Tiggeriet i Sverige

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Moderaterna och socialdemokraterna påstår att organiserat tiggeri bör förbjudas.

Jag upprepar, Moderaterna och socialdemokraterna påstår att organiserat tiggeri bör förbjudas.

De är så fräcka att man häpnar, trots att man är luttrad.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Moderaterna och socialdemokraterna påstår att organiserat tiggeri bör förbjudas.

Jag upprepar, Moderaterna och socialdemokraterna påstår att organiserat tiggeri bör förbjudas.

De är så fräcka att man häpnar, trots att man är luttrad.

Vadå, har dom erkänt att det finns organiserat tiggeri nu? Det var ju en myt enligt "experterna" sist jag hörde nåt.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Moderaterna och socialdemokraterna påstår att organiserat tiggeri bör förbjudas.

Jag upprepar, Moderaterna och socialdemokraterna påstår att organiserat tiggeri bör förbjudas.

De är så fräcka att man häpnar, trots att man är luttrad.

Lätt att förbjuda nåt som bara existerar i andra länder.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vadå, har dom erkänt att det finns organiserat tiggeri nu? Det var ju en myt enligt "experterna" sist jag hörde nåt.
Det verkar så, SVT hade tillräckligt med råg i ryggen att i alla fall fråga SD vad de tyckte om förslaget. Tyvärr fick även små partier yttra sig, det finns bara tre politiska krafter kvar i Sverige, ju förr alla förstår det, desto bättre.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det är ju det här som är problemet, om det kommer fler och fler hit, och alla svenskar börjar tänka som du, då slutar det med stölder och personrån istället. För du tror väl inte att de som lånat pengar för att ta sig hit kommer åka hem tomhänta igen?

Bättre då att stoppa det så fort det bara går så det inte blir fler än vad det redan är och man kanske kan stoppa vågen.

Det är sant det du säger men eftersom människor i Sverige tydligen gillar att se sitt land långsamt brytas ned, med tanke vilka som styr det sjunkande skeppet, så ger jag blanka fan i det och tänker på mig själv istället.

Jag är för öppna gränser men jag är inte för att vi ska ge ekonomisk ersättning till alla som kommer in i landet. Vill man ta sig hit så har vi enkla regler: Får du flyktingstatus av någon anledning så får du rätt till ekonomiskt bidrag för att leva drägligt. Det ser jag inget problem med. Problemet är när vi ger flyktingstatus till människor som enkelt kunde undvika det. Till exempel religion. Det anses vara en rättighet men jag ser det som ett enkelt val. Vill du undvika att bli dödad för din tros skull, ge fan i det helt enkelt. Livet i sig måste vara viktigare än någon form av tro. Därmed tycker jag inte att vi ska ge flyktingstatus så enkelt till de som flyr pga sin tro.
Samma sak gäller politisk status. Visst finns det gränser även här, som sydamerika på det glada 70/80-talet när människor blev dödade när de inte valde "rätt" sida. Men annars, ge fan i att skylta med din politiska ställning så slipper du bli dödad.
Det kanske är cyniskt och alldeles för imbecillskt av mig att se det på det viset men jag anser att vuxna människor, vart man än befinner sig i världen, har möjlighet att på något vis påverka sitt liv.
Ska vi ta in människor som riskerar att dö pga svält eller liknande? Självklart, det kallas medmänsklighet.
Jag är för dåligt insatt i de rumänska romernas öde i hemlandet men jag förstår att de tar chansen när den finns och beger sig hit för att tigga. Många säger "om de går så långt som att tigga för brödfödan så är de desperata" men jag vette fan. De är inte lite fräcka i många andra länder och går långt för pengar så att tigga kanske inte är ett så utsatt läge som det skulle vara för oss? Cynisk även här kanske...

Jag har blivit vän med några nyinkomna invandrare det senaste året då jag har hjälpt några med bostäder, möbler och arbeten och dessa människor har alla ett jävligt tragiskt livsöde som gjorde att de kände sig tvingade att ta sig hit. Alla säger att de gjorde det för sina barns skull, för deras egen del hade det antagligen kvittat om de hade stannat eller ej. En av killarna blev vittne till hur hans bror blev avrättad med ett skott i huvudet på öppen gata, av "militärpolis", en människa som egentligen ska skydda folket.
Det avgjorde saken till hans flykt till exempel.
Dessa människor har hamnat mitt i konflikter mellan två olika grupperingar och riskerade sina liv genom att stanna så jag har inga problem med att en del av mina skattepengar hjälper dem.
Men att romer i Rumänien inte skulle kunna förbättra sin livssituation i hemlandet har jag svårt att tro, men de kanske behöver en knuff i rätt riktning.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det verkar så, SVT hade tillräckligt med råg i ryggen att i alla fall fråga SD vad de tyckte om förslaget. Tyvärr fick även små partier yttra sig, det finns bara tre politiska krafter kvar i Sverige, ju förr alla förstår det, desto bättre.

