Längre dagsturer?

pentti01

Medlem
Gick med
3 Apr 2012
Ort
Storvik
Hoj
99. Honda VFR800 fi
Har sett och deltar i några typ "torsdags-träffar" och undrar nu om det finns några som brukar träffas på helgerna för en lite längre tur?
Vanligtvis brukar ju ovannämnda turer starta runt 18,00 eller så,, och då hinner man ju inte så långt,, ?
Finns inga sådana grupper , kan jag komma med förslag på turer :tummenupp
 

PatrikCBR954rr

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2014
Ort
Gävle
Hoj
2002 Honda CBR 954rr
Vet inte om nån grupp i gävleområdet alls, men jag är gärna på om någon vill dra ihop nån. :yoparty kör gärna längre turer men även korta, bara jag får köra hoj, och ju fler desto roligare! :banana
 

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Jag hänger också gärna med på någon tur som sträcker sig över en heldag eller kanske till och med med en övernattning om det är något trevligt mål.
En av få fördelar med att vara singel och utan barn att det är möjligt med sådana turer utan flera veckor planering i förväg. :)
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Finns två grupper på fejjan för Gävleområdet, 2wheeldrivers och "åka en tur med hojen" . Sen finns det en sida för grusåka, hojresor.se
 

pentti01

Medlem
Gick med
3 Apr 2012
Ort
Storvik
Hoj
99. Honda VFR800 fi
Om jag inte missförstått det helt så kör 2wheeldrivers "bara" kortare turer, med start på sen eftermiddag?
Min tanke är att hitta/samla ett gäng som vill starta på tidig förmidag och köra hela dagen.
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Lyfter en gammal tråd då säsongen börjar komma igång igen. Vart det nå längre turer? Jag är sugen på att haka på nån gång, iaf om det är på helgen.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Jäkligt synd att jag har rätt "långt" till Gävle. Men har ni någon tur på gång som går uppöver så ansluter jag gärna!
 

Birden

Ny medlem
Gick med
3 May 2010
Ort
Gävle
Hoj
2010 Yamaha R1
Lördagen den 13/6 tänkte jag åka en medelsnabb tur runt Stockholm, om det inte visar regn hela dagen, med start från Statoil vid Hemstaplan. Åker 76:an ner till Skärplinge för att sen komma fram i trakterna kring Vallentuna. Lunch någonstans runt Waxholm-Värmdö. Sen söder om Stockholm via Nacka-Älta-Haninge-Tungelsta-Norsborg-Ekerö, någonting så ungefär med reservation för eventuella navigationsproblem. Lite cruising runt city och Djurgården innan det vänder norrut igen. Eftersom det blir många mil så tänkte jag tanka på Statoil vid 0830 och sen åka. Det skulle vara kul om några ville haka på.
Jag är både kaffe- och rökfri vilket innebär att stoppen inte blir så täta.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top