Honda msx (nya monkeybiken)

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Också sugen på en sån här. Skriv gärna några rader om den, hur den är att köra osv. Jag hoppas den kan ge en förnimmelse av den busanda man levde med som 15-årig mopedist.

Köpte min beg med 56 mil på mätaren för rätt peng. Tycker ~34k är sjukt mkt pengar för en leksak MEN den är ap-rolig att köra! Lätt-körd är bara förnamnet.
Hade med en polare häromdan på en ur-Mille och vi körde en liten slingrig 70 väg ute på landet (betoning på LITEN o SLINGRIG) o polaren bara försvann i backspegeln!
:rofl
Är ju inget effektmonster men den pinnar på hyggligt.
Finns hysteriskt mkt lull-lull till den - speciellt i Thailand där jag hittat en firma som har ALLT du kan tänka dig och håller riktigt OK priser.

Mitt tips är att hitta någon beg som jag gjorde o bara slå till - denna tar jag nog med mig i graven!
 

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Ort
HBG
Hoj
Tuono 1100 RR
Hej Jag får hålla med föregående talare, löjligt kul att köra. Köpte en till frugan men hon vill ha en vanlig skoter i stället , så min röda grom går till inbyte snart om ingen vill ha den.

mvh P
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Har arbetat med Skyteam under en period i mitt yrke och kan säg att den skiten ens tas in i Sverige är rent häpnadsväckande!
:brinnerup
Finns bra "kina-moppar" och de som är mindre bra - Skyteam är bortom mindre bra...

ok
jobbat med vad, hur?
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Köpte min beg med 56 mil på mätaren för rätt peng. Tycker ~34k är sjukt mkt pengar för en leksak MEN den är ap-rolig att köra! Lätt-körd är bara förnamnet.
Hade med en polare häromdan på en ur-Mille och vi körde en liten slingrig 70 väg ute på landet (betoning på LITEN o SLINGRIG) o polaren bara försvann i backspegeln!
:rofl
Är ju inget effektmonster men den pinnar på hyggligt.
Finns hysteriskt mkt lull-lull till den - speciellt i Thailand där jag hittat en firma som har ALLT du kan tänka dig och håller riktigt OK priser.

Mitt tips är att hitta någon beg som jag gjorde o bara slå till - denna tar jag nog med mig i graven!

Skulle den funka att pendla på tror du? Typ 4 mil tvåfiligt, resten stadstrafik.
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Själv pluttrar man runt på urfadern.:hej

02515A7C-01A5-46C4-A0FE-9786A3AA4A53-43652-00004645D95D129E_zpsa160b9e5.jpg
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Skulle den funka att pendla på tror du? Typ 4 mil tvåfiligt, resten stadstrafik.

Med mig på som väger runt 80 pannor, så gör den runt 100 blås enl mätaren om jag "piskar" den. Upp till 80-85 blås går det tämligen lätt sedan får man ha "lite tålamod"...
Är vägen du ska kuska en 70 km/h- sträcka så är det easy-peasy!
Den dricker typ ingenting!
Och i stadstrafik är den KUNG
:tummenupp

- - - Updated - - -

Själv pluttrar man runt på urfadern.:hej

]

Det var en sådan jag letade efter när jag sprang på min Grom!
:Bugar
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Med mig på som väger runt 80 pannor, så gör den runt 100 blås enl mätaren om jag "piskar" den. Upp till 80-85 blås går det tämligen lätt sedan får man ha "lite tålamod"...
Är vägen du ska kuska en 70 km/h- sträcka så är det easy-peasy!
Den dricker typ ingenting!
Och i stadstrafik är den KUNG
:tummenupp

- - - Updated - - -



Det var en sådan jag letade efter när jag sprang på min Grom!
:Bugar

Hm hm, då kanske den får förses med ett 200cc-kit. Har hört att de finns. 100-skyltat som mest. Lär väl skyltas om till 60 om Trafikverket får fortsätta oemotsagda iofs.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
RECENSION av Honda MSX-125

Första gången jag kom i kontakt med denna hoj var i Thailand. Jag hyrde den i en vecka, men den var så rolig att köra runt på, så jag behöll den i totalt 3 veckor. Ett år senare köpte jag en själv, med Thailand fortfarande färskt i minnet.

Utseende: Min åsikt är kort och gott att den ser så jäkla ball ut.
Betyg 10/10

Pendling: Jag har kört den några gånger till jobbet. Den är helt perfekt i stadstrafik. Vänder i garaget på en femkrona, liten och smidig och tar sig förbi bilköer lätt. Inga problem att köra över en trottoarkant och gena på cykelbanan när det är trångt i bilfilerna.
Betyg 10/10

Motorvägskörning: Hojen är hyfsat rapp upp till drygt 80 km/h. Sen finns det ingen effekt kvar. Jag fick upp den till 110 när jag kröp ihop ordentligt och hade nedförsbacke.
Betyg 5/10

Bombrepa: Självklart fick jag snabbt lov att testa vad hojen går för. Att dra på sig raceställ och köra en välbekant MC-väg med denna hoj plockar plötsligt bort mycket av fartkänslan som fanns när man brassade runt i badbrallor och flipflops. Det var väl lite roligt att köra, men vännerna försvann snabbt framför mig trots att jag höll rullen i botten längs nästan hela vägen. För detta ändamål gör sig tex Aprilia RS125 mycket bättre, om man nu ska köra 125:a.
Betyg 2/10

Gokartbana: Återkommer med detta efter den 2:a maj.