Vem är den tredje:va
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det är sant det du säger men eftersom människor i Sverige tydligen gillar att se sitt land långsamt brytas ned, med tanke vilka som styr det sjunkande skeppet, så ger jag blanka fan i det och tänker på mig själv istället.

Jag är för öppna gränser men jag är inte för att vi ska ge ekonomisk ersättning till alla som kommer in i landet. Vill man ta sig hit så har vi enkla regler: Får du flyktingstatus av någon anledning så får du rätt till ekonomiskt bidrag för att leva drägligt. Det ser jag inget problem med. Problemet är när vi ger flyktingstatus till människor som enkelt kunde undvika det. Till exempel religion. Det anses vara en rättighet men jag ser det som ett enkelt val. Vill du undvika att bli dödad för din tros skull, ge fan i det helt enkelt. Livet i sig måste vara viktigare än någon form av tro. Därmed tycker jag inte att vi ska ge flyktingstatus så enkelt till de som flyr pga sin tro.
Samma sak gäller politisk status. Visst finns det gränser även här, som sydamerika på det glada 70/80-talet när människor blev dödade när de inte valde "rätt" sida. Men annars, ge fan i att skylta med din politiska ställning så slipper du bli dödad.
Det kanske är cyniskt och alldeles för imbecillskt av mig att se det på det viset men jag anser att vuxna människor, vart man än befinner sig i världen, har möjlighet att på något vis påverka sitt liv.
Ska vi ta in människor som riskerar att dö pga svält eller liknande? Självklart, det kallas medmänsklighet.
Jag är för dåligt insatt i de rumänska romernas öde i hemlandet men jag förstår att de tar chansen när den finns och beger sig hit för att tigga. Många säger "om de går så långt som att tigga för brödfödan så är de desperata" men jag vette fan. De är inte lite fräcka i många andra länder och går långt för pengar så att tigga kanske inte är ett så utsatt läge som det skulle vara för oss? Cynisk även här kanske...

Jag har blivit vän med några nyinkomna invandrare det senaste året då jag har hjälpt några med bostäder, möbler och arbeten och dessa människor har alla ett jävligt tragiskt livsöde som gjorde att de kände sig tvingade att ta sig hit. Alla säger att de gjorde det för sina barns skull, för deras egen del hade det antagligen kvittat om de hade stannat eller ej. En av killarna blev vittne till hur hans bror blev avrättad med ett skott i huvudet på öppen gata, av "militärpolis", en människa som egentligen ska skydda folket.
Det avgjorde saken till hans flykt till exempel.
Dessa människor har hamnat mitt i konflikter mellan två olika grupperingar och riskerade sina liv genom att stanna så jag har inga problem med att en del av mina skattepengar hjälper dem.
Men att romer i Rumänien inte skulle kunna förbättra sin livssituation i hemlandet har jag svårt att tro, men de kanske behöver en knuff i rätt riktning.

Får man lov att fråga varifrån dina nyvunna vänner kommer ifrån?
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Det är sant det du säger men eftersom människor i Sverige tydligen gillar att se sitt land långsamt brytas ned, med tanke vilka som styr det sjunkande skeppet, så ger jag blanka fan i det och tänker på mig själv istället.

