Bara i mellanöstern

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Purity Balls verkar dock delvis vara något annat. Det är väl mer en kulturell skillnad mot övriga västvärlden där man anammar en "gammeldags" värdering.
Purity balls är helt rätt något helt annat men fortfarande galenskap. Att ha det behovet av att skydda sina döttrars "renhet" är i sig lite udda men att ingå en cermoni med en flicka på 7-8 år (som ju faktiskt inte har en aning om vad det rör sig om) som ser ut som alla pedofilers våta dröm är en liten bit för aningslöst.

För mig blir det lite att "vi visar att sex innan äktenskap är fel genom att genomföra något som ser ut som ett äktenskap som är incestuöst och som vi kryddar mer lite pedofili".
Tvekar inte på männens kärlek, goda vilja eller omtanke men jag tycker bara att det är ett löjligt sätt att göra det på. Å andra sidan tycker de säkert att jag är löjlig som inte har något problem med att min dotter har sex innan hon gifter sig... (Förutom att jag dödar killen!)
 
Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Det spelar egentligen ingen avgörande roll om det är sanktionerat från respektive länders svaga regeringar. Tror du folk bryr sig ute på landsbygden i Jemen?

Jag tittade på en film om Kadaffi igår. På slutet åkte han runt till gymnasieskolor och valde ut flickor som sedan fördes till hans sängkammare. De var typ 16. Till saken hör att Libyerna var riktigt upprörda över hans beteende. Det ansågs ungefär lika gubbsjukt som det hade gjort i västvärlden.

Jag tror du har helt fel faktiskt när du säger att beteendet är djupt inrotat. Käpprätt fel. Förslaget får massvis med negativ kritik i Irak.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Purity balls är helt rätt något helt annat men fortfarande galenskap. Att ha det behovet av att skydda sina döttrars "renhet" är i sig lite udda men att ingå en cermoni med en flicka på 7-8 år (som ju faktiskt inte har en aning om vad det rör sig om) som ser ut som alla pedofilers våta dröm är en liten bit för aningslöst.

För mig blir det lite att "vi visar att sex innan äktenskap är fel genom att genomföra något som ser ut som ett äktenskap som är incestuöst och som vi kryddar mer lite pedofili".
Tvekar inte på männens kärlek, goda vilja eller omtanke men jag tycker bara att det är ett löjligt sätt att göra det på. Å andra sidan tycker de säkert att jag är löjlig som inte har något problem med att min dotter har sex innan hon gifter sig... (Förutom att jag dödar killen!)

Det ÄR en märklig ceremoni. Men USA har delvis en annan kultur än oss. Ett land byggt av puritaner, väckelsemöten och frikyrkor. Men de är vana vid liberala föräldrar som du, de finns i stort mått även dom i USA.

Vad dom tycker är knäppt och stötande däremot är vår gamla statskyrka..... okej, före detta... den grejen har de svårt att fatta. Och att alla skall tycka lika. Har du sett dokumentären om "Farmen". Hippiekollektivet i Nashville? Du fattar... Nashville... hippies... ? USA har en helt annan takhöjd och en helt annan pluralism än vi.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag tror du har helt fel faktiskt när du säger att beteendet är djupt inrotat. Käpprätt fel. Förslaget får massvis med negativ kritik i Irak.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/nioaringar-kan-bli-bortgifta-i-irak/ ett helt dussin, minst, protesterade i byhålan Bagdad. ! Säkert en promille. Jodåsåatte, å bilen går bra.
redten av innehållet i lagen är skitmysigt. Rätt till sex med frun vare sig hon vill eller ej. Mer fy fan. http://www.huffingtonpost.com/2014/03/14/iraq-child-marriage-bill_n_4962247.html

Sharialallallaa...
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag tittade på en film om Kadaffi igår. På slutet åkte han runt till gymnasieskolor och valde ut flickor som sedan fördes till hans sängkammare. De var typ 16. Till saken hör att Libyerna var riktigt upprörda över hans beteende. Det ansågs ungefär lika gubbsjukt som det hade gjort i västvärlden.

Jag tror du har helt fel faktiskt när du säger att beteendet är djupt inrotat. Käpprätt fel. Förslaget får massvis med negativ kritik i Irak.

Ok, jag känner mig inte direkt motbevisad.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Det är nog trots allt du som har bevisbördan.

Suck. Märker vi ord igen ja. Jag omformulerar: Jag känner mig inte direkt övertygad om att jag har fel. Långt därifrån.

