Huvudsekreteraren för den statliga utredningen Nationell samordnare för att värna demokratin mot våldsbejakande extremism, Daniel Norlander, bekräftar uppgifterna för DN:

– Det är givetvis tråkigt att Mona inte fortsätter i den roll som hon har gjort ett mycket bra jobb i. Nu fokuserar vi på vår slutrapport som vi ska lämna till regeringen den 4 juli, säger han till DN.

”Jag respekterar Mona Sahlins beslut att lämna sitt uppdrag. Hon har utfört ett mycket värdefullt arbete i sin roll som nationell samordnare mot våldsbejakande extremism”, säger kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke i ett pressmeddelande.



Vad har hon gjort? VAD!?
Kan någon verkligen ge något bevis för att hon gjort ett värdefullt och mycket bra jobb!?
Jag tvekar starkt att så är läget, men klart övriga politiker ska ordbajsa massa superlativ och hylla henne...
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
För någon vecka sedan fick jag ett tips, ett mycket spännande tips som fick mig att skriva ett inlägg om Mona Sahlin igen. Det handlade om tjänster och gentjänster, och mycket mer än det. Det var ett tips med lika många trådar som Mona Sahlin har fått stora, svarta, feta rubriker i pressen under sin karriär. Tipsaren bad mig hålla på tipset då det fanns en annan, ‘marginellt större’ aktör som satt med samma tips. Idag agerade den andra aktören, och bitarna faller på plats.

Mona Sahlin har ställt upp och ställer upp jättemycket för sin livvakt. Med lite snuskig fantasi lägger man ihop 3+3 och ser summan och vad som kan komma efter dagens nyhet om tjänster och gentjänster, om Mona Sahlins förhållningssätt till ekonomi och pengar. Det handlar om att Mona Sahlin trissat upp livvaktens lön på låtsas, har hjälpt honom att hitta en fin bostad och följt med på visningar – efter det att Mona Sahlin och maken Bosse sålde sin bostad i Nacka. Insinuationer? Javisst, eller en teaser. En svensk version av Bodyguard? Den som följer drevet får se. Mitt ursprungsinlägg ligger alldeles oavsett kvar i utkast-format och väntar på att kastas ut…

Här ryktas det om att hon och livvakten faktiskt har ett förhållande. Hans lön + hennes lön = 120 000 kr. Sen ger hon sin toyboy en låtsasanställning hos sig själv med en lön på 60 000 kr/månad som hon har betalat svart. Är det kanske månadspeng som hon har betalat ur egen ficka?

För övrigt är det ju lite anmärkningsvärt att hon som tycker det är så häftigt att betala skatt har 200 000 kr i skatteskulder hos fogden. Pengar som hon uppenbarligen har råd att betala eftersom hon gjorde det direkt efter att journalisten konfronterat henne. Länge leve socialdemokratin.

http://iotakt.se/blogg/tjanster-och-gentjanster/
 
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Bidragsgivarna flyr nu Rädda Barnen

– Det här är det största tappet som vi har upplevt i modern tid, säger presschefen till Di.se

S-toppen Veronica Palm lanserades nyligen - av Rädda Barnens valberedning - som ny ordförande. Expressen avslöjade då att valberedningen också föreslog kraftiga höjningar av styrelsearvodena.

Veronica Palm skulle få ett arvode på 561 600 kronor om året och det ska jämföras med att den nuvarande ordföranden Inger Ashing inte har tagit något arvode alls sedan i våras.

Reaktionerna på Expressens avslöjande blev starka och har nu fått effekter på Rädda Barnens ekonomi. Enligt uppgift till Di protesterar många månadsgivare genom att helt enkelt lämna organisationen.

http://www.expressen.se/nyheter/bidragsgivarna-flyr-nu-radda-barnen/

Radikalfeministen och girigbuken Veronica Palm satt för övrigt i förra veckan och försvarade Romson, Kaplan och Sahlin och påstod att dom blev orättvist hårt behandlade pga sitt kön och etnicitet. Det här var före Monas senaste fiffel blev avslöjat. Hon blev totalt överkörd av Alice Teodorescu och lyckades dessutom framstå som precis lika arrogant, högfärdig och osympatisk som vanligt.

https://youtu.be/WYBwQKiyivg
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Löfven säger att SD måste ta itu med Margareta Larsson och få henne att avstå sitt arvode från Riksdagen.

Kanske han ska ta itu med de 18 socialdemokratiska ledamöter som uppbär samma arvode utan att sitta i Riksdagen?

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-manga-politiker-forsorjs-av-riksdagen-trots-att-de-slutat

Duktigast, vackrast, finast och bäst är dock (såklart) en Vänsterpartist...

13173661_10207306891604493_7161771394615730854_n.jpg
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Duktigast, vackrast, finast och bäst är dock (såklart) en Vänsterpartist...

13173661_10207306891604493_7161771394615730854_n.jpg

Tja inte är det förvånande iaf.

Lite som med Mona, de partier som vill tvinga av medborgarna mest pengar är också de som är bäst på att utnyttja systemet för sin egen vinning.

Äckliga svin!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det bär mig emot, men som jag fattat det så är det inte riktigt samma sak.
Margareta har arvode, dvs lön för att göra ett jobb.
De andra har inkomstgaranti, dvs en sorts a-kassa.