Jag är för öppna gränser men jag är inte för att vi ska ge ekonomisk ersättning till alla som kommer in i landet. Vill man ta sig hit så har vi enkla regler: Får du flyktingstatus av någon anledning så får du rätt till ekonomiskt bidrag för att leva drägligt. Det ser jag inget problem med. Problemet är när vi ger flyktingstatus till människor som enkelt kunde undvika det. Till exempel religion. Det anses vara en rättighet men jag ser det som ett enkelt val. Vill du undvika att bli dödad för din tros skull, ge fan i det helt enkelt. Livet i sig måste vara viktigare än någon form av tro. Därmed tycker jag inte att vi ska ge flyktingstatus så enkelt till de som flyr pga sin tro.
Samma sak gäller politisk status. Visst finns det gränser även här, som sydamerika på det glada 70/80-talet när människor blev dödade när de inte valde "rätt" sida. Men annars, ge fan i att skylta med din politiska ställning så slipper du bli dödad.
Det kanske är cyniskt och alldeles för imbecillskt av mig att se det på det viset men jag anser att vuxna människor, vart man än befinner sig i världen, har möjlighet att på något vis påverka sitt liv.
Ska vi ta in människor som riskerar att dö pga svält eller liknande? Självklart, det kallas medmänsklighet.
Jag är för dåligt insatt i de rumänska romernas öde i hemlandet men jag förstår att de tar chansen när den finns och beger sig hit för att tigga. Många säger "om de går så långt som att tigga för brödfödan så är de desperata" men jag vette fan. De är inte lite fräcka i många andra länder och går långt för pengar så att tigga kanske inte är ett så utsatt läge som det skulle vara för oss? Cynisk även här kanske...

Jag har blivit vän med några nyinkomna invandrare det senaste året då jag har hjälpt några med bostäder, möbler och arbeten och dessa människor har alla ett jävligt tragiskt livsöde som gjorde att de kände sig tvingade att ta sig hit. Alla säger att de gjorde det för sina barns skull, för deras egen del hade det antagligen kvittat om de hade stannat eller ej. En av killarna blev vittne till hur hans bror blev avrättad med ett skott i huvudet på öppen gata, av "militärpolis", en människa som egentligen ska skydda folket.
Det avgjorde saken till hans flykt till exempel.
Dessa människor har hamnat mitt i konflikter mellan två olika grupperingar och riskerade sina liv genom att stanna så jag har inga problem med att en del av mina skattepengar hjälper dem.
Men att romer i Rumänien inte skulle kunna förbättra sin livssituation i hemlandet har jag svårt att tro, men de kanske behöver en knuff i rätt riktning.

Vad jag är mest förvånad över när det gäller inställningen till tiggeri är att så många i Sverige verkar tycka att det är den absolut sista utvägen. De verkar ha väldigt lite fantasi när det gäller att tänka sig att somliga människor kanske är rätt nöjda med det livet. För att inte tala om att några veckors tiggande här lätt ger en riktigt bra lön med rumänska mått mätt.

De kanske inte alls har det särskilt dåligt ställt hemma, de får det bara mycket bättre om de spenderar några månader om året på sveriges gator och torg.

Själv är jag inte alls lika mycket för öppna gränser när det gäller personförflyttningar. Det kan väl ändå inte vara något som hindrar exempelvis EU från att ha öppna gränser vad gäller export/import men gränskontroller vad gäller persontrafik?
Då finns det iaf en liten möjlighet att hålla borta oönskade element från landet.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Får man lov att fråga varifrån dina nyvunna vänner kommer ifrån?

Syrien i första hand men även några från Eritrea. Trevliga prickar hela bunten, trots att de är lite koko med tanke på att de allihop är religiösa på ett eller annat sätt :)

Vad jag är mest förvånad över när det gäller inställningen till tiggeri är att så många i Sverige verkar tycka att det är den absolut sista utvägen. De verkar ha väldigt lite fantasi när det gäller att tänka sig att somliga människor kanske är rätt nöjda med det livet. För att inte tala om att några veckors tiggande här lätt ger en riktigt bra lön med rumänska mått mätt.

De kanske inte alls har det särskilt dåligt ställt hemma, de får det bara mycket bättre om de spenderar några månader om året på sveriges gator och torg.

Själv är jag inte alls lika mycket för öppna gränser när det gäller personförflyttningar. Det kan väl ändå inte vara något som hindrar exempelvis EU från att ha öppna gränser vad gäller export/import men gränskontroller vad gäller persontrafik?
Då finns det iaf en liten möjlighet att hålla borta oönskade element från landet.

Precis, jag tror inte att det är en sista utväg utan en bekväm utväg. En sista utväg vore mer något i stil med att sälja sin fru eller döttrar till prostitution vilket också sker. Merparten av flickorna i de kända distrikten i Tyskland tex är från annat land än Tyskland och Bulgarien är en stor exportör av dessa människor.

