Tiggeriet i Sverige

Smagatusk

Guest
Förortsbrudssyndromet? Svanktatueringssyndromet? Rökagulablendmenbytatillmarlborowhitesyndromet?
Åkabrikacruisessyndromet?
Singelöver30syndromet?
Låtsassomattstringtrosorärsköntsyndromet?

Njae, jag tänker mer på vad-duktig-jag-är-som-lyckades-få-honom-drogfri-och-därmed-räddade-livet-på-honom-syndromet.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ska vi tippa en slant på att josefin blir årets svensk:rofl
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hon måste ju ha flera jobb som hade råd att köpa ett hus åt sig och sin tiggarmake

För man får väl inte hus av sociala bara för att man har ett halvdussin ungar och en make utan inkomst?
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Hon måste ju ha flera jobb som hade råd att köpa ett hus åt sig och sin tiggarmake

För man får väl inte hus av sociala bara för att man har ett halvdussin ungar och en make utan inkomst?

Hyr. I oskarström.

Är nog inga större summor det handlar om.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Barnbidrag för 6 barn är 10414 kr/mån inkl flerbarnstillägg. Underhållsstöd är från 9438 kr/mån som lägst. Kan vara betydligt högre om det finns domstolsbeslut eller annan överenskommelse. Därtill lär bostaden till största delen (hela?) vara bidragsfinansierad, liksom att hennes inkomst kommer från soc eller/och FK.

En normalt funtad människa, (hade inte haft det så, jag vet), borde kunna kreera sig en rätt dräglig tillvaro i en metropol som Oskarström med det ekonomiska skyddsnätet. Detta motsägs av den omständigheten att människor som hon brukar vara regelrätta kapitalförstöringsproffs.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Hela den här storyn är väl ett halvår gammal.

Finns det någon aktuell uppdatering på deras förhållande? Verkar ju vara av nationellt i intresse om man ser till hur många blaskor som tagit upp det senaste dagarna.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Tydligen skrevs det om detta underbara par redan i augusti:

http://hstd7dagar.se/News2.asp?idNews=5677

– Min far sa först nej, han förstod inte hur jag skulle försörja alla. Men jag förklarade att det finns hjälp här som ser till att alla har mat och kläder. I Rumänien hade vi inte haft råd att vara kära, säger Florin.

och sen även i oktober:

http://www.hemmetsjournal.se/Manniskor/reportage/Josefin-blev-kar-i-tiggaren-Florin/

– Vissa morgnar var jag så ivrig att få träffa honom att jag glömde äta frukost och att ge barnen mat, säger Josefin och får en ömt leende blick av Florin.






:näsblod
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tydligen skrevs det om detta underbara par redan i augusti:

http://hstd7dagar.se/News2.asp?idNews=5677

– Min far sa först nej, han förstod inte hur jag skulle försörja alla. Men jag förklarade att det finns hjälp här som ser till att alla har mat och kläder. I Rumänien hade vi inte haft råd att vara kära, säger Florin.

och sen även i oktober:

http://www.hemmetsjournal.se/Manniskor/reportage/Josefin-blev-kar-i-tiggaren-Florin/

– Vissa morgnar var jag så ivrig att få träffa honom att jag glömde äta frukost och att ge barnen mat, säger Josefin och får en ömt leende blick av Florin.






:näsblod

Ett praktexempel bland "ensamstående", enastående, makalösa ensamma mammor...och allt vad de tituleras sig. Nog hade det räckt med "pappa betalar". Om det sen är pappa staten, (vi), eller någon/några av de potentiellt upp till sex möjliga fäderna låter jag vara osagt. Jag gissar dock att även den/dessa tar mer än de tillför statskassan. Hur lång tid tar det innan vi får förmånen att gratulera turturduvorna till ett kärleksbarn?

Jag anar djup tragik i detta. Inte minst för den uppväxten generationen i sagan. Associationerna drar sig snarare mot bröderna Grimm än Disney... Vad har de barnen för chans och referensramar? Äldsta barnet är 5 år yngre än Florin....

Tårta på soc!
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Tydligen skrevs det om detta underbara par redan i augusti:

http://hstd7dagar.se/News2.asp?idNews=5677

– Min far sa först nej, han förstod inte hur jag skulle försörja alla. Men jag förklarade att det finns hjälp här som ser till att alla har mat och kläder. I Rumänien hade vi inte haft råd att vara kära, säger Florin.

och sen även i oktober:

http://www.hemmetsjournal.se/Manniskor/reportage/Josefin-blev-kar-i-tiggaren-Florin/

– Vissa morgnar var jag så ivrig att få träffa honom att jag glömde äta frukost och att ge barnen mat, säger Josefin och får en ömt leende blick av Florin.






:näsblod

Ingen större fara med barnen, gissar att de tidigt lär sig att ta hand om sig själva.

Men återigen, skulle en man skrivit det, hur hade det då tagits emot?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ingen större fara med barnen, gissar att de tidigt lär sig att ta hand om sig själva.

Men återigen, skulle en man skrivit det, hur hade det då tagits emot?

Jag vet bara att om mamman glömmer hämta barn på dagis så är det skäl nogvför personalen att ge sig på pappan. Yngsta var väl 3 år. Jag är inte lika hoppfull som du. Förhoppningsvis fördomsfullt färgad av gamla jobb. Vverkliga öden man önskade inte fanns som man kunde erase and delete ur minnet.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag vet bara att om mamman glömmer hämta barn på dagis så är det skäl nogvför personalen att ge sig på pappan. Yngsta var väl 3 år. Jag är inte lika hoppfull som du. Förhoppningsvis fördomsfullt färgad av gamla jobb. Vverkliga öden man önskade inte fanns som man kunde erase and delete ur minnet.

Faaast, om barnen lär sig sköta sig själva från tidig ålder har man nog misskött sin uppgift som vårdnadshavare, så hoppfull, knappast.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
meeen pojkar!!! kan ni inte glädjas åt deras käääärlek och se bortom problemen deras relation kommer till att skapa- KÄRLEKEN är starkare än nått annat!!, KÄRLEKEN är svaret på allas våra problem- MER KÄÄÄÄÄRLEK TILL ALLA!!!

PUSS!!//jj

(som tycker det ska bli kul att se deras relation om fem år........:7peta)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tiggare på Konstfacks julmarknad, ett ohyggligt vänsternäste med 1000-tals AFA:re i samma lokal. Inte ett öre fick hon vad jag kunde se.

Att leva som man lär var det. :)

uploadfromtaptalk1448810040746.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Precis Mackan, vad fan gör du på konstfack, ett ohyggligt vänsternäste??? :D

Av någon anledning dras jag till Södermalms små äckliga kulturinstitutioner, det är kanske en sexuell grej också, som blottaren som går naken under sin rock så går jag runt som en SD:are med Rolex mitt bland konststudenterna, de anar ingenting och här går jag, en näthatare och äter närproducerad grönkål ur en en ETC-strut.

Eller så är det som med den misshandlade kvinnan som fortsätter söka sig till destruktiva förhållanden, jag vill rädda dem.

:fakta
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top