Foto av Peter1980:
20150422215145-e3c2126c.jpg
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
RECENSION av Honda MSX-125



Gokartbana: Återkommer med detta efter den 2:a maj.

Foto av Peter1980:
20150422215145-e3c2126c.jpg

kul, vilken bana ska du köra på?
blir du biten av det och behöver bättre bandäck så har jag beggade racedäck.
 

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Ort
HBG
Hoj
Tuono 1100 RR
RECENSION av Honda MSX-125

Första gången jag kom i kontakt med denna hoj var i Thailand. Jag hyrde den i en vecka, men den var så rolig att köra runt på, så jag behöll den i totalt 3 veckor. Ett år senare köpte jag en själv, med Thailand fortfarande färskt i minnet.

Utseende: Min åsikt är kort och gott att den ser så jäkla ball ut.
Betyg 10/10

Pendling: Jag har kört den några gånger till jobbet. Den är helt perfekt i stadstrafik. Vänder i garaget på en femkrona, liten och smidig och tar sig förbi bilköer lätt. Inga problem att köra över en trottoarkant och gena på cykelbanan när det är trångt i bilfilerna.
Betyg 10/10

Motorvägskörning: Hojen är hyfsat rapp upp till drygt 80 km/h. Sen finns det ingen effekt kvar. Jag fick upp den till 110 när jag kröp ihop ordentligt och hade nedförsbacke.
Betyg 5/10

Bombrepa: Självklart fick jag snabbt lov att testa vad hojen går för. Att dra på sig raceställ och köra en välbekant MC-väg med denna hoj plockar plötsligt bort mycket av fartkänslan som fanns när man brassade runt i badbrallor och flipflops. Det var väl lite roligt att köra, men vännerna försvann snabbt framför mig trots att jag höll rullen i botten längs nästan hela vägen. För detta ändamål gör sig tex Aprilia RS125 mycket bättre, om man nu ska köra 125:a.
Betyg 2/10

Gokartbana: Återkommer med detta efter den 2:a maj.

Foto av Peter1980:
20150422215145-e3c2126c.jpg

Va! gör din bara 110 ?? fått upp min i 114 på mätarn och då väger jag 0.1 ton det kanske var i nerförsbacke ...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
RECENSION av Honda MSX-125

Första gången jag kom i kontakt med denna hoj var i Thailand. Jag hyrde den i en vecka, men den var så rolig att köra runt på, så jag behöll den i totalt 3 veckor. Ett år senare köpte jag en själv, med Thailand fortfarande färskt i minnet.

Utseende: Min åsikt är kort och gott att den ser så jäkla ball ut.
Betyg 10/10

Pendling: Jag har kört den några gånger till jobbet. Den är helt perfekt i stadstrafik. Vänder i garaget på en femkrona, liten och smidig och tar sig förbi bilköer lätt. Inga problem att köra över en trottoarkant och gena på cykelbanan när det är trångt i bilfilerna.
Betyg 10/10

Motorvägskörning: Hojen är hyfsat rapp upp till drygt 80 km/h. Sen finns det ingen effekt kvar. Jag fick upp den till 110 när jag kröp ihop ordentligt och hade nedförsbacke.
Betyg 5/10

Bombrepa: Självklart fick jag snabbt lov att testa vad hojen går för. Att dra på sig raceställ och köra en välbekant MC-väg med denna hoj plockar plötsligt bort mycket av fartkänslan som fanns när man brassade runt i badbrallor och flipflops. Det var väl lite roligt att köra, men vännerna försvann snabbt framför mig trots att jag höll rullen i botten längs nästan hela vägen. För detta ändamål gör sig tex Aprilia RS125 mycket bättre, om man nu ska köra 125:a.
Betyg 2/10

Gokartbana: Återkommer med detta efter den 2:a maj.

Foto av Peter1980:
20150422215145-e3c2126c.jpg

Den där bilden. :rofl Det ser så skönt malplacerat med rejssvid på den hojen.
Du har inga funderingar på big bore till din då?
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Den där bilden. :rofl Det ser så skönt malplacerat med rejssvid på den hojen.
Du har inga funderingar på big bore till din då?

Jag tycker rejskläder gör sig bra på den, men det är väl en smaksak. Inte bestämt mig för om jag ska behålla den original och sälja när jag tröttnat, eller gå all out loco och thailandsmodda sönder skiten. :D
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Själv pluttrar man runt på urfadern.:hej

02515A7C-01A5-46C4-A0FE-9786A3AA4A53-43652-00004645D95D129E_zpsa160b9e5.jpg

Ojojoj.. Letade fram min 79:a (tror jag) för 1 vecka sedan och bestämde mig för att plocka ihop den igen. Samtalade med monkeybiker sitens ägare angående delar till min men har lite svårt att bestämma mig för hur den ska se ut. Får leta vidare efter en bra idé bild då min var röd ifrån början och det vill jag nog inte ha.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Nu har jag provkört och den är helt asrolig som snabbmoppe i alla fall.
Måste desperat kolla med någon som kört den med bigbore, en delsträcka till jobbet är skyltad 100 så den måste göra runt 120 mätarfart för att inte kännas farligt malplacerad tror jag.

Kom bara upp i 85 på mätaren och tyckte den kändes lite lös i styret, den wobblar inte i 110 va?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top