Och med öppna gränser så anser jag att vi ska ta emot människor som har ett stort behov av hjälp men vi behöver precis som du säger inte ha öppna gränser i den mening att det bara är att åka in i landet. Att man inte behöver ett visum för att besöka oss tycker jag är bra men det vore ännu bättre om vi kunde hålla koll på vilka som befinner sig i landet. Hur mycket mer brottslingar skulle vi inte fånga redan vid gränsen?
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Man undrar ju varför dom inte klipper gräsmattor åt folk, plockar bär, hjälper folk att måla om etc, nä sitta på arslet viftandes med en mugg är deras lösning. Nåt vettigare måste dom väl kunna göra, eller är dom så satans lata???
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Man undrar ju varför dom inte klipper gräsmattor åt folk, plockar bär, hjälper folk att måla om etc, nä sitta på arslet viftandes med en mugg är deras lösning. Nåt vettigare måste dom väl kunna göra, eller är dom så satans lata???

Tycker snarare det är rätt smart! Sitta på arslet och säga heeej heeeej, pleeeease och bli rikligt belönade av naiva korkade pappskallar som stoppar pengar i deras kopp, i många fall sedlar, hade det inte lönat sig att sitta på arslet hade dom förmodligen blivit tvingade till kroppsarbete för att dra in kulor, dom lär knappast behöva uppsöka en kiropraktor, möjligtvis kan jag tänka mig att dom kan drabbas av tennisarmbåge pga av det ivennerliga viftande med koppen. Smart att dra på sig offerkoftan, det funkar onekligen för att slippa söka ett hederligt arbete.

Var på ica förra veckan å hämtade ett paket, medans jag väntar på min tur iaktar jag zigenaren utanför och döm om min förvåning när jag noterar att han får sedlar från 8 av 10 som var på väg in! En person la typ en femma i burken resten gav sedlar så vem säger att det inte lönar sig, jag skulle tippa på att snubben som sitter utanför ica drar in mellan 500-1000 om dan, det går riktigt bra för honom medans dom 10 som roterar mellan willys (där jag mestadels handlar) och lidl inte besitter samma charm som snubben utanför ica, noterar att dom har betydligt "jobbigare" än snubben vid ica, sällan jag ser att ngn lägger en slant i deras koppar och emellanåt har dom faktiskt inte suttit där alls. Har även hört att det går riktigt bra för snubben som sitter utanför bolaget, han verkar har lyft sin inkomst rejält efter att han förärats med en snyftartikel i lokalblaskan i julas, han utmålades nästan som en hjälte som stod ut med den isande kylan dag ut och dag in.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Man undrar ju varför dom inte klipper gräsmattor åt folk, plockar bär, hjälper folk att måla om etc, nä sitta på arslet viftandes med en mugg är deras lösning. Nåt vettigare måste dom väl kunna göra, eller är dom så satans lata???

Enligt romsk kultur är det förnedrande att jobba åt en ickerom.
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Vad är det för jäkla lallon som ger pengar :va:confused:
Australien känns mer och mer som ett alternativ för att slippa idiotin här i sverige
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vad är det för jäkla lallon som ger pengar :va:confused:
Australien känns mer och mer som ett alternativ för att slippa idiotin här i sverige
Dom ger bara svenska luffare turistvisum numera, flyktingströmmen har blivit för stor och dom som bitit sig fast där beter sig så illa att svenskar fått sämre rykte än aboriginer. Men du kan ju prova att ta dig in illegalt, känner en som känner en som kan fixa. 150k.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är sant det du säger men eftersom människor i Sverige tydligen gillar att se sitt land långsamt brytas ned, med tanke vilka som styr det sjunkande skeppet, så ger jag blanka fan i det och tänker på mig själv istället.

Jag är för öppna gränser men jag är inte för att vi ska ge ekonomisk ersättning till alla som kommer in i landet. Vill man ta sig hit så har vi enkla regler: Får du flyktingstatus av någon anledning så får du rätt till ekonomiskt bidrag för att leva drägligt. Det ser jag inget problem med. Problemet är när vi ger flyktingstatus till människor som enkelt kunde undvika det. Till exempel religion. Det anses vara en rättighet men jag ser det som ett enkelt val. Vill du undvika att bli dödad för din tros skull, ge fan i det helt enkelt. Livet i sig måste vara viktigare än någon form av tro. Därmed tycker jag inte att vi ska ge flyktingstatus så enkelt till de som flyr pga sin tro.
Samma sak gäller politisk status. Visst finns det gränser även här, som sydamerika på det glada 70/80-talet när människor blev dödade när de inte valde "rätt" sida. Men annars, ge fan i att skylta med din politiska ställning så slipper du bli dödad.
Det kanske är cyniskt och alldeles för imbecillskt av mig att se det på det viset men jag anser att vuxna människor, vart man än befinner sig i världen, har möjlighet att på något vis påverka sitt liv.
Ska vi ta in människor som riskerar att dö pga svält eller liknande? Självklart, det kallas medmänsklighet.
Jag är för dåligt insatt i de rumänska romernas öde i hemlandet men jag förstår att de tar chansen när den finns och beger sig hit för att tigga. Många säger "om de går så långt som att tigga för brödfödan så är de desperata" men jag vette fan. De är inte lite fräcka i många andra länder och går långt för pengar så att tigga kanske inte är ett så utsatt läge som det skulle vara för oss? Cynisk även här kanske...