"Jag såg nåt på tv och de sa faktiskt....sådeså" :rolleyes:
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Suck. Märker vi ord igen ja. Jag omformulerar: Jag känner mig inte direkt övertygad om att jag har fel. Långt därifrån.

"Jag såg nåt på tv och de sa faktiskt....sådeså" :rolleyes:

Och du länkar till en artikel där man stiftar lagar för att hjälpa barnbrudar. Det fanns ett hundratal i Jemen. Din artikel hävdar ju motsatsen mot det du påstår.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
BsICixqCQAAT17z.jpg


http://rt.com/news/172324-israel-watching-gaza-attacks/

Allan Sørensen, Mellanöstern-korrespondent åt danska tidningen Kristeligt Dagblad, tog ett kort i onsdags i Sderot, en stad cirka två kilometer från Gaza.

Där tar folk med sig stolar upp på en hög kulle för att titta på och fira medan civilbefolkningen i Gaza får skiten bombade ur sig...


https://www.youtube.com/watch?v=waSPsI9-ge8

Så här vackert "förvarnar" dom om sina bombningar...

"The IDF practice of firing a missile at a civilian home to warn the occupants to leave the building before a larger attack, has been caught on film. Amnesty International has decried “roof knocking,” saying it in no way constitutes an “effective warning.”

A YouTube video uploaded on Saturday shows how a Palestinian house in Samir Nofal is struck by a warning shot before being destroyed about a minute later by a full missile attack.
"








Läst på om mellanöstern och ISIS en hel del de sista dagarna... Mellanöstern kommer fasen ALDRIG bli en vettig del av världen. Det enda viktiga i dessa områden verkar vara att ha vapen och att antingen döda eller dö för sin tro/sitt land, samtidigt som alla tjatar om att SEN när de vunnit ska det bli fred, och fred vara med allah hela tiden.........
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Det som är lite läskigt är att hatet bland israelerna verkar vara nära nog lika kraftigt som hatet bland Palestinierna. Bor man ca 2 km från Gaza, som folket på bilden ovan, är man ju van vid att raketer smäller i närområdet med jämna mellanrum. Jag kommer inte ihåg siffran, men visst är det tusentals raketattacker Gaza-milisen står för?

Så "pay-back" tänker man kanske. På båda sidor.

Sedan vet jag inte om det är så mycket värre än CNN o Fox under USAs invasioner?
 

Sundog

Medlem
Gick med
1 Nov 2004
Ort
Estland
Hoj
RC24
Videon verkar vara "fixad", kolla hur det mörknar på ett ögonblick vid 1:17.

(Försvarar inte attacken)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tror knappast Israel skjuter på måfå.

Från Gaza skickar man sina raketer och gömmer sig bland de civila, inget nytt med det. Rapporteringen lika ensidig som alltid, iaf här.

Vem är det egentligen som offrar civila?
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag tror minsann han växte en aning, Löfven.
Vänstern rasar över Löfvens nyanserade inlägg på sin facebooksida:

Ohly anklagar Löfven: ”Fördärvar arvet efter Palme”

I sin helhet: http://www.svd.se/nyheter/utrikes/konflikten-i-gaza_3733364.svd?sidan=21

(...och Mona samt Jan Eliasson(!) demonstrerar under Hizbollahs och Hamas fanor, ackompanjerat av ett och annat hakkors. Jojomen:

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/mona-sahlin-borde-valja-sitt-sallskap_2312345.svd

Varför blir man inte förvånad?)
 
Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Att man ser Jan Eliasson i det sammanhanget kan väl bara betyda att han snart pensionerar sig från FN? Han omöjliggör ju sitt arbete på det viset... rimligen?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Ja alltså, jag rättfärdigar varken den ena eller den andra sidan.

Idioter hela högen och väldigt synd för alla civila som drabbas och dödas av denna skit. Det är ju som ett löjligt bråk mellan två snorungar på ett dagis egentligen, om vems farsa som är starkast - bara det att det är i större skala och hundratusentals människor, barn, kvinnor, män, blir drabbade.

Hur kan eller orkar man ens ta någons sida som Sahlin och Eliasson (med många fler) gör?
Det är ju hat och dödande från båda sidor, att tro sig välja "den mindre hemska" är ju idioti och att skjuta sig själv i foten.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vet ej om jag minns historien fel, men visst var det vapenvila ett tag. Det gjorde dock inte Gaza lugnare. Istället för att slåss med grannen, börja Hamas och AlFatah banka skiten ur varann.. Israels inblandning eller ej, tror inte regionen blir stabil på länge...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top