Tiggeriet i Sverige

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tror inte många skulle tillåta det. Jag skulle det då inte. I USA får man ju nästan aldrig packa sin egen kasse och de packar fan alltid fel. :mad: :skrämd
Jag håller dock med, skulle hellre se att det fanns enklare sysslor de kunde göra för en slant och att inga tiggare satt där alls men det lär dröja.
Så länge de bara säger nåt hej eller dylikt bryr jag mig inte, det är när det börjar gapas, skrikas och jagas som det blir riktigt irriterande.

Du hade förmodligen hittat ngt fel även om hen hade packat din kasse rätt, du verkar vara en såndär trotsig varelse som måste vara precis tvärt emot bara för att.....:brynad
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Du hade förmodligen hittat ngt fel även om hen hade packat din kasse rätt, du verkar vara en såndär trotsig varelse som måste vara precis tvärt emot bara för att.....:brynad

Det är nog snarare så att just packa kassen vill jag helst göra själv. Jag gillar Tetris. :brynad
 

Tommi

Medlem
Gick med
11 Apr 2015
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda vfr 2015
Vem tvingar dig att titta?
Så de nästan rycker i kläderna, hur nästan rycker man i kläder? :brynad
Vem tvingar dig att ge något?

Eftersom dom sitter precis vid dörrarna måste man ju titta på dom man vill ju inte trampa på skit,sedan skulle det aldrig falla mig in att ge dom något för då tar dom ju hit resten av sin famil ja se bara hur det gått på ett år!Förra året fanns det knappt några "tiggare" och idag finns det mera såna än hundskit som kommer fram ur snön.:fakta
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tycker vi skall tillåta kvinnlig könsstympning. Ingen tvingar någon att titta på.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Hade en intressant middagsupplevelse hos en kollega i Shanghai igår.

Kollega: Do you have high unemployment in Sweden?
Jag: yes but we don't talk about it, sensitive political issue

Kollega: I hear you have to be careful as a tourist in Stockholm, lots of crime?
Jag: yes but we don't talk about it, sensitive political issue

Kollega: They say you have high immigration to Sweden?
Jag: yes but we don't talk about it, sensitive political issue

Jag har äntligen insett fördelen med drivved och smygkommunister i regeringen. I sportvärlden talar man om att dra ner tempot till sin fördel. Vi har politiker som har lyckats skapa en politik där ett svar täcker alla politiska beslut!

Jag vet inte om jag är imponerad eller ser det som en anpassning av regeringen till sina väljare.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Våra dysfunktionella ledare lider nog av samma syndrom som hjärnan nedan i större och mindre omfattning oavsett politiskt block. Vissa detaljer får man så klart stryka. Några sanna högerpolitiker har vi inte i det här landet om man tittar ur ett internationellt perspektiv.

Fick bilden av en vän här om veckan.

ihuvudetpaensosse.gif
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Våra dysfunktionella ledare lider nog av samma syndrom som hjärnan nedan i större och mindre omfattning oavsett politiskt block. Vissa detaljer får man så klart stryka. Några sanna högerpolitiker har vi inte i det här landet om man tittar ur ett internationellt perspektiv.

Inte några riktiga vänsterpolitiker heller, enligt min mening. Vi har dock en vackert mjölkig mittfåra.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag börjar bli proppmätt på "vad-var-det-jag-sade"-känslan, jag kan inte hugga på allt. :)

Ha ha.

Man har ju själv misstänkt att det kan vara organiserat tiggeri. Har själv sett någon som har blivit upphämtad med lite "finare" bil efter ett dagsverk och hört andra tala om minibussar som släpper av folk. Tiggare man sett med spelat handikapp har dykt upp i Malmö nästan 7 mil bort.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det har väl varit solklart länge.

Bara det faktum att det aldrig står mer än en "entreprenör" utanför samma butik, och när denne råkar vara borta så står där direkt en ersättare. Det är knappast sannolikt att så skulle ske utan någon som organiserar det hela.

Utan organisatör så skulle dels flera "entreprenörer" stå och trängas utanför de populära butikerna och mindre populära butiker skulle sakna tiggare. Utan organisatör så skulle de nog ofta även stå två personer tillsammans bara för att hålla varandra sällskap, för så funkar människan oftast även om det inte är effektivt.

Jämför en man och en kvinna som äger en liten butik som bara kräver 1 st personal sitter oftast bägge två i butiken istället för att turas om. Jobbar paret istället bägge två i en större butik så blir de utplacerade på olika uppgifter och kan ej längre sitta tillsammans och prata.

Jämför hur tiggarbranschen ser ut, tiggarna är ordentligt utplacerade och det finns ingen som helst slump i hur de är fördelade.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ha ha.

Man har ju själv misstänkt att det kan vara organiserat tiggeri. Har själv sett någon som har blivit upphämtad med lite "finare" bil efter ett dagsverk och hört andra tala om minibussar som släpper av folk. Tiggare man sett med spelat handikapp har dykt upp i Malmö nästan 7 mil bort.

Jag har både privat och på forumet hela tiden sagt precis som det är.
Om det är något mer ni undrar så är det bara att fråga. :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top