Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 45678910
Resultat 181 till 196 av 196
    Socio #5052 J_Parks avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    Ducati Monster 1100
    Citat Ursprungligen postat av DampKid Visa inlägg
    Jo, sent omsider har nu Honda bestämt sig för att ändå ta in nya Monkeyn, MSZ125, som årsmodell 2019. Visst, det är bara en pimpad MSX men jag blev ändå toksugen... Inget pris, vad jag kunnat hitta än, men rimligtvis hamnar den väl på Grom-nivå...?

http://www.hondamc.com/produkt/msz125/
    Spontant rycker det i köptarmen men gissar att prissättningen kommer bli för hög, minst som MSX:en kanske tom några tusingar extra.
    Men riktigt snygg tycker jag.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	2018-Honda-Monkey-125-Concept1.jpg
Visningar:	153
Storlek:	241,8 KB
Id:	443245

Medlem
    Reg.datum
    apr 2013
    Hoj
    2012, Kawasaki Versys ABS
    Monkeyn kommer hit till Finland i sommar, pris runt 35000 sek.

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Dessvärre har dom tydligen gjort den större än originalet, lite synd för jag gillar hur lätt man kunde lyfta in den i bilen. Perfekt tex om man vill ta bilen till verkstan och sedan köra moppen medans bilen fixas.

107 kg går ju också lyfta in i bilen men inte lika smidigt som den gamla 60 kg.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor
    Pja, 44 900 SEK, säger sv Honda. Men enbart anblicken av en skönt stoppad dyna får röven att signalera starkt gillande signaler till den snikna och motsträviga hjärnan (eller, ja, den lilla delen av förstånd som möjligen finns kvar där?) Suck, och jag som toklimmat på flångnya CB1000R i sommar...?
    A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade, Honda VT750S & Yamaha XT600K Motard/Enduro
    Lite lätt cool är den ju...

2 Stripes Mc El Presidentes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    XR650 + grom + Tricker
    Är det någon här på forumet som gjort modden med att plocka bort snorkeln i luftfilterboxen?

Vad jag vill veta är om det är lönt - har ni som gjort det märkt av NÅGON förändring öht?

2 Stripes Mc El Presidentes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    XR650 + grom + Tricker
    Citat Ursprungligen postat av El Presidente Visa inlägg
    Är det någon här på forumet som gjort modden med att plocka bort snorkeln i luftfilterboxen?

Vad jag vill veta är om det är lönt - har ni som gjort det märkt av NÅGON förändring öht?
    Är det ingen mer än jag som har en MSX, ingen som har gett sig på den beskrivna modden eller är forumet bara stendött....?

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it sven666s avatar
    Reg.datum
    okt 2003
    Hoj
    ITALIA
    riktigt coola concept både msx och msz men tyvärr klassiskt fall av att snika med skitkomponenter/pissmotor och hoppas det säljer ändå.

monkeybiken väger 107kg!? (!!!) har dom gjutit motorn i bly eller hur fan lyckas man ens pracka på så mycket vikt på en liten 125a ?? Yamahas full size YZ125 cross väger 94kg fulltankad tex..
    IIIIIIYYYAAAAAARRRGGHHHHHH!!!!!!

Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Hoj
    Sålt alla....
    Citat Ursprungligen postat av sven666 Visa inlägg
    riktigt coola concept både msx och msz men tyvärr klassiskt fall av att snika med skitkomponenter/pissmotor och hoppas det säljer ändå.

monkeybiken väger 107kg!? (!!!) har dom gjutit motorn i bly eller hur fan lyckas man ens pracka på så mycket vikt på en liten 125a ?? Yamahas full size YZ125 cross väger 94kg fulltankad tex..
    Jag köpte nyss en CRF 150 och den väger 75 kilo, så Monkeybiken är ju sinnessjukt tung

Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor
    Mjae, om Honda Grom/Monkey väger in på 75 eller 107 kg är väl ändå ett massivt i-landsproblem? Något så jäkla lättjefullt, galet kul och lättmanöverat finns ju knappt på 2 hjul, ändå. En allsidig skojare som man ju rent av kan ta med ut på lättare skogspromenader. Grom/Monkeys största problem är, och förblir, att de är så förbaskat stöldbegärliga och dessvärre d:o lättstulna. Det är faktiskt långt jävligare än att trottoarkanterna aldrig verkat högre och potthålen aldrig djupare med de där groteskt små 12-tums skottkärrshjulen.

Pissmotor och skitkomponenter? Pja, själv kan jag knappt sluta garva bara av det där ystra motorljudet. Sedan signalerar väl Hondas 600-mils serviceintervaller att kvalitén är skaplig... För en 125:a, that is...
    A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Ja
    600 mil är väl rätt standard på 125or, yamaha har det på sina t.ex...
    Tvåtaktare är ju en annan grej, så de räknas inte

Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Hoj
    Sålt alla....
    Mjae, om Honda Grom/Monkey väger in på 75 eller 107 kg är väl ändå ett massivt i-landsproblem...
    Nej det är fan inget i-landsproblem på ett hojforum, det är en massiv kris

Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor
    Citat Ursprungligen postat av Knoddas Visa inlägg
    600 mil är väl rätt standard på 125or, yamaha har det på sina t.ex...
    Tvåtaktare är ju en annan grej, så de räknas inte

Ja, kanske? Men det är inte så förbaskat mycket mer än 10 år sedan som 1000-kubikarna hade såna serviceintervaller, så vettesjutton? Har t ex 500 mil (olja/oljefilter) på min lilla 2018 års Yamaha MT-03 med mer än dubbla slagvolymen...

Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor
    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Nej det är fan inget i-landsproblem på ett hojforum, det är en massiv kris
    Nähäru! Lasse Kronér på en Guldvinge eller en Electra Glide kvalar väl möjligen in som massiv kris...?

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Ja
    Ja, kanske? Men det är inte så förbaskat mycket mer än 10 år sedan som 1000-kubikarna hade såna serviceintervaller, så vettesjutton? Har t ex 500 mil (olja/oljefilter) på min lilla 2018 års Yamaha MT-03 med mer än dubbla slagvolymen...
    Hade 600 mil på min ER6 2012 också, Yamaha har väl 1000 på sin MT07, större cylindervolym betyder inte per automatik kortare serviceintervall.
    Med tanke på effekten i en MSX så tycker jag att 600 mil låter lite nästan.

Försöker inte dissa monkeybiken, den är cool som fan.
    Bara diskuterar lite, och om man klarar köra 600 mil på en så har man tveklöst en stålröv och riktigt flexibla ben.
    Senast redigerat av Knoddas den 2018-11-13 klockan 22:43.

Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor
    Okej, men Grom och Monkeyn är två vitt skilda grenar av samma art. Att uppskatta Groms körkomfort är som att tokälska spanking, spikmatta och pilska tyska läderbögar. Monkeyn är som ett mjukt duntäcke, fylld med Heidi Klum. Galet mycket bättre dyna och körställning, helt enkelt.. 600 mil på Monkeyn - en bagatell, gissar jag. 600 på Grom - nä, inte ens under knivhot...

Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 45678910

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Blir säkert en hit i Indien och liknande länder, ska något slå igenom i Sverige så är 200hk+ och fjorton olika elektroniska hjälpmedel ett krav

Knoddas
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här