Honda msx (nya monkeybiken)

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Man blir ju lite småsugen efter att ha sett dom live i Thailand, ser riktigt smidiga ut, perfekt till och från jobbet fordon (småvägar sthlm).
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Tycker den vart lite cool. Hade varit perfekt att ha med sig på båten!

Någon som vet vad den väger?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är lite halvsugen på en, mest för att det skulle se helt efterblivet ut med mig på en sån. :hihi
Ännu mer med kafferäserstylingen.
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Verkar finnas en hel del godis och lull lull till den på ebay
 

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Ystad
Hoj
Ingen för tillfället...
Jajamen en sådan hade ju varit ett trevligt komplement till SF'n... :crash
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Med helsystem och mappning har man ju säkert över 10 hästar på veven!
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Kan det inte vara så att det är crf baserade motorfästen på? Det vill säga att motorer från fiddys passar rätt av. Tex en större daytona motor på kunde nog bli kul såfall :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
msx125d01.jpg

Ett sånt bodykit? :hihi
Sport spirit heter den tydligen.
 
Last edited:

matter1

matte k9
Gick med
27 Feb 2005
Ort
strömstad
Hoj
k9
satt på en sådann i Thailand nu.. kommit mer av dessa små åxå, dukke hade en grym bla. :tummenupp
lite effekt är det sämsta
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Kan det inte vara så att det är crf baserade motorfästen på? Det vill säga att motorer från fiddys passar rätt av. Tex en större daytona motor på kunde nog bli kul såfall :)

Tydligen ska det inte vara så, har redan kollat runt lite :) De har ju snott motorn från en skoter så det vore väl rätt troligt att det är andra fästen.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Har provkört en sån i höstas. Grymt rolig och smidig i trafiken! Med tanke på hojens storlek upplevde jag inte effekten som låg, utan den stack iväg fint på alla växlar förutom den högsta. En hoj som denna inger ett barnsligt glädje som fullvuxna hojar inte kan ge, oavsett effekt. Skulle inte banga ta MSXen på en gokartbana.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Kan det inte vara så att det är crf baserade motorfästen på? Det vill säga att motorer från fiddys passar rätt av. Tex en större daytona motor på kunde nog bli kul såfall :)

Jag borde veta som jobbat på den, men minns inte 100%, tror dock det va fyra monteringspunkter under blocket, och ett ovanpå motor syns på bilden, bak kant minns jag ej.
jag funderar på tvärtom till min minigp racer, ut med yx motorn och på med en msx med 180cc kitt.
motorf.jpg

en galet stylad hoj jag såg i Thailand, "torrkopplingen" hade elmotor med knapp på styren :lol

eeh-msx.jpg

Skulle inte banga ta MSXen på en gokartbana.

vore kanon, är inte främmande för att ta hem en från asien och köra med,
kör du nått på gokartbana nu?
 
Last edited:

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag hyrde en sån de sista tre veckorna av min semester i Thailand nyligen. Började hyra den en vecka, men den var så rolig att jag behöll den resten av semestern. De är jäkligt populära i Thailand för att de är så coola. Där så pimpar de ju sina fordon oavsett vilket skit de äger, med allt från neon till lyktor till nya fälgar. Här är foto på en ball moddad jag såg i Chewang:

Photo 2014-01-18 12 02 18.jpg
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Jag hyrde en sån de sista tre veckorna av min semester i Thailand nyligen. Började hyra den en vecka, men den var så rolig att jag behöll den resten av semestern. De är jäkligt populära i Thailand för att de är så coola. Där så pimpar de ju sina fordon oavsett vilket skit de äger, med allt från neon till lyktor till nya fälgar. Här är foto på en ball moddad jag såg i Chewang:

View attachment 398918

Att de är populära i Thailand kan ju ha o göra med thailändarnas genomsnittliga höjd över havet...
En Norrländsk fura ser ju bara förväxt ut på tåkke däringa moppe.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag e nog för gammal men våra vänner i Thailand kan ta mig fan förstöra en trevlig hoj.....
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Jag sällar mig till skaran som kan tänka sig köpa denna cykel - dock tycker jag, liksom flera andra, att priset är väl i överkant!
Vore kul med en recension från ngn som verkligen har kört den (mer än UT klippen som ligger uppe)
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top