Tiggeriet i Sverige

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Citerar mig själv. Mopedolyckan visade sig mkt riktigt höra till kategori 2. När tror ni vi får läsa om det i slaskpressen?

Snacka om att det måste vara skitnödigt på redaktionen. Tiggande romer i fajt med invandrarungdomar utan lokal - hur ska de lyckas binda skulden för detta till en medelålders vit man?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Snacka om att det måste vara skitnödigt på redaktionen. Tiggande romer i fajt med invandrarungdomar utan lokal - hur ska de lyckas binda skulden för detta till en medelålders vit man?
Har du missat Özz Nujens analys?
"Fega, vidriga och hjärtlösa typer som ger sig på tiggare!!
Och ni partier som med era fega och populistiska förslag som går ut på att misstänkliggöra tiggare är lika vidriga och hjärtlösa.
Det är just era människofientliga "förslag" som ger dessa fega, vidriga och hjärtlösa typer mod och råg i ryggen så att de ger sig på tiggare!!
Varenda misshandel, dödsfall, kränkning och överfall är era partier medskyldiga till!"

Mopedisten var, som Özz, kurd.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Snacka om att det måste vara skitnödigt på redaktionen. Tiggande romer i fajt med invandrarungdomar utan lokal - hur ska de lyckas binda skulden för detta till en medelålders vit man?
Spelar det nån roll ?
Är det någon skit i världen, hågonstans, är det ALLTID vita heterosexuella mäns fel...
Om det nu spelar nån roll, har inte köpt en kvällstidning sen april 1984. :fakta
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Jag lyfter fram min favoritlöpsedel genom historien. SSU-tant super sig full och slåss med invandrad ordningsvakt som dessutom läste till läkare. En normal människa inser rätt enkelt att white trash-kvinna med för mkt sprit i kroppen troligen är orsaken till bråket, men inte Aftonbladet. Efter att hela redaktionen haft möte inpå småtimmarna har de äntligen en löpsedel som alla kan acceptera. Nästa dag kan man med stora bokstäver läsa: "Någon ljuger". De var nog stolta efter att ha räddat PK-hedern ännu en dag.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag tycker allt detta är alldeles strålande. Fattar ni va centralt och billigt man kommer kunna bo i stockholm framöver? Bara köpa en billig husvagn och ställa på valfritt grönområde. Glöm miljonlägenheter eller svindyra fjärdehandskontrakt. Är man bara ett lagom stort gäng och ger fan i att öppna munnen och prata svenska så lär man få bo kvar.

Edit: Om man vill mig nåt i sommar så är min nya adress Smedsuddsvägen, grönområdet på vänster sida strax efter båtbryggorna. Jag tror att där finns allt man kan tänkas behöva.
 
Last edited:

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Jag tycker allt detta är alldeles strålande. Fattar ni va centralt och billigt man kommer kunna bo i stockholm framöver? Bara köpa en billig husvagn och ställa på valfritt grönområde. Glöm miljonlägenheter eller svindyra fjärdehandskontrakt. Är man bara ett lagom stort gäng och ger fan i att öppna munnen och prata svenska så lär man få bo kvar.

Edit: Om man vill mig nåt i sommar så är min nya adress Smedsuddsvägen, grönområdet på vänster sida strax efter båtbryggorna. Jag tror att där finns allt man kan tänkas behöva.

Du är vit man så du åker ut fortare än kvickt...

Snubblade över en blogg som en kompis länkade till (p.g.a saftreceptet) vilket väl sammanfattar tankesättet idag. Vi måste ta hand om de som beter sig illa och struntar i våra regler och värderingar, annars är vi dåliga människor. Är man däremot "Svensk" skall man sköta sig exemplariskt annars är man en "Vit medelålders man" (troligen den grövsta svordom vi har i Svenska språket idag). F.ö. var saftreceptet bra.
http://blogg.land.se/margit-richert/syrensaft-och-svunnen-barndom/
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Det löste sig men det kommer att kosta tiggare många kronor i skålen....

Efter Polisen.se tog jag taxi för en miljon p.g.a möjlig hotbild.

Dom går över gränsen:)
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Hehe

Ja en pratade med mig och en plocka plånboken ur bakfickan.....gick ju inte så där bra:D

Det var ju jag...som är värst att krypa på..haha och nu är jag sur ändå:mad: , kul men som en varning till andra

Haha:tummenupp
 
Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Någon verkar ha smakat starkt?
Jag tolkar det som att du blev rånad, men hur det gick till eller vad som sedan hände är för mig höljt i dunkel?
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Någon verkar ha smakat starkt?
Jag tolkar det som att du blev rånad, men hur det gick till eller vad som sedan hände är för mig höljt i dunkel?

Inget konstigt alls , jag var ute och drack bärs och några "Romer" ryckte plånboken ur bakfickan på mig den natten.

Jag tog den och stoppa ner den igen och flinade - jävla apor , dom ångrade sig men det räknas inte:tummenupp.
Grejen var att dom nästan hjälpte till att få ned den i fickan igen:7peta

Dom blev inte plockade den kvällen av polisen men kommer att bli:) , vanliga gäng som åker dit förr eller senare och är kända
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Men, fortfarande förklarar det inte varför taxinotan gick på en mille? Specialbeställd MIG av dina polare från skogen eller bara den gamla vanliga militärhelikoptern som plockade upp dig och tog med dig på sightseeing över Tibet?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top