Tiggeriet i Sverige

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
... Vaffan händer då?? :va

Fråga Sjöstedt, han verkar ha en plan för det.

Är det bara jag eller är det lättare att skänka pengar till någon som utför något samtidigt som de "tigger" Gatumusikanter som är duktiga brukar jag ge en slant om jag har några, är de dåliga får de så klart inget.
Samma sak utomlands, i Thailand finns det en del tiggare när man är på turistställen men de försöker ju åtminstone utmärka sig genom att spela eller sjunga.
Jag vill ha något i gengäld för mina pengar :mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fråga Sjöstedt, han verkar ha en plan för det.

Är det bara jag eller är det lättare att skänka pengar till någon som utför något samtidigt som de "tigger" Gatumusikanter som är duktiga brukar jag ge en slant om jag har några, är de dåliga får de så klart inget.
Samma sak utomlands, i Thailand finns det en del tiggare när man är på turistställen men de försöker ju åtminstone utmärka sig genom att spela eller sjunga.
Jag vill ha något i gengäld för mina pengar :mad:

Personligen skulle jag kunna tänka mig att köpa en musikants dragspel och slänga det framför tåget någon gång. Musikklasserna i Rumänien är inte mycket att hurra för direkt.

- - - Updated - - -

Ja nog är det synd om alla här i Sverige som får stå ut med en hälsning när de ska handla sin mat. Fy fan alltså...

Tror du att de sitter där för att vara artiga?
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Fi fan för det här sabla tiggeriet. :gnissla

Kan inte hjälpa det, men jag blir lixom lite arg när jag går in på affären och dom sitter där utanför med sitt jävla "Hej Hej"

I city har de börjat tigga inne i affären. Såg en kärring som sprang runt på Konsum och försökte gapa till sig pengar till en kyckling. :hej
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
I city har de börjat tigga inne i affären. Såg en kärring som sprang runt på Konsum och försökte gapa till sig pengar till en kyckling. :hej

Haha, bra. Ju mer påträngande de blir, desto bättre. Förra veckan tog jag en snabb räd till Södermalm och tillbaka. Där är tiggarna ännu fräckare än på Norra sidan, tror ni inte de sitter öppet med sina iPad's och Boss-skinnjackor? :lol Antar att det beror på att aktuell stadsdel är så nedlusad med idioter att de får in sina 10 kakor om dagen ändå.

På ICA dr jag brukar handla får de låna eluttag att ladda sina mobiler, de får pantburkar av de i servicekassan och jag såg en indignerad medelklasskärring ränna runt och plocka ihop en sallad åt lyxbruden på sopsäcken utanför. :D
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Ja nog är det synd om alla här i Sverige som får stå ut med en hälsning när de ska handla sin mat. Fy fan alltså...

Hade varit bättre om de packade kassen åt en och bar dem till bilen. Men det liknar väl arbete för mycket för att vara ett alternativ.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Hade varit bättre om de packade kassen åt en och bar dem till bilen. Men det liknar väl arbete för mycket för att vara ett alternativ.

Tror inte många skulle tillåta det. Jag skulle det då inte. I USA får man ju nästan aldrig packa sin egen kasse och de packar fan alltid fel. :mad: :skrämd
Jag håller dock med, skulle hellre se att det fanns enklare sysslor de kunde göra för en slant och att inga tiggare satt där alls men det lär dröja.
Så länge de bara säger nåt hej eller dylikt bryr jag mig inte, det är när det börjar gapas, skrikas och jagas som det blir riktigt irriterande.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tror inte många skulle tillåta det. Jag skulle det då inte. I USA får man ju nästan aldrig packa sin egen kasse och de packar fan alltid fel. :mad: :skrämd
Jag håller dock med, skulle hellre se att det fanns enklare sysslor de kunde göra för en slant och att inga tiggare satt där alls men det lär dröja.
Så länge de bara säger nåt hej eller dylikt bryr jag mig inte, det är när det börjar gapas, skrikas och jagas som det blir riktigt irriterande.
Med bara en gnutta u-landsvana får man en så otroligt nekande blick att dom bara ger upp och går vidare.
Du borde prova.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Missa inte nästa kalla fakta:tummenupp
 

Tommi

Medlem
Gick med
11 Apr 2015
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda vfr 2015
Ja nog är det synd om alla här i Sverige som får stå ut med en hälsning när de ska handla sin mat. Fy fan alltså...

Ja om det bara var hälsningar... det är foton på hela jävla släkten och nästan dom rycker i kläderna för att man ska ge dom något ..Inte mitt fel att dom inte har nåt jobb(enligt dom själva) varför skaffa en flock ungar om du aldrig haft eller kommer få ett jobb??:va
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ja om det bara var hälsningar... det är foton på hela jävla släkten och nästan dom rycker i kläderna för att man ska ge dom något ..Inte mitt fel att dom inte har nåt jobb(enligt dom själva) varför skaffa en flock ungar om du aldrig haft eller kommer få ett jobb??:va

Vem tvingar dig att titta?
Så de nästan rycker i kläderna, hur nästan rycker man i kläder? :brynad
Vem tvingar dig att ge något?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top