Jag har blivit vän med några nyinkomna invandrare det senaste året då jag har hjälpt några med bostäder, möbler och arbeten och dessa människor har alla ett jävligt tragiskt livsöde som gjorde att de kände sig tvingade att ta sig hit. Alla säger att de gjorde det för sina barns skull, för deras egen del hade det antagligen kvittat om de hade stannat eller ej. En av killarna blev vittne till hur hans bror blev avrättad med ett skott i huvudet på öppen gata, av "militärpolis", en människa som egentligen ska skydda folket.
Det avgjorde saken till hans flykt till exempel.
Dessa människor har hamnat mitt i konflikter mellan två olika grupperingar och riskerade sina liv genom att stanna så jag har inga problem med att en del av mina skattepengar hjälper dem.
Men att romer i Rumänien inte skulle kunna förbättra sin livssituation i hemlandet har jag svårt att tro, men de kanske behöver en knuff i rätt riktning.


Så, det kristna i Irak borde göra är helt enkelt att konvertera till islam då blir de inte förföljda.

I sak har du rätt. I praktiken är det förbannat enögt. Det torde snarare vara mobbaren som ska anpassas till verkligheten...

Ungefär som att legitimera förtryck. Oavsett om det är kön eller att knacka bög i parken. "Klä dig i burkha så slipper du bli våldtagen ". Tänk om Anders.
 
Last edited:

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
De blir mer kreativa. Idag gick hela familjen på extremsporten kolsäpp i Ytterby (för er som för tankarna till Pampolona så måste jag göra er besvikna...). Gissa vad man hör mitt på en åker bland 100-tals barnfamiljer, "hej HEEEEEJ". Givetvis vid den trånga passagen. De flesta listade nog ut att har man råd att ta bilen till kosläpp är det nog inte så synd om en, muggen såg rätt tom ut.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Så, det kristna i Irak borde göra är helt enkelt att konvertera till islam då blir de inte förföljda.

I sak har du rätt. I praktiken är det förbannat enögt. Det torde snarare vara mobbaren som ska anpassas till verkligheten...

Ungefär som att legitimera förtryck. Oavsett om det är kön eller att knacka bög i parken. "Klä dig i burkha så slipper du bli våldtagen ". Tänk om Anders.

Vi vet båda att det inte kommer fungera praktiskt så klart. Jag sa bara vad jag tyckte, att vi bör kunna ställa högre krav när religion är inblandat för annars kommer vi aldrig kunna utrota religion, vilket borde vara ett av våra huvudsakliga mål.
Men som jag sa ganska tidigt, jag bryr mig ganska lite om det då jag inte kan påverka något. Jag gör det jag känner är bäst för mig och min familj och kan jag hjälpa några enstaka personer så gör jag gärna det, men inte genom att stoppa pengar i någon burk utanför Ica. Däremot stoppar jag pengar i burkarna inne vid kassan då det känns vettigare.
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
kollade upp reg nummer på en bil som en av våra tiggare har som sitter utanför konsum med sin mugg.
så klart att den var avställd och inte besiktad sen 2013.
kul att krocka med en sån lallare i trafiken.
skall man anmöa skiten för polisen eller ska man bara ge fan i det eftersom allt med invandrare och tiggare i det här landet möts ofta med en axelryckning.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
kollade upp reg nummer på en bil som en av våra tiggare har som sitter utanför konsum med sin mugg.
så klart att den var avställd och inte besiktad sen 2013.
kul att krocka med en sån lallare i trafiken.
skall man anmöa skiten för polisen eller ska man bara ge fan i det eftersom allt med invandrare och tiggare i det här landet möts ofta med en axelryckning.

Nej ingen idé. Hörde en annan som ringde och dom brydde sig inte:mad:
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top