Tiggeriet i Sverige

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har tidigare i tråden påpekat hur fruktansvärt dåliga de lokala tiggarna är på att spela fattiga och utsatta.
Nu har jag fått en ledtråd till varför.
Eftersom flera av dem gripits för stöld och skadegörelse, så har polisen utrett deras identitet.
De är från Belgien.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tror ni de lyckas tömma lägret på söndag eller blir det fiasko som vanligt?

Tänkte skriva nåt om att de kunde passa på att klämma markägaren på vite som en absurd hyperbol. Jag stackars okunnige! Läs Eric Erfors ledare(?) i expressen om hur kommunen och polisen sviker ifråga om lägret. Vite, saneringskostnader och en rabatt... Det här är inte Bergman, det är Norén.

Lenk: http://www.expressen.se/ledare/eric-erfors/polisen-har-svikit-om-migrantlagret/
 
Last edited:

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Hoppas, det förtjänar vi.

Det bästa vore om domstolen kommer fram till att äganderätten inte gäller, och att det är fritt fram att ta mark i anspråk för bosättningar. Givetvis ska markägaren fortfarande ha skyldighet att bekosta sophämtning, brandsäkerhet o s v. :hihi
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det bästa vore om domstolen kommer fram till att äganderätten inte gäller, och att det är fritt fram att ta mark i anspråk för bosättningar. Givetvis ska markägaren fortfarande ha skyldighet att bekosta sophämtning, brandsäkerhet o s v. :hihi
Ja, det bara måste gå att kräma ur en ännu mer bisarr situation.

Igår kväll tog jag en promenad på bla Valhallavägen, döm om min förvåning att man inte ens blir förvånad längre när det bor romer under en buske i allén.
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Ja, det bara måste gå att kräma ur en ännu mer bisarr situation.

Igår kväll tog jag en promenad på bla Valhallavägen, döm om min förvåning att man inte ens blir förvånad längre när det bor romer under en buske i allén.

Jag åkte tåg till Örebro igår. Centralen tidiga mornar verkar fungera som toalett för romer. De tvättar sig över papperskorgarna. Dessutom hade ngt tåg från Malmö just anlänt så man fick kryssa mellan familjer som letade efter utgångarna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag åkte tåg till Örebro igår. Centralen tidiga mornar verkar fungera som toalett för romer. De tvättar sig över papperskorgarna. Dessutom hade ngt tåg från Malmö just anlänt så man fick kryssa mellan familjer som letade efter utgångarna.
Bra!

Min lokala tiggare hade sovmorgon idag, de har också halvdag dag före helgdag tydligen. Han sitter på plats prick 0800-1900 mån-lör men inte idag inte.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Ja, det bara måste gå att kräma ur en ännu mer bisarr situation.

Igår kväll tog jag en promenad på bla Valhallavägen, döm om min förvåning att man inte ens blir förvånad längre när det bor romer under en buske i allén.

dax att införa i den svenska faunan- liten zigenare, härstammar från diffusa platser, allmänfarlig (släkt med skatan), typiskt kännetecken= ett svagt: hej hejhej- ofta upprepat, avsaknaden av hyfs och hygien påfallande. återfinns på de mest udda platser, häckar vanligen numera frekvent i allt från större städer till små byar. utav många ansedda som en allt större plåga likt kajor och alikor då deras uppehållsområde ofta kännetecknas av mängden fekalier och annan indragen smuts.

//jj
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
en intressant sak är att genom mitt arbete får jag se världen- och iom det så har jag sett zigenare även på andra håll. de vi ser i europa tillhör nog den sämre sorten dessvärre.
tex argentina- fattigt må landet vara för väldigt många människor-men, deras zigenare håller en relativt hög klass på sina läger, ingen lump station, rent och snyggt, organiserat!!

men, så tittar man på svenska, franska belgiska läger- och det ser ut som fan!!

//jj
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top