Tiggeriet i Sverige

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nej ingen idé. Hörde en annan som ringde och dom brydde sig inte:mad:

Har ingen betydelse vem det är, det prioriteras inte oavsett. Ringde polisen på en sån jöns som ställt bilen på min parkeringsplats när han började hota mig när jag sa till honom. Deras svar var att de inget kan göra för de hinner ändå inte dit innan han åkt därifrån. Då hade jag ändå kollat upp vart snubben bodde och gett information om vilken väg han tog hem.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Du borde skämmas. Jämföra dig med dom stackars romerna.
Du har ju 2 mc och en bil. Dom där stackarna har ju nästan bara en mugg.
Fy fan va lågt av dig:lol
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Du borde skämmas. Jämföra dig med dom stackars romerna.
Du har ju 2 mc och en bil. Dom där stackarna har ju nästan bara en mugg.
Fy fan va lågt av dig:lol

Vet inte vem du pratar om men skulle det vara mig du menar så hade jag ingen MC vid tillfället och har ingen bil nu. :fakta
 

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR800 07
Har varit med att tiggare kom in på Donken vid Folkungagatan, personalen skickad ut dem fort som attans.
Samma sak hände i ICA-butiken lite längre bort. Dom börjar bli desperata för att det blir fler och fler tiggare, samtidigt som folk ger mindre och mindre. Har även blivit tvungen att fösa bort tiggare från 3 yngre mödrar på tunnelbanan då dom vägrade låta dem vara ifred i förhoppning att dom skulle ge pengar för att slippa dem.

Vet ingen vettig lösning, men något måste göras nu. Har hört att det finns pengar inom EU satta för att hjälpa dem i deras hemländer, men pengarna används inte.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har varit med att tiggare kom in på Donken vid Folkungagatan, personalen skickad ut dem fort som attans.
Samma sak hände i ICA-butiken lite längre bort. Dom börjar bli desperata för att det blir fler och fler tiggare, samtidigt som folk ger mindre och mindre. Har även blivit tvungen att fösa bort tiggare från 3 yngre mödrar på tunnelbanan då dom vägrade låta dem vara ifred i förhoppning att dom skulle ge pengar för att slippa dem.

Vet ingen vettig lösning, men något måste göras nu. Har hört att det finns pengar inom EU satta för att hjälpa dem i deras hemländer, men pengarna används inte.
Jag påstår med emfas att allt prat om att hjälpa dem i hemländer är slöseri med tid och pengar. Detta är människor utan någon som helst arbetsvana eller -vilja. Idag får de ungefär 5 industriarbetarlöner i handen, plus skatten som skulle dragits av.

Det är alltså ungefär lika troligt som att en svensk latmask skulle masa sig till arbetsförmedlingen om han kunde få 100,000 i handen för att ta en öl i solen...

Glöm det där.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag påstår med emfas att allt prat om att hjälpa dem i hemländer är slöseri med tid och pengar. Detta är människor utan någon som helst arbetsvana eller -vilja. Idag får de ungefär 5 industriarbetarlöner i handen, plus skatten som skulle dragits av.

Det är alltså ungefär lika troligt som att en svensk latmask skulle masa sig till arbetsförmedlingen om han kunde få 100,000 i handen för att ta en öl i solen...

Glöm det där.

Ja, det ser man ju vilken sjukt glassig tillvaro de har. Jag funderar faktiskt på att flytta till en skrotbil på en parkeringsplats i stället för den här jobbiga lägenheten jag har. Om man sen slipper gå till ett jobb utan bara behöver sitta ute och förnedra sig för några tusen personer om dagen så är det ju närmast klappat och klart :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hur många nicks har Loco egentligen:va
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, det ser man ju vilken sjukt glassig tillvaro de har. Jag funderar faktiskt på att flytta till en skrotbil på en parkeringsplats i stället för den här jobbiga lägenheten jag har. Om man sen slipper gå till ett jobb utan bara behöver sitta ute och förnedra sig för några tusen personer om dagen så är det ju närmast klappat och klart :tummenupp
Jag hade ledigt bott i en bil om jag femdubblat min lön, i alla fall över sommaren. Hade jag sluppit skatt kunde jag nog tänkt mig ända fram till älgjakten. :)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Idag råkade jag ut för något annorlunda som kanske inte var annat än ett sammanträffande men jag tvivlar...