Åt helvete båda delar.
Men jag anser att det är systemet som är fel och förstår att det utnyttjas.
Det absolut största felet enligt mig är att Röfven försöker skylla allt på SD.
Även när den aktuella personen inte företräder SD.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
och hur man än vänder och vrider på det så är det för jävligt att ruggdunkarna har skapat dylika system för att sedan utnyttja det (inte alla dock!!), varför kan inte deras "arbete" ses som en vanlig dödligs??
så fort det rör politiken så skaffas det kryphål, förmåner, fallskärmar etc etc, medan det i arbetslivet bara finns en väg att gå om det skiter sej.
frågan är vad som gör dessa "politiker" till övergudar egentligen- dom äter och skiter som vanligt folk!!, varför skall dom gå i gräddfil bara för att dom i nått enstaka fall stått på väljarens sida (för att sedan skita i allt annat valfläsk vi blir indoktrinerade med....)

näääeeää- så jävla trött på den politik vi har nu, oavsett färg- allt är en jävla sandlåda och alla vill leka med samma brandbil och får dom inte det så blir man kjENkT och drar rasistkortet om det bara går.


//jj
 

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
och hur man än vänder och vrider på det så är det för jävligt att ruggdunkarna har skapat dylika system för att sedan utnyttja det (inte alla dock!!), varför kan inte deras "arbete" ses som en vanlig dödligs??
så fort det rör politiken så skaffas det kryphål, förmåner, fallskärmar etc etc, medan det i arbetslivet bara finns en väg att gå om det skiter sej.
frågan är vad som gör dessa "politiker" till övergudar egentligen- dom äter och skiter som vanligt folk!!, varför skall dom gå i gräddfil bara för att dom i nått enstaka fall stått på väljarens sida (för att sedan skita i allt annat valfläsk vi blir indoktrinerade med....)

näääeeää- så jävla trött på den politik vi har nu, oavsett färg- allt är en jävla sandlåda och alla vill leka med samma brandbil och får dom inte det så blir man kjENkT och drar rasistkortet om det bara går.


//jj

Om man är skicklig nog att lyckas dupera folk att, helt lagligt, låta en själv bestämma sin lön och diverse förmåner så är det väl bara att gratulera.

Dessutom kommer pengarna till stora delar från de som röstar på en.

Vem är den större dåren: Dåren eller den som gör som dåren säger?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article22821168.ab

Urklipp:

Hur det började har jag aldrig riktigt förstått. Men liksom alla andra har jag sett de otäcka symptomen.
Ett helt koppel män som gjort sin karriär inom Rörelsen, från SSU upp till den högsta makten, skämde grundligt och ungefär samtidigt ut sig. Det började med Göran Perssons herrgårdsimitation och hur han sålde sig som ”konsult” till diverse riskkapitalister. Och många följde efter, Pär Nuder, Björn Rosengren, Anders Sundström, Jan Nygren, Thomas Östros, Erik Åsbrink och så vidare. Enligt Expressens beräkningar, säkert i underkant, har det här gänget kring Göran Persson roffat åt sig över en kvarts miljard genom sina avhopp till näringslivet. Drygt 250 miljoner att dela på. Efter att de lämnat politiken.
Först ägnade de större delen av sitt yrkesliv till att fördöma det orättvisa samhället. Det gjorde de med sådan framgång att de nådde den politiska *makten. Och sen sålde de sig. Deras ideologi var alltså ingenting värd, lika lite som deras vackra tal om ett klassamhälle de hatade och skulle bekämpa resten av livet.
Försök att föreställa er Tage Erlander som ”konsult” hos Wallenberg eller Olof Palme som ”konsult” hos Stenbeck eller Ingvar Carlsson som ”konsult” på en bank som fixar brevlåde*företag, så förstår ni vad jag menar.

Vi har här ett problem liknande det där med hönan och ägget. Hoppade alla dessa nominellt socialdemokratiska makthavare så oblygt över till kapitalismens högborgar för att socialdemokratin redan var ideologiskt död? Eller var det detta gängs oförblommerade, som Göran Persson skulle ha sagt, girighet som till sist dödade tilltron till social*demokratin?
Bara en sak är säker. Stefan Löfven kommer inte att sälja sig till riskkapitalister eller fixare av brevlådeföretag. Ty han ser ut som en sosse, han går som en sosse och låter som en sosse åtminstone ibland, så mycket talar för att han också är det.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

"Bara en sak är säker. Stefan Löfven kommer inte att sälja sig till riskkapitalister eller fixare av brevlådeföretag. Ty han ser ut som en sosse, han går som en sosse och låter som en sosse åtminstone ibland, så mycket talar för att han också är det."

Nonsens. Löfven skiter ut vad och vem som helst om han får synas med de stora grabbarna, vare det diktatorer eller vad som.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
"Bara en sak är säker. Stefan Löfven kommer inte att sälja sig till riskkapitalister eller fixare av brevlådeföretag. Ty han ser ut som en sosse, han går som en sosse och låter som en sosse åtminstone ibland, så mycket talar för att han också är det."

Nonsens. Löfven skiter ut vad och vem som helst om han får synas med de stora grabbarna, vare det diktatorer eller vad som.

Lägger personligen ingen större vikt vid just den åsikten som Guilliou uttryckte angående Löfven. Han är antagligen varken bättre eller sämre än sina socialdemokratiska kollegor. Det får visa sig längre fram vad han går för helt enkelt när man sammanställer hans gärningar, precis som man kan se hur kollegor valt att göra när de lagt sin politiska karriär åt sidan. Det är där man visar sin sanna karaktär.

Jag kan tänka mig att det har funnits många som har sökt sig till Socialdemokraterna och använt partiet och dess maktfaktor i Sverige som språngbräda för att nå maktens politiska och ekonomiska korridorer. Det var inte långt mellan staten och kapitalet (de finansfamiljer som ägde betydande börsvärden på 60-talet i Sverige). Således borde det inte förvåna någon att fd.politiker får en karriär i toppen av näringslivet efterskänkt som tack för trogen tjänst. Socialdemokraterna hade inte varit den maktfaktorn de var om det inte vore för att man hade nära band till finansfamiljerna.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top