REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 78 av 99 FörstaFörsta ... 285372737475767778798081828384 ... SistaSista
Resultat 1 541 till 1 560 av 1980
    Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Citat Ursprungligen postat av PippiT Visa inlägg
    Ja nog är det synd om alla här i Sverige som får stå ut med en hälsning när de ska handla sin mat. Fy fan alltså...
    Är du släkt med korvgubbe?

Tidigare Dee_cati Anderss avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Säsongsavslutning
    Citat Ursprungligen postat av Madhonda Visa inlägg
    ... Vaffan händer då??
    Fråga Sjöstedt, han verkar ha en plan för det.

Är det bara jag eller är det lättare att skänka pengar till någon som utför något samtidigt som de "tigger" Gatumusikanter som är duktiga brukar jag ge en slant om jag har några, är de dåliga får de så klart inget.
    Samma sak utomlands, i Thailand finns det en del tiggare när man är på turistställen men de försöker ju åtminstone utmärka sig genom att spela eller sjunga.
    Jag vill ha något i gengäld för mina pengar

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Citat Ursprungligen postat av Peter1980 Visa inlägg
    Inte illa att ha tryckt ut 3 barn vid 15 års ålder..
    De gifts väl bort i tolvårsåldern så vad är konstigt med det? Okej, inte tre ungar levererat @ 15 kanske, men garanterat första. Lär vara full fart på de dimhöljda potatisåkrarna.

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Citat Ursprungligen postat av Anders Visa inlägg
    Fråga Sjöstedt, han verkar ha en plan för det.

Är det bara jag eller är det lättare att skänka pengar till någon som utför något samtidigt som de "tigger" Gatumusikanter som är duktiga brukar jag ge en slant om jag har några, är de dåliga får de så klart inget.
    Samma sak utomlands, i Thailand finns det en del tiggare när man är på turistställen men de försöker ju åtminstone utmärka sig genom att spela eller sjunga.
    Jag vill ha något i gengäld för mina pengar
    Personligen skulle jag kunna tänka mig att köpa en musikants dragspel och slänga det framför tåget någon gång. Musikklasserna i Rumänien är inte mycket att hurra för direkt.

- - - Updated - - -

Ja nog är det synd om alla här i Sverige som får stå ut med en hälsning när de ska handla sin mat. Fy fan alltså...
    Tror du att de sitter där för att vara artiga?

Medlem - Jerker -s avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Hoj
    Nej
    Citat Ursprungligen postat av Madhonda Visa inlägg
    Fi fan för det här sabla tiggeriet.

Kan inte hjälpa det, men jag blir lixom lite arg när jag går in på affären och dom sitter där utanför med sitt jävla "Hej Hej"
    I city har de börjat tigga inne i affären. Såg en kärring som sprang runt på Konsum och försökte gapa till sig pengar till en kyckling.

Reg.datum
    maj 2009
    Hoj
    Nej
    Citat Ursprungligen postat av Peter1980 Visa inlägg
    Inte illa att ha tryckt ut 3 barn vid 15 års ålder..
    Förmodligen inavlade och defekta hela bunten.

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Citat Ursprungligen postat av - Jerker - Visa inlägg
    I city har de börjat tigga inne i affären. Såg en kärring som sprang runt på Konsum och försökte gapa till sig pengar till en kyckling.
    Haha, bra. Ju mer påträngande de blir, desto bättre. Förra veckan tog jag en snabb räd till Södermalm och tillbaka. Där är tiggarna ännu fräckare än på Norra sidan, tror ni inte de sitter öppet med sina iPad's och Boss-skinnjackor? Antar att det beror på att aktuell stadsdel är så nedlusad med idioter att de får in sina 10 kakor om dagen ändå.

På ICA dr jag brukar handla får de låna eluttag att ladda sina mobiler, de får pantburkar av de i servicekassan och jag såg en indignerad medelklasskärring ränna runt och plocka ihop en sallad åt lyxbruden på sopsäcken utanför.

Reg.datum
    maj 2009
    Hoj
    Nej
    Hade varit bättre om de packade kassen åt en och bar dem till bilen. Men det liknar väl arbete för mycket för att vara ett alternativ.

Professionell mobbare PippiTs avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Kåtten KTM 690SM -09
    Citat Ursprungligen postat av - Jerker - Visa inlägg
    Hade varit bättre om de packade kassen åt en och bar dem till bilen. Men det liknar väl arbete för mycket för att vara ett alternativ.
    Tror inte många skulle tillåta det. Jag skulle det då inte. I USA får man ju nästan aldrig packa sin egen kasse och de packar fan alltid fel.
    Jag håller dock med, skulle hellre se att det fanns enklare sysslor de kunde göra för en slant och att inga tiggare satt där alls men det lär dröja.
    Så länge de bara säger nåt hej eller dylikt bryr jag mig inte, det är när det börjar gapas, skrikas och jagas som det blir riktigt irriterande.
    Citat Ursprungligen postat av BlöjRäsern Visa inlägg
    "Det är helheten som gör det. För om du såg en vagina utan kvinna runtikring ligga på gatan så skulle du inte skynda dig dit och trycka ansiktet i den. Du skulle hämta en pinne och försöka slå ihjäl den."

Comme as you are totoros avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    en mc som aldrig varit på verkstan
    När hej hej blir nej nej är jag nöjd å glad!

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Tror inte många skulle tillåta det. Jag skulle det då inte. I USA får man ju nästan aldrig packa sin egen kasse och de packar fan alltid fel.
    Jag håller dock med, skulle hellre se att det fanns enklare sysslor de kunde göra för en slant och att inga tiggare satt där alls men det lär dröja.
    Så länge de bara säger nåt hej eller dylikt bryr jag mig inte, det är när det börjar gapas, skrikas och jagas som det blir riktigt irriterande.
    Med bara en gnutta u-landsvana får man en så otroligt nekande blick att dom bara ger upp och går vidare.
    Du borde prova.

Medlem Harmon Rabbs avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    Ducati 748R -02, Ducati Monster S4RS -07
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Personligen skulle jag kunna tänka mig att köpa en musikants dragspel och slänga det framför tåget någon gång. Musikklasserna i Rumänien är inte mycket att hurra för direkt.
    Är rätt säker på att du sett American Psyco eller kanske rent av läst Brett Easton Ellis bok som filmen är baserad på.

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Citat Ursprungligen postat av Harmon Rabb Visa inlägg
    Är rätt säker på att du sett American Psyco eller kanske rent av läst Brett Easton Ellis bok som filmen är baserad på.

Haha! Exakt den empatistörda vibben får jag av vår käre antisemitiske zionistiske rashatande vapenkåta pengadyrkande småskurk till stordebattör.
    Ett sant föredöme och ett tidens tecken.
    En räddare i nöden.

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    ...de får pantburkar av de i servicekassan...
    Kom inte och säg att tiggarna orkar gå och panta burkarna?
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

hungarianstallion abethebabes avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Hoj
    GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
    Missa inte nästa kalla fakta
    R.I.P Super Sic #58 1987-2011

Medlem
    Reg.datum
    apr 2015
    Hoj
    Honda vfr 2015
    Ja om det bara var hälsningar... det är foton på hela jävla släkten och nästan dom rycker i kläderna för att man ska ge dom något ..Inte mitt fel att dom inte har nåt jobb(enligt dom själva) varför skaffa en flock ungar om du aldrig haft eller kommer få ett jobb??

Småvild Plasts avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Hoj
    Road glide special 2020. Speed triple 1050 07
    Det skall knastra när man ramlar inte skramla.

Proud to be a redneck!

Comme as you are totoros avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    en mc som aldrig varit på verkstan
    Jag tänker på tjuren Ferdinand när jag läser det där. Snyft nu gråter jag!

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Vad kostar en helsidesannons i DN? Vad kostar det att få helsidesannonser i ett dussin dagstidningar plus att bli länkad tusentals gånger på facebook och andra sociala medier?

Tror jag ska anställa tiggaren utanför Coop...
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Professionell mobbare PippiTs avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Kåtten KTM 690SM -09
    Citat Ursprungligen postat av Tommi Visa inlägg
    Ja om det bara var hälsningar... det är foton på hela jävla släkten och nästan dom rycker i kläderna för att man ska ge dom något ..Inte mitt fel att dom inte har nåt jobb(enligt dom själva) varför skaffa en flock ungar om du aldrig haft eller kommer få ett jobb??
    Vem tvingar dig att titta?
    Så de nästan rycker i kläderna, hur nästan rycker man i kläder?
    Vem tvingar dig att ge något?
    Citat Ursprungligen postat av BlöjRäsern Visa inlägg
    "Det är helheten som gör det. För om du såg en vagina utan kvinna runtikring ligga på gatan så skulle du inte skynda dig dit och trycka ansiktet i den. Du skulle hämta en pinne och försöka slå ihjäl den."

Sidan 78 av 99 FörstaFörsta ... 285372737475767778798081828384 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Det är bara en idé bland många nu när vintern kommer. Varför...tja...varför inte...? Inte så mycket prestationen. Då skulle man ju göra det på tid eller nåt [...]

Wiseguy
Vill du annonsera ovan? Klicka här