Jag hade kommit ut från affären och öppnat bakdörren på bilen för att kasta in matkassen när en kille av utländsk härkomst knackade mig på axeln och visade upp ett papper för mig. På pappret så var det en logotyp som skulle se ut som någon idrottsförening typ och sen stod det på lite annorlunda utformat sätt, att han samlade in pengar i förmån för döva idrottsutövare och sen fanns det prydliga rader där man skulle skriva sitt namn, postnummer och vilken summa man ville skänka. Givetvis ville han ha kontanter.
Jag vet inte vad det var som fick mig att reagera men det kändes inte rätt så jag gjorde en fuling och skrev mitt namn och sen när jag skulle fylla i summan så "kom jag på" att jag ju inte hade kontanter på mig men jag förklarade yvigt, i bästa teckenspråksstil, att jag skulle komma tillbaka om 5 minuter med pengar. Så om han bara kunde vänta på mig skulle han få pengar.
Så min tanke var att faktiskt komma tillbaka om 5 minuter, typ vänta runt hörnet, för att se om han var kvar och då hade han fått pengar av mig. Killen visade att han skulle vara kvar där och så fort jag satte mig i bilen så gick han längre bort på parkeringen och hoppade in i en silverfärgad Passat som startade illa kvickt.
Då skyndade jag mig på att köra ut framför dem så att de hade möjligheten att följa efter mig men så fort det blev dubbelfiligt så körde de om mig och vek av vänster i nästa korsning i hög hastighet.

Nu tror jag ju det bästa om folk så naturligtvis fick de ett brådskande samtal och var tvungna att avvika illa kvickt. Jag tror inte att det var hans kumpan som satt startklar i bilen och jag tror inte heller att det var ett försök till att samla in pengar till säg själva, inte alls. Att bilen var utlandsregistrerad, Bulgarien vad jag kunde se, har inte med saken att göra.
Jag ringde 114 14 mest för att meddela polisen om att dessa killar kanske hade ett väldigt brådskande ärende och kanske behövde hjälp men då det var väntetid fortfarande när jag parkerade bilen så lade jag på så jag hoppas att killarna klarade sig på egen hand.

Om någon här vet vilken förening de samlar in pengar till så kan ni pm'a mig den informationen så att de får sina pengar till slut :D
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
IK Blåsningen.... du kan få bankgironumret till dom av mig, bry dig inte om att kontot att registrerat på en privatperson och att lägsta summa att betala är fyrsiffrigt. Allt är i sin ordning, jag lovar...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Haha bra med "döva" där.

Apropå konstiga insamlingar, vad är grejen med att "alla" kebab- och pizzahak har diplom från något totalt okänt dövstumidrottssamfund? Har de blivit lurade eller luras de? Hur då?
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Fi fan för det här sabla tiggeriet. :gnissla

Kan inte hjälpa det, men jag blir lixom lite arg när jag går in på affären och dom sitter där utanför med sitt jävla "Hej Hej"

Nåt MÅSTE det väl ändå finnas som som kan göra. I sitt hemland. Eller är det bättre för gamla tanter som ser ut som dom nosar döden i arlset att frakta sig HIT och sitta som några mähän utanför en butik och TIGGA.

Grrr... nu blev jag lite arg igen. :rodnar

Tänk om alla i hela världen skulle börja praktisera tiggeri.?? Vaffan händer då?? :va
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fi fan för det här sabla tiggeriet. :gnissla

Kan inte hjälpa det, men jag blir lixom lite arg när jag går in på affären och dom sitter där utanför med sitt jävla "Hej Hej"

Nåt MÅSTE det väl ändå finnas som som kan göra. I sitt hemland. Eller är det bättre för gamla tanter som ser ut som dom nosar döden i arlset att frakta sig HIT och sitta som några mähän utanför en butik och TIGGA.

Grrr... nu blev jag lite arg igen. :rodnar

Tänk om alla i hela världen skulle börja praktisera tiggeri.?? Vaffan händer då?? :va

Ja nog är det synd om alla här i Sverige som får stå ut med en hälsning när de ska handla sin mat. Fy fan alltså...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Eller är det bättre för gamla tanter som ser ut som dom nosar döden i arlset att frakta sig HIT och sitta som några mähän utanför en butik och TIGGA.

Bästa på det temat är när en typ 75-åring har en skylt där det står "Jag har tre barn...". Hennes barn är rimligtvis i 60-årsåldern så vad fan är det för fel på dem då?

Sämsta på detta tema:

VILL DU FÖRBJUDA "ORGANISERAT TIGGERI"? OK DÅ VILL JAG BAJSA DIG I ANSIKTET.


http://nojesguiden.se/blogg/hej-son...t-tiggeri-ok-da-vill-jag-bajsa-dig-i-ansiktet

Det är när man läser sådant här skräp som man önskar att Sovjet skulle bomba Södermalm